Skip to main content
Vraag

Al anderhalf jaar komen er monteurs voor glasvezel maar het wordt maar niet aangesloten

  • 9 July 2024
  • 29 reacties
  • 501 keer bekeken

Goedenmorgen, 

 

Iemand een idee hoe en wat met het indienen van een klacht. Er loopt al anderhalf jaar een probleem over de nieuwe aangesloten glasvezel lijn. Meerdere monteurs verplicht naar binnen moeten laten en er wordt gewoon binnen 10 minuten weer weggegaan met de mededeling er moet een andere monteur komen. 

 

Nu helemaal klaar ermee, en nog steeds niet werkend. 

Hi @Christiaan89, ik denk graag mee.

Wat is er precies aan de hand? Ik begrijp dat het aansluiten van glasvezel niet gaat zoals verwacht. Zou je dit willen toelichten? 


Dat is nog licht uitgedrukt. 

 

Er zit een probleem buiten de woning, wel gezegd 59m vanaf het aansluit punt. 

Echter iedere keer als er iemand komt qua monteur wordt er opnieuw een meting gedaan en constant zelfde constatering. 

 

Laatst wordt mij gezegd aan telefoon dat zehet probleem verholpen hebben, en hetvolledig functioneerd. Echter denkt de glasvezel kastje er anders over. Deze blijft een fout aangeven. 

 

Gezien mijn werk, kan ik geen vrije dagen opnemen, ook omdat ik ze neliet meer heb. Ik de monteur denkt daar in mee (althans 1) en gaf aan dat ze ook vanuit de wijkcentrale kunnen meten, en ze kunnen zien of de Nokia glasvezelkast online is.

 

Maar ineens allemaal niet meer mogelijk, to zelfs het punt aan toe dat ze hebben aangegeven de annulering er in te doen want ik werk niet mee. 

 

Betaal me al 18 maanden scheel aan niet functionerende netwerk apparatuur (experiabox) en dat willen ze beoordelen met de glasvezel lijn ipv koper aansluiting. 


Ik snap dat het niet ideaal is om een dag vrij te nemen, maar die monteur legt dat verkeerd uit. Ze moeten bij het glasvezelkastje kunnen komen. Dat je niet meewerkt is té kort door de bocht gezegd door mijn collega's omdat je het niet expres doet. Is er niemand in je omgeving, vrienden of familie die dan aanwezig kunnen zijn? Iets anders kan ik namelijk niet bedenken. 


Niemand kan aanwezig zijn helaas. En daarbij zullen eerst d problemen aan de hutenkant mogen opgelost worden. 

 

Vrije dagen heb ik al niet meer over en gaan we dus gewoon keihard geld kosten. 

 

Monteurs hebben constant zelfde gedaan, gemeten en gemeld: kan ik niets aan doen, moet buiten worden bekeken. 


Dat begrijp ik, toch zal de monteur het bij jou moeten kunnen testen als hij bezig is geweest. Anders weet hij niet of het wel of niet heeft geholpen. Ik hoop dus alsnog dat er iets geregeld kan worden dat er iemand aanwezig kan zijn. 


Het probleem is nog niet opgelost.blijft een probleem in de lijn zitten. Kan het zelf namelijk ook inmeten aangezien ik zelf in die sector zit. 

 

Maar de ervaring met kpn begint mnde te worden, de sterke twijfel of ik wel klant blijf is wel aanwezig. Ziggo lost namelikkhet probleem in 2 keer op, niet 5 monteurs later en dan nog niks gedaan.. 


Ik heb dit er ook bij gepakt. Een belangrijke vraag, en misschien eerder gesteld: heb je wel een aanvraag via ons om glasvezel aan te sluiten. Met andere woorden dat je via ons een glasvezelabonnement gaat afnemen? 


Jazeker. Dat is al anderhalf jaar geleden gedaan, maar eerst moest de aansluiting gerealiseerd worden. Echter zijn daar alle problemen juist ontstaan! Nog steeds bagger koper verbinding en niet goed functionerende experiabox echter weigert kpn hier iets mee te doen maar wel doodleuk maandelijks hoge kosten factureren voor iets wat maar half tot weinig functioneerd


Hi Christiaan, ik zie dat er ook een klacht hierover is aangemaakt maar dat de communicatie stroef is verlopen en uiteindelijk is geslote wegen geen reactie. Ik stel voor om deze opnieuw door te zetten. Voordat ik dat doe, klopt je nummer eindigend op 678 nog steeds? En heb je ook een voorkeur van een dagdeel waarop er contact mag worden opgezocht? In de ochtend of middag bijvoorbeeld? 


Hoi Alex, 

 

Had toen teruggebeld, omdat ik in mijn huidge baan niet echt gebeld kan worden, zeker niet tussen 8 en 5. Heel bijzonder dat er gemeld wordt dst er wegens geen reactie het gesloten wordt, terwijl ik gewoon teruggebeld heb. 

 

 

Maar mijn nummer eindigd idd op die cijfers. 

Dagdeel voorkeur is dan zo laat mogelijk, liever tussen half 5 en 5 dan eerder op de dag eigenlijk. 

In elk geval niet sochtends tot 12 uur, dan zit ik vaak in besprekingen


Ik heb dit verkeerd aangepakt. Ik ga als eerste ook bij ons intern de overzetting verwerken naar glasvezel. Dan kan ik veel beter in de gaten houden hoe het proces verloopt en komt het ook bij de juiste mensen terecht. 

Als je dus een e-mail hierover krijgt weet je waar het vandaan komt. 


HI @Christiaan89, ik zie de omzetting in ieder geval ook bij ons in het systeem nu en dat het morgen gereed is. De vraag blijft dus echter of er een signaal op het kastje komt, zou je dit morgen na willen kijken?


Er blijft geen signaal binnenkomen op de glasvezel box. Probleem zit buiten het pand. 


Hi Chris, ik heb van alle kanten geprobeerd om het anders te doen, maar er moet toch een monteur komen omdat er ook gecontroleerd moet worden of het signaal dan wel binnenkomt bij jou. Ik heb al van je begrepen dat dit je laatste poging is voordat je overstapt, wat ik overigens jammer vind, maar ik kan nu alleen nogmaals een monteur inplannen. 


Ik ben alleen maandag tussen 12 en 2 thuis. Dan zou het kunnen. Maar idd, jij weet helaas hoe ik er in sta vooral hoe het gegaan is sinds dat we vorig jaar september al de overstap glasvezel in gang hebben laten zetten. 


Zo specifiek kan ik het helaas niet maken, het wordt in de ochtend of de middag. En ik snap wat ik nu van je vraag.


@Alex van KPN misschien beter om even telefonisch contact te hebben over de laatste stand van zaken? We komen geen steek verder zo helaas. 


Ik hoef eigenlijk alleen te weten wanneer ik een afspraak kan inplannen, een andere optie heb ik namelijk niet. 


Vandaar detelefonisch contact vraag. Is makkelijker communiceren dan hier lijkt me... 


Dat is helemaal niet nodig, alles wat ik van jou hoef te weten is wanneer je de komende dagen tijd hebt. De tijdsblokken zijn tussen 8 en 12 en tussen 13 en 17 uur. Als je een datum voor me hebt, beginnend over 2 dagen op werkdagen, dan kan ik dit voor je inplannen. That's it. 


5 september mag je annuleren. Dan kan ik niet! 

 

Het is of aanstaande woensdag overdag of vrijdag overdag, en met overdag bedoel ik 8 tot 12ajders wordt het weekend, wat de monteur al eerder aangaf da het kan omdat het den storing betreft en die ook in het weekend kan worden opgepakt. 


Dankjewel, ik heb de afspraak op 5 september verplaatst naar vrijdag 30 augustus tussen 8  en 12. 


@Alex van KPN ,

Verbinding zou werken op het moment, wat natuurlijk goed is, echter modem niet aangesloten op mijn aangeven maar dat is oké!

Wat ik al aangaf in ons gesprek tijdje terug is dst ik het niet oké vindt hoe het gegaan is de gehele periode vanaf eigenlijk moment 1 van contract af. 

Gaf toen telefonisch ook al bij je aan dst ik het passend vind om een compensatie te krijgen voor de gehele periode van gezeik en gezeur om het maar even makkelijk te zeggen. 

Kunnen we het hier even privé over hebben hoe we dat laatste stukje van compensatie gaan oplossen? 


Dit schreef Alex toch al?

Hi Chris, ik heb van alle kanten geprobeerd om het anders te doen, maar er moet toch een monteur komen omdat er ook gecontroleerd moet worden of het signaal dan wel binnenkomt bij jou. 

Dat is dus precies wat de monteur is komen doen.

Zojuist de binnen monteur van kpn gehad, die kon niks anders dan een laserpen plaatsen en constateren dst het signaal niet binnen kwam. 

 


Dit schreef Alex toch al?

Hi Chris, ik heb van alle kanten geprobeerd om het anders te doen, maar er moet toch een monteur komen omdat er ook gecontroleerd moet worden of het signaal dan wel binnenkomt bij jou. 

Dat is dus precies wat de monteur is komen doen.

Zojuist de binnen monteur van kpn gehad, die kon niks anders dan een laserpen plaatsen en constateren dst het signaal niet binnen kwam. 

 

Ja en nee. 

In eerste instantie klopt jouw bericht echter zou je bij een escalatie verwachten dst er iemand komt wederom met meetapparstuir om te checken waar het signaal geblokkeerd wordt. 

Na veel zoeken in de centrale is uiteindelijk wat gevonden en iig het signaal werkend gemaakt, vandaar dat ik het bericht ook heb aangepast.…

Weet ook dst wat we hier vermelden eigenlijk meer een niet telefonisch contact gesprek met Alex en mij is, zodat anderen weten hoe en wat en dat het dus zichtbaar is voor een ieder hoe het opgelost wordt. 


Reageer