Skip to main content

Dus er is nu al een aantal dagen onderhoud aan internet hier…

Kan niet anders dan dat dit een aanleg via Glaspoort is aangezien ze zich al hadden aangemeld met een aankondiging.

 

Maar ik heb al een paar jaar glasvezel van KPN dat toen ergens iets van 2020 of 2021 (net voordat KPN samenwerking met Glaspoort aanging) is aangelegd.

Werkt Glaspoort niet met KPN of in opdracht van?

Wat moet al dat extra aanleg gerommel?

Is de verbinding zo vlot al aan vernieuwing toe of zien ze tijdens hun werk ach die heeft al?

Krijg ik nu dubbel en dwars extra kpn verbinding?

Ze ronken nu lekker in de straat met hun werkzaamheden en open stoep.

KPN glasvezelcheck zegt dat ik al verbonden ben met hun netwerk (wel ja natuurlijk ben ik dat).

De Glaspoort website vind van niet.

Is er langs elkaar heen gecommuniceerd betreft dit?

Want ergens voelt dat zo voor mij.

Weet je zeker dat het nu en toen Glaspoort was ?


Kunt u een plaatsnaam, postcode of wijk noemen zonder uw adres te geven?


Oh ik woon in Gouda en nee het was toen niet via glaspoort maar gewoon algemeen KPN (glasvezelnetwerk) dacht ik.

 

Maar glaspoort lijkt met KPN aan een soortgelijke verbinding te werken dus het verbaast mij dat ze weer wat doen?


Ok. Als ik een beetje Google vind ik:

https://www.gouda.nl/gouda-werkt-aan-de-stad/glasvezel-in-gouda/

En

https://www.gouda.nl/gouda-werkt-aan-de-stad/glasvezel-in-gouda/glasvezel-plaswijck-bloemendaal-en-goverwelle/

Dus niet heel Gouda heeft al glasvezel. Misschien gaan ze bij u in de buurt nog huizen aansluiten.

Wel idioot dat er geen datums bij de berichten op die website van Gouda staan. Maar dat terzijde. 


Kan niet anders dan dat dit een aanleg via Glaspoort is aangezien ze zich al hadden aangemeld met een aankondiging.

Wat stond er in die aankondiging? Stond daar in dat u zelf glasvezel zou krijgen?


Er staat:

Goed nieuws dit pand krijgt glasvezel

Binnenkort sluiten we dit pand aan op glasvezel van Glaspoort

+ Informatie over hoe ze te werk gaan

Maar ik heb dus al van KPN gelegd gekregen zo'n 3 jaar geleden (Korte Akkeren) ook helemaal doorgetrokken naar binnen nieuw aansluitingspunt gemonteerd en router gekregen. Was eerst bang dat het allemaal extra ging kosten maar iemand legde uit dat mijn abonnement gewoon vastgelegd is en ik gewoon op glasvezel zou komen.

Nu zijn ze al sinds voor 6 uur 's ochtends of iets na 6 erg luid aan het werk met iets… dus heb nog niet genoeg slaap gehad.

Kijk als er na 3 jaar al verbeterd moet worden oké, maar is dat niet een beetje vlot?

Las dus ook dat Glaspoort met/in opdracht van KPN werkt dus precies een netwerk dat ik al heb.

Hooguit dat wat buren nog wat misten?


Tja, beetje vreemd dan... zijn ze daadwerkelijk bij u in de tuin bezig? Of tuin van de buren?


ach ik ken plekken daar zijn 3 aparte vezels en ziggo coax


Gewoon algemeen dit stuk hier vol stoep opengebroken

 

Kijk als het iets van Delta of wat was begreep ik het nog dat is een ander netwerk begrijp ik.

Als iets kapot zou zijn zou ik dat ook nog snappen denk ik maar dan ga ik er van uit dat KPN een ander soort briefje of berichtje zou doen?

Niet een we sluiten dit pand aan. Ja ben ik al en best tevreden ook, dus waarom nog een keer al dit extra werk?

Ik zou het ook nog snappen als dit 1 kabel voor alles was (echt alle netwerken bedoel ik dan), maar daar zitten we nu ook nog niet mee, zou wel heerlijk zijn als het zo was.


Kan overigens ook wel zijn dat dit hier enkel werkzaamheden zijn maar dan weet ik nog niet waarom ik bericht van glaspoort had over aansluiting

 

Maar heb ook niet echt een duidelijk bericht over waar de stoep voor open gebroken is alleen dat het iets netwerk gerelateerd is


Waarschijnlijk is de boekhouding niet op orde.

Wat ik ervan begrijp is het hele netwerk gebeuren van Rekam. Om de boel sneller te verglazen is er een samenwerking met Glasdraad/ KPN.

 

https://fibercarriers.nl/nieuws/rekam-glasdraad-en-kpn-werken-samen-bij-verdere-uitrol-glasvezelnetwerk-in-gouda/


Waarschijnlijk is de boekhouding niet op orde.

Wat ik ervan begrijp is het hele netwerk gebeuren van Rekam. Om de boel sneller te verglazen is er een samenwerking met Glasdraad/ KPN.

 

https://fibercarriers.nl/nieuws/rekam-glasdraad-en-kpn-werken-samen-bij-verdere-uitrol-glasvezelnetwerk-in-gouda/

Dit iets verder uitgelegd Glaspoort schrijft blijkbaar elke KPN klant en mogelijk ook niet KPN  klanten in Gouda aan op basis van bestaande koper aansluitingen. Dan kruist dit met adressen waar KPN via Rekam levert.

In tegenstelling tot andere gemeenten wordt KPN niet de netwerkbeheerder maar alleen provider, eigenlijk vergelijkbaar met Waalre en Edam-Volendam.

 

Mocht iets niet kloppen van mijn gedachtegang dan zal een KPN medewerker dit wel aanvullen of corrigeren.


Reageer