Skip to main content

Hallo KPN,

Mijn internet verbinding valt af en toe weg. Nu heb ik meerdere malen contact gehad via sociale media maar daar komen steeds de zelfde antwoorden. Door meten op afstand. Glasvezel kastje spanningsloos maken. Experia box resetten ivm updates downloaden etc. Niks werkt en het is heel vervelend tijdens online gamen. Nu had ik vanavond een medewerker van de helpdesk aan de telefoon. Die geeft mijn internet abbonement de schuld. 100mbit down / 100 mbit up is te weinig om online te gamen. Daardoor is mn ping maar Amerikaanse servers te hoog en stopt mn internet er mee... Dit is volgens mij onzin. Ik zit nooit op Amerikaanse servers, altijd op Duitse of Franse en 100mbit is zat voor een potje online gamen. De pc waarmee ik game is bedraad. 

 

Telkens als mn internet wegvalt dan staan in de experia box de ipv4 en ipv6 timers weer op 0. Met andere woorden. De verbinding is opnieuw gestart. Inmiddels hebben we al zo veel geprobeerd, ik zou het graag opgelost zien door een nieuwe experia boxv12. 

Inmiddels ben ik al bijna een jaar verder met dit probleem maar ik blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden. 

 

De dame van de helpdesk wilde dat niet proberen en zei dat ik maar sneller internet moest nemen. Mijn inziens lost dat het probleem niet op. Tijdens het gamen heb ik diverse metingen gedaan en ik gebruik bij lange na niet de 100up/down. 

 

Help ! 

Heb je nu ook een v12? Kijk eens in het logboek of er ppp verbrekingen voorkomen op de tijdstippen dat de verbinding weg valt.

mijnmodem.kpn > tandwieltjes > maintenance > logs

Anders de klantenservice bellen, zij zouden dit ook kunnen zien.

Ook kan je kijken naar de system-up time om te zien of je modem is uitgevallen (instellingen > device info)


In de log staan onderbrekingen in. Ook ziet kpn op afstand onderbrekingen. Ik heb nu de v10. Had diverse gevallen gelezen met zelfde probleem dat opgelost was met v12. Vervangende v10 is natuurlijk ook prima. 


@Shinchan een jaar lang is best lang, als je al tig keren alles hebt geprobeerd en meer malen contact hebt gehad dan lijkt het me beter dat een monteur langs komt kijken of niet? 


@Shinchan een jaar lang is best lang, als je al tig keren alles hebt geprobeerd en meer malen contact hebt gehad dan lijkt het me beter dat een monteur langs komt kijken of niet? 

Alles is al getest en nagekeken. Alleen de experiabox wisselen is nog niet gebeurd. Prima als er een monteur komt. Als ie dan maar wel een andere box meeneemt. (Grapje) .

 

Maar even serieus. Jaar is lang ja. Soms valt de verbinding weg terwijl ik niet thuis ben. Die momenten vallen niet op. Soms gaat het gamen weken goed en dan ineens is het probleem er weer. 


In de log staan onderbrekingen in. Ook ziet kpn op afstand onderbrekingen. Ik heb nu de v10. Had diverse gevallen gelezen met zelfde probleem dat opgelost was met v12. Vervangende v10 is natuurlijk ook prima. 

Je hoort dit meestal eerder andersom. Het zou het modem kunnen wezen, maar dat hoeft niet. Met welke kabel zit het modem verbonden met de glasvezel unit? De meegeleverde rode of gele kabel? Deze kan je nog eens proberen te vervangen voor een andere kabel, minimaal, cat5e of hoger (staat vaak op de kabel zelf).

Ervaar je de verbrekingen ook op andere apparaten?


Die kabel al vervangen voor cat6. Op alle apparaten in huis valt de verbinding weg. Ga ik tijdens een out snel naar mn modem instellingen dan zie ik de timers van ipv4 en ipv6 van het aantal uur dat het modem online was verspringen naar 0 en dan weer oplopen. 


In de log staan onderbrekingen in. Ook ziet kpn op afstand onderbrekingen. Ik heb nu de v10. Had diverse gevallen gelezen met zelfde probleem dat opgelost was met v12. Vervangende v10 is natuurlijk ook prima. 

Je hoort dit meestal eerder andersom. Het zou het modem kunnen wezen, maar dat hoeft niet. Met welke kabel zit het modem verbonden met de glasvezel unit? De meegeleverde rode of gele kabel? Deze kan je nog eens proberen te vervangen voor een andere kabel, minimaal, cat5e of hoger (staat vaak op de kabel zelf).

Ervaar je de verbrekingen ook op andere apparaten?

Even terugkomend hierop;  We hebben letterlijk alles al gedaan in huis om problemen uit te sluiten. Ik heb zelfs met m'n hele gaming setup beneden in de woonkamer gezeten met een kort kabeltje naar de modem om alles te omzeilen. Er is trouwens ooit een monteur geweest om glasvezelkastje na te kijken. Alles is prima. Als KPN op afstand meet/modem reset is ook alles prima. Vaak zegt de online helpdesk dat ze geen onderbrekingen zien totdat ik meld dat ik ze wel zie en dan zien ze het ook ineens.

Zoals ik aangeef. Alles is gecheckt, alleen de modem is nog niet gewisseld. Ik snap ook dat het een vage storing is. Het kan goed zijn dat ik zo weer een week of 2 geen last heb…

Het is op z'n zachts gezegd "minder plezier” omdat ik met een team competitief Iracing doe. Kapt op zo'n moment mijn internet ermee dan worden we uit de server gezet en is het klaar en gebeurd het nou eens per jaar dan is dat wat het is maar het gebeurd regelmatig..


Hoi @Shinchan welkom op onze community! Ik denk dat je toch het beste even kunt bellen, het liefst op het moment dat je de storing ervaart of zo kort mogelijk daarna. Mijn collega's kijken en denken dan meteen even mee.

Als alles aan onze kant er verder goed is zouden we natuurlijk mee kunnen denken of er op je netwerk misschien iets zit wat dit probleem veroorzaakt. Ik ben dan wel benieuwd wat voor andere apparatuur je op je netwerk aangesloten hebt en hoe je alles aangesloten hebt zitten.


Hoi @Shinchan welkom op onze community! Ik denk dat je toch het beste even kunt bellen, het liefst op het moment dat je de storing ervaart of zo kort mogelijk daarna. Mijn collega's kijken en denken dan meteen even mee.

Als alles aan onze kant er verder goed is zouden we natuurlijk mee kunnen denken of er op je netwerk misschien iets zit wat dit probleem veroorzaakt. Ik ben dan wel benieuwd wat voor andere apparatuur je op je netwerk aangesloten hebt en hoe je alles aangesloten hebt zitten.

Inmiddels al telefonisch contact gehad. Monteur komt binnenkort alles nakijken.