Skip to main content
Vraag

Al 3 weken lang valt de wifi op vrijdagavond uit

• November 22, 2025
  • 11 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Onze wifi gaat nu al 3 weken schter elkasr eraf ergens in de nacht van vrijdag op zaterdag.

Vrijdag avond voor dat we gaan slapen niks aan de hand... zaterdag ochtend wifi weg.

Het is zo opgelost door het wifi knopje even ingedrukt te houden, maar hebben hier nooit last van gehad... iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen?

11 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • November 22, 2025

Je zou eens kunnen inloggen op je modem en kijken bij “wifinetwerk” naar het “tijdschema”. Hier kan je aangeven wanneer je wifi aan of uit wil hebben. Dit tijdschema moet op inactief staan als je altijd WiFi wil hebben. Bij mij is na een update van het v10 modem weleens een oud schema actief geworden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Hoi bedankt voor uw reactie... daar heb ik inderdaad gekeken en er staat geen schema aan daar

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Samanthavz , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat is inderdaad heel merkwaardig en goed dat je dit via deze weg ook meldt! Ik heb hier niet meteen een verklaring voor maar denk natuurlijk graag met je mee. Je geeft aan dat de wifi sinds 3 weken weg is op zaterdagochtend; kun je dat nader toelichten? Is het wifi netwerk op zaterdagochtend bijvoorbeeld nog wel zichtbaar? En hebben alle apparaten die met de wifi zijn verbonden hier last van? Het is fijn dat een herstart van het modem dit probleem weer oplost maar anderzijds natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Zou je daarom de Experia Box ook eens willen resetten (hiermee wordt het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen)? Op de achterkant van de Experia Box zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'reset'. Deze druk je in met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood wordt. Benieuwd of dat in dit geval de definitieve oplossing is! Zo niet, denken we natuurlijk graag verder met je mee richting een structurele oplossing 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Alle apparaten hebben geen wifi. Het netwerk is ook niet zichtbaar.

Ik heb het modem nog niet gereset, dat zou ik nog eens kunnen proberen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemorgen ​@Samanthavz :)
Hopelijk ben je inmiddels in de gelegenheid geweest om het modem te resetten! Houd je me op de hoogte? Ben heel erg benieuwd of de reset er voor gaat zorgen dat dit probleem structureel wordt verholpen! 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Modem is gereset,  maar helaas vandaag weer geen wifi...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 2, 2025

Modem is gereset,  maar helaas vandaag weer geen wifi...

Heel vervelend ​@Samanthavz en ook vooral heel erg raar! Welk type Experia Box gebruik je eigenlijk?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Experia box V10

• December 2, 2025

Experia box V10

Elke firmware staat er op? Heb je WiFi versterkers? Zo ja, welke?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 3, 2025

Experia box V10

Check!

Experia box V10

Elke firmware staat er op? Heb je WiFi versterkers? Zo ja, welke?

Goede vragen en hier ben ik ook heel erg benieuwd naar! De firmware kun je vinden via mijnmodem.kpn, hopelijk lukt dat 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

We hebben 2 WiFi versterkers. 1 boven en 1 beneden.

Ik heb geen idee hoe ik in de firmware kom. Geen idee wat het wachtwoord is. Helaas