Skip to main content

Hallo iedereen. Ik ben een vermoeide kpn consument. Ik ben zo geneigd om naar een andere provider op te stappen. Ik heb al 4 maanden last van wegvallende internet. De klantenservice hielp niet echt mee en gaf mij de hele tijd dezelfde aanwijzingen. Deze werkten niet. Rond oud en nieuw kregen we de nieuwe modem V10. De bekabeling was hierbij niet geleverd. Weer klantenservice gebeld dat we geen internet of tv of telefoon hebben omdat de kabels van de modem ontbreken. Kreeg toen te horen dat ik een monteur moest boeken, de eerstvolgende monteur zou pas over twee weken komen. Dit betekende 2 weken geen internet. Ik probeerde dit uit te leggen dat dit gezien mijn werk onmogelijk zou zijn. Maar klantenservice was bot en vertelde me dat ik maar moest overstappen. Uiteindelijk kreeg ik een aardige man te pakken die heeft mij de kabels gestuurd. Te zot voor woorden natuurlijk. Het zit me nog steeds dwars. 
 

we zijn nu in maart beland en internet doet het nog steeds niet. De monteur heeft de situatie niet kunnen verbeteren. Ik ben echt wanhopig. Vooral omdat mijn medische apparatuur op internet moet werken om mij de accurate informatie op te sturen. Kan iemand mij helpen? 

Vaag verhaal. U kreeg een nieuwe modem, welke had u voorheen? En waarom had u kabels nodig als u het modem wisseld?

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens Fourstack? 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Ik ben niet zo technisch aangelegd. Voor de v10 had ik een andere modem, ook van kpn. De kabels van die modem pasten niet in die van v10. Ik heb glasvezel. De medewerkers die ik sprak zeiden allemaal dat een monteur per se moest langs komen om deze kabels te geven. Blijkbaar was dat een broodje aap verhaal want na de 5e medewerker gesproken te hebben, bleek dat hij de kabels gewoon kon sturen. Ik kreeg daarnaast ook twee wifi versterkers en deze werkten voor een dag en daarna begon de ellende weer. Sindsdien is het niet meer opgelost. 


Ik heb zojuist uw link uitgeprobeerd. Blijkbaar heb ik geen glasvezel maar 

Koper/DSL

71 Mbit/s


Ok. U heeft prima internet :thumbsup: u heeft ook tv van KPN? Werkt dat goed? 

Heeft u ook al eens geprobeerd om uw pc of laptop met een kabel aan te sluiten op 1 van de gele poorten op de Experiabox? 


Hi @Gertje98, welkom op het forum hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Jouw berichten roepen een aantal vragen bij me op, allereerst ben ik benieuwd naar hoe het precies zit met de kabels. Er zijn 2 soorten kabels met universele stekkertjes, die in al onze modems passen. Ik vraag me dus af hoe het kan dat de kabels niet in het nieuwe modem passen. We werken met een klein stekkertje dat gebruikt wordt om je modem te verbinden met het KPN aansluitpunt in de muur, en om je telefoontoestel aan te sluiten op het modem. Daarnaast werken we met een iets groter stekkertje, dat gebruikt wordt om je modem te verbinden met een glasvezel aansluitpunt (als je daar gebruik van maakt) en om je tv-ontvanger en pc of laptop aan te sluiten op het modem. Kan het zijn dat dit in eerste instantie niet goed is gegaan omdat je dacht dat je glasvezel had en de kabel met het kleine stekkertje in de verkeerde glasvezel ingang van de V10 wilde klikken?

Verder ben in net als @Nick83 benieuwd of je ook tv van ons hebt en of dat wel werkt? En hoe zit het met het internet als je een laptop of pc via een kabel verbind met het modem? En hoe is de medische apparatuur verbonden met het modem? Is dat via een kabel of via de wifi? Ik hoor het allemaal graag!


Dank voor de berichten. Ik ben een leek en heb dus echt geen idee hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik weet alleen dat die draden niet erin gingen. Het was een grote puinhoop, maar uiteindelijk is het opgelost. 

 

Het probleem nu is dat er thuis 2 soorten verbinden zijn, met twee namen. De ene begint met V en de andere met H. Die van V is door de nieuwe modem ontstaan. De H was van de oude modem. Boven is alleen H beschikbaar en beneden is alleen V beschikbaar. Soms valt H boven weg, maar dan is er dus ook geen internet boven. Ik weet niet hoe dit allemaal in elkaar steekt maar het is raar en ik zou graag een oplossing willen ontvangen, de KPN medewerkers die ik aan de lijn had gaven alleen instructies om het internet te herstarten. Dit werkt voor een aantal keren wel, maar is wel vervelend. Ik verwacht gewoon goed internet. Sorry als ik niet duidelijk genoeg ben, ik weet ook niet hoe het verder zit technisch. Ik heb een alles in 1 pakket bij KPN. De telefoon en TV werken naar behoren. Het is echt alleen het internet, en da heb ik het over wifi dat niet werkt. 


nog een opmerking. Mijn laptop heeft geen poort voor kabel internet.


Als je er al zo lang mee bezig bent zonder echt iets op te schieten, snap ik heel goed dat je er een beetje een hard hoofd in begint te krijgen :confused:

Dat je laptop vervolgens ook nog eens geen internetpoort heeft, maakt het helemaal knap lastig. Ik wil dan ook graag kijken of ik een andere oplossing kan vinden!

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en mij een seintje willen geven als je dat hebt gedaan? Je kunt naar je profiel door hier op te klikken: profiel


Heb je het al via een andere weg opgelost @Gertje98? Of kan je nog steeds hulp gebruiken? Zou je in het laatste geval nog je gegevens in willen vullen?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!