Hi! Ik heb in september 2022 een glasvezel abonnement afgesloten bij KPN. De kabel moest nog in mijn woning worden aangesloten, en omdat dit destijds ook in september zou gebeuren had ik alleen de optie om een glasvezel abonnement af te sluiten, koper was niet mogelijk. Door enorm veel gedoe vanuit KPN Netwerk ben ik ondertussen nog steeds niet aangesloten en gebruik ik nu al langer dan 2 jaar een direct online noodpakket van KPN, wat op zijn zachtst gezegd enorm onpraktisch is.
Â
Ik zal jullie het volledige logboek aan gehaspel van KPN Netwerk in die 2 jaar tijd besparen; uiteindelijk was het voornaamste probleem dat al mijn onderburen op hetzelfde moment thuis moeten zijn voor het doortrekken van de kabel, en het telkens maar niet lukte om hier een afspraak voor in te plannen. Op vraag van de aannemer ben ik maar zelf mijn buren gaan benaderen, en nu blijkt dat mijn onderbuurman onder geen enkele omstandigheid over wilt stappen op glasvezel; met name vanwege de hogere abonnementsprijzen t.o.v. koper. Daarnaast weigert hij ook, vanwege slechte ervaringen in het verleden, om uberhaupt monteurs binnen te laten. Omdat de kabel door zijn woning/meterkast naar boven moet om bij mij te komen, blokkeert hij daarmee dus de aansluiting van mijn woning. De aannemer vertelt mij dat zij hier verder niks aan kunnen of zullen doen. Of de kabel eventueel buiten de woningen om naar mij toe zou kunnen worden gelegd moest ik zelf maar met KPN Netwerk regelen. Na zoveel gedoe met KPN Netwerk heb ik hier logischerwijs absoluut geen vertrouwen meer in.
Â
Mijn vraag: stel dat ik het glasvezel abonnement wat ik twee jaar geleden heb besteld nu op zou zeggen en dus bij KPN weg zou gaan, of eventueel zelfs zou gaan verhuizen, worden er dan alsnog kosten voor het gebruik van het noodpakket in rekening gebracht? Dan zou ik nu dus ontzettend met mijn rug tegen de muur staan... Wat zijn mijn verdere opties?
Â
Alvast bedankt!
Groet,
JT01