Skip to main content

Ik ben via het forum hierheen gedirigeerd vanuit een ander topic ivm zeer traag 'snel' internet in het Buitengebied. Heb notabene een paar dagen geleden upgrade gekregen van 50 naar 100 mbps met nieuw abonnement. Afgelopen week is er een technische ingreep gedaan door KPN waarna internet weer wat beter werkte, maar nu weer slechts 2 mbps download en 0 mbps upload.

Heb vandaag een reset van de modems gedaan op aanraden en volgens stappenplan van moderator, maar daarna ging het pas echt slecht werken.

Graag zsm een oplossing want wij hebben een drukbezochte  vergaderlocatie die zwaar afhankelijk is van goed internet ivm online calls etc. en ik verwacht ook snel internet als ik voor snel internet in het Buitengebied betaal.

@NvZanten Welkom op het forum. 

Wat balen om te lezen dat je zo'n lage snelheid haalt met sneller internet buitengebied. 

Hier is een storing mee geweest, maar deze zou nu moeten zijn opgelost. 

Hoe is de situatie op dit moment? Is de verbinding nog steeds zo traag? Of haal je ondertussen alweer hogere snelheden? 


Laten we om mee te beginnen eerst maar vaststellen dat het geen snel internet buitengebied is maar sneller internet buitengebied.  Dwz dat u max 50MB bovenop de standaard snelheid krijgt. Dus als de snelheid zonder 4g modem 2 is wordt het nooit meer dan 52. Om die maximale snelheid te halen is eigenlijk altijd een goed uitgerichte buitenantenne nodig. 


 


Heb na een aantal resets de boel weer aan de praat gekregen. Up en downloadsnelheid nu rond de 26mbps. Daar ben ik op zich best tevreden mee. Toen ik de aansluiting kreeg waren deze snelheden bijna 2x zo groot. Op een bepaald moment ongeveer een jaar geleden zakte de snelheden flink naar beneden. Op het forum kon ik destijds lezen dat ik niet de enige was die deze ervaring had. Ik heb zo'n online instructie doorlopen waarbij je je modem moet richten richting de mast met het beste signaal in de buurt. Op het kaartje zou deze mast groen gekleurd moeten zijn, maar ik zie alleen maar rode strepen met hier en daar een oranje streepje. Betekent dit dat ik geen sterk signaal in mijn buurt heb? Ik las ook op het forum dat een buitenantenne nauwelijks resultaat geeft in tegenstelling tot wat ik hierboven bij Joep1965 lees. En ik kreeg bij het verlengen van mijn abonnement een upgrade van 50 naar 100 mbps. Is dat dan ook een wassen neus @Joep1965 ?


Ik ben een zeer tevreden gebruiker van sneller internet buitengebied maar dat ging niet vanzelf. Mijn locatie tov van de zendmasten geeft alleen maar rode pijlen.  Dat verklaarde wel dat het 4gmodem mij maar max.10MB extra opleverde. Dat kan anders dacht ik en ik heb 20 meter stroomkabel en 20 meter utp kabel aan het modem gehangen en ben buiten gaan lopen. En toen het platte dak op. En maar snelheid meten net zolang tot ik die "beloofde" 50MB extra te pakken had. Bingo!! Snel een buitenantenne gekocht en het werkt super. Dus ja een buitenantenne voegt enorm veel toe.  Verlengen is niets anders dan een nieuwe abonnementsvorm aangaan. Er zijn geen abonnementsvormen meer met 50MB snelheid. De standaard is nu 100MB. Financieel bent u misschien iets voordeliger uit maar heeft geen invloed op uw situatie.Â