Skip to main content
Vraag

Afspraak om glasvezel aan te sluiten wordt steeds niet nagekomen

• January 7, 2026
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Medio november van het afgelopen jaar kwamen bij mijn buurman en bij mij twee heren langs met de vraag of wij van Ziggo wilden overstappen naar de KPN met een leuke aanbieding. Beiden hebben wij dit gedaan en ik ben ook overgegaan van Vodafone naar KPN. Dit is vlot verlopen! Ik kreeg ook het bericht dat de aansluiting op 15 januari zou gaan plaatsvinden!

Wat de glasvezel aansluiting betreft heb ik er slechts één woord voor: schande: tot 4 x toe werd er een afspraak gemaakt om de glasvezel aan te leggen. Datum en tijd werden genoemd maar alle vier de keren is er niemand komen opdagen. Medio december jl werd er gebeld dat er op 22 december een schouw zou plaatsvinden. Je kan het al raden: weer niemand geweest.

We zijn een paar keer naar de KPN winkel geweest maar daar konden ze ons ook niet helpen. Wel kreeg ik een telefoon nummer en los van de lange wachttijd aan de trlefoon kreeg ik weer een ander nummer door. Weer werd ik naar een ander nummer verwezen tot totaal 5 keer. En dat betrof de medewerker die uiteindelijk meedeelde dat de schouw zou plaatsvinden en dat ik ongeveer een week na de schouwing zou worden gebeld voor een vervolgafspaak. NEE DUS! Vandaag, 7 januari heb ik weer een poging gewaagd om te bellen. Na bijna een kwartier in de wacht kreeg ik een medewerker aan de lijn, de situatie uitgelegd en de medewerker kon mij niet helpen. Maar hij gaf mij een nummer op maar bij het opnoemen van dit nummer werd de verbinding verbroken zodat ik het nummer niet heb kunnen noteren. Werd ik teruggebeld? Nee dus!

Mijn buren en ik hebben nu besloten geen enkele actie meer te ondernemen en gewoon af te wachten wanneer tot de KPN reageert. En dat afwachten moet niet al te lang duren omdat we anders voornemens zijn terug te gaan naar Ziggo. Het is immers de KPN die de beloftes niet nakomen en niet leveren wat zij beloofd hebben!

7 reacties

• January 7, 2026

Heb je nu een verbinding over de telefoonlijn? 

De aanleg van glasvezel word uitbesteed aan onderaannemers. Die hebben hun eigen planning. Als hun eerst in een ander gebied aan willen leggen, dan doen ze dat gewoon en dan laten ze jou wachten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Beste Marlon,

Ik nog geen verbinding want op 15 januari zou ik overgaan! Overigens kies ik niet voor een telefoonlijn! Ik heb gekozen voor glasvezel!

• January 7, 2026

Ik nog geen verbinding want op 15 januari zou ik overgaan!

Maak je gebruik van de overstapservice? Dan blijft de verbinding met Ziggo als het goed is gewoon werken als het 15 januari niet lukt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Hallo Marion,

dank je wel voor de reakties.

ik maak inderdaad gebruik van de overstapservice. En ik besef dat een planning kan uitlopen en daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar waar het mij omgaat is de klant onvriendelijkheid. Vier afspraken waarvoor je thuis blijft en geen enkele reaktie voor wat betreft afbellen. En moeilijk telefonisch kontakt te krijgen en steeds weer een andere afdeling te krijgen waar je niets mee opschiet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Jorise. Welkom op de community! Wat vervelend dat de afspraken niet zijn nagekomen. De aanleg van glasvezel wordt inderdaad gedaan door onderaannemers. Zij maken hun eigen planning. Dat is voor jou als klant erg lastig en frustrerend.

Ook als het werk is uitbesteed, mag je verwachten dat afspraken worden nagekomen en dat je duidelijke informatie krijgt. Zeker als er meerdere keren niemand komt opdagen en je zelf steeds moet bellen. Dat is niet zoals het hoort.

In het topic hieronder lees je hoe de aanleg van een glasvezelaansluiting werkt. Je vindt daar ook informatie over waar je terechtkunt met vragen over de fysieke aanleg van glasvezel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Hallo Vikash,

bedankt voor de reaktie.

donderdag 15 januari ga of zou ik definitief over gaan, dus de definitieve omzetting naar de KPN.

inmiddels heb ik het pakket van KPN binnen gekregen zodat ik het kan installeren.

maar zonder een glasvezel kabel valt er weinig te installeren!

hoe vaak ik gebeld heb, hoe veel afdelingen ik aan de lijn heb gehad, geloof me maar, de één verwijst me naar de ander.

Wat zou het toch goed zijn als er één KPN medewerker het voortouw zou nemen om de boel te regelen!

• January 9, 2026

Wat zou het toch goed zijn als er één KPN medewerker het voortouw zou nemen om de boel te regelen!

Daar zou het niet sneller door gaan denk ik. Want die onderaannemer doet het pas als hij tijd heeft. En niet eerder.

Op dit moment met al die sneeuwzooi gebeurt er helemaal niets. Alles is nat vies en koud. Ik denk dat er momenteel echt helemaal niks gebeurt wat betreft grondwerk.Â