Skip to main content
Vraag

Al enig zicht op écht opgeloste storing regio Rijswijk?

• July 20, 2025
  • 18 reacties
  • 154 keer bekeken

Sinds vrijdag namiddag netwerkstoring in de regio (Rijswijk ZH).

Tot 2x toe is de oplostermijn 24u opgeschoven. Ik ben nu toch wel benieuwd wat er nu aan de hand is en wanneer het nu echt opgelost is?

NB de gratis 10GB om in ieder geval via je mobiele netwerk te internetten is netjes, maar heb liever gewoon mijn wifi weer actief, zodat de nodige apparaten in huis ook weer gewoon kunnen functioneren 😀

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 20, 2025

Het weekend is altijd een slecht moment voor storingen. Monteurs zijn op een paar na vrij. Dan is het ook nogeens vakantie. Het gaat dus langer duren. Kpn wordt één of twee keer bijgepraat door de aannemer. Dat is waarschijnlijk nog niet gebeurd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

En hier ook Joep, ik snap dat op zich, maar de informatievoorziening is slecht.  De grootte en/of ernst wordt helemaal niets over gecommuniceerd en je moet enorm veel moeite doen om de huidige status te vinden, om er na veel moeite achter te komen dat het weer 24u is opgeschoven. De ene SMS die gestuurd is zegt juist dat we geinformeerd blijven. Niet dus.

Juist daarvoor bestaan de consingatiediensten, óók bij de uitvoerende aannemer. Allemaal contractueel vastgelegd.

Als wij bij het waterbedrijf zo slecht zouden communiceren staat het nieuws op de stoep (geen grapje).

Nogmaals, lees mijn post er maar op na, ik vraag vooral informatie. Nu weet ik nog steeds niet of ik morgen vanuit huis kan werken, of dat ik een vrije dag moet nemen (kan niet weg) omdat ik geen internet heb.

• July 20, 2025

Nu weet ik nog steeds niet of ik morgen vanuit huis kan werken, of dat ik een vrije dag moet nemen...

Dat weten ze bij KPN ook niet. Dat kan ik je wel garanderen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

😃 ja dat is duidelijk inderdaad 🤣

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap heel goed dat je graag meer informatie wilt als je zonder internet zit, ​@Sella. Ik zie zo geen informatie over een netwerkstoring in Rijswijk. We zijn inmiddels ook een paar dagen verder. Is de storing al verholpen? Mocht je toch nog last hebben van een storing, zou je dan je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik voor je kijken of ik meer informatie kan achterhalen.

Het feit dat het schijnbaar al dagen aan de gang is en er vandaag aan de helpdesk niets over bekend was is al triest genoeg. Nu schijnt het om een kapotte netwerkkabel in de wijk te gaan na een sms richting klanten in de wijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2025

Ik snap heel goed dat je graag meer informatie wilt als je zonder internet zit, ​@Sella. Ik zie zo geen informatie over een netwerkstoring in Rijswijk. We zijn inmiddels ook een paar dagen verder. Is de storing al verholpen? Mocht je toch nog last hebben van een storing, zou je dan je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik voor je kijken of ik meer informatie kan achterhalen.

Hi Denise,

Dank je voor je reactie! Ik heb maandag om 11.34 een sms ontvangen dat de beschadigde netwerkkabel (oh dus dat was het probleem) gerepareerd was. Toen ik thuis kwam van werk, bleek mijn tv het inderdaad weer te doen, maar mijn internet heel onstabiel.

Gezien mijn volle werkagenda geen gelegenheid gehad hier te reageren, maar het is inmiddels ronduit slecht. Ik krijg geen verbinding voor elkaar. Heb daarstraks conform de probleemoplossing-flow op jullie site de moden gereset etc, maar het doet het nog steeds niet. overigens doet ook de 5g op jullie netwerk het hier niet lekker meer (tráág). Ik schrijf dit bericht via mijn werklaptop, op mijn hotspot van mijn werktelefoon. Die werkt, wat op zich best apart is want die maakt ook gebruik van KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Hi Denise,

Dank je voor je reactie! Ik heb maandag om 11.34 een sms ontvangen dat de beschadigde netwerkkabel (oh dus dat was het probleem) gerepareerd was. Toen ik thuis kwam van werk, bleek mijn tv het inderdaad weer te doen, maar mijn internet heel onstabiel.

Gezien mijn volle werkagenda geen gelegenheid gehad hier te reageren, maar het is inmiddels ronduit slecht. Ik krijg geen verbinding voor elkaar. Heb daarstraks conform de probleemoplossing-flow op jullie site de moden gereset etc, maar het doet het nog steeds niet. overigens doet ook de 5g op jullie netwerk het hier niet lekker meer (tráág). Ik schrijf dit bericht via mijn werklaptop, op mijn hotspot van mijn werktelefoon. Die werkt, wat op zich best apart is want die maakt ook gebruik van KPN. 

Vanmorgen stond ik op en bleek alles het weer normaal te doen! Getuige mijn hallamp die weer connectie had met de wifi en vrolijk aan stond vanmorgen in het semidonker (yup, half 5 naast mn mandje). Dus dat is mooi! Mocht het onverhoopt weer mis gaan laat ik het wel even weten. 

Hi Denise,

Vanmorgen stond ik op en bleek alles het weer normaal te doen! Getuige mijn hallamp die weer connectie had met de wifi en vrolijk aan stond vanmorgen in het semidonker (yup, half 5 naast mn mandje). Dus dat is mooi! Mocht het onverhoopt weer mis gaan laat ik het wel even weten. 

Fijn dat het bij jou het wel dit bij mij nog steeds niets deze morgen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Sella Wat fijn dat het bij jou weer werkt!

@Fatandfurious Heb jij het modem al eens gereset? Mocht je problemen houden, neem dan contact op met onze klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

@Sella Wat fijn dat het bij jou weer werkt!

@Fatandfurious Heb jij het modem al eens gereset? Mocht je problemen houden, neem dan contact op met onze klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Modem al gereset en het glas kastje ook maar op de site staat nog steeds dat er issues zijn in de wijk dus ik ga nog geen verdere stappen zoals een monteur ondernemen totdat het in de wijk is opgelost 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

@Denise van KPN en ​@Fatandfurious  Toen ik daarnet thuiskwam deed mijn foon het nog steeds op de 2 wifi-netwerknamen die ik heb, maar mijn pc maakte nog steeds geen verbinding.

Ik heb de 2 netwerknamen verwijderd (instellingen → netwerk en internet → Wi-Fi → bekende netwerken beheren → bij mijn netwerknamen ‘niet onthouden’ geklikt), om vervolgens via dezelfde route deze twee netwerken weer toe te voegen en nu doet hij het wel.

Dus wellicht is dit een optie om te proberen, ​@Fatandfurious. Tip: noteer eerst de namen (je moet deze zelf ingeven bij ‘netwerk toevoegen’) en je wachtwoorden, zodat je bij opnieuw toevoegen deze juist kan invullen. NB: wachtwoord van je netwerk zie je door: instellingen → netwerk en internet → Wi-Fi → bekende netwerken beheren → klik op je netwerk en dan kom je in het scherm ‘eigenschappen van [naam netwerk] met bovenin ‘Wi-Fi-netwerkwachtwoord → op weergeven klikken.

Succes, ik hoop ook dat je issues snel zijn opgelost!

@Denise van KPN en ​@Fatandfurious  Toen ik daarnet thuiskwam deed mijn foon het nog steeds op de 2 wifi-netwerknamen die ik heb, maar mijn pc maakte nog steeds geen verbinding.

Ik heb de 2 netwerknamen verwijderd (instellingen → netwerk en internet → Wi-Fi → bekende netwerken beheren → bij mijn netwerknamen ‘niet onthouden’ geklikt), om vervolgens via dezelfde route deze twee netwerken weer toe te voegen en nu doet hij het wel.

Dus wellicht is dit een optie om te proberen, ​@Fatandfurious. Tip: noteer eerst de namen (je moet deze zelf ingeven bij ‘netwerk toevoegen’) en je wachtwoorden, zodat je bij opnieuw toevoegen deze juist kan invullen. NB: wachtwoord van je netwerk zie je door: instellingen → netwerk en internet → Wi-Fi → bekende netwerken beheren → klik op je netwerk en dan kom je in het scherm ‘eigenschappen van [naam netwerk] met bovenin ‘Wi-Fi-netwerkwachtwoord → op weergeven klikken.

Succes, ik hoop ook dat je issues snel zijn opgelost!

Het glasvezel kastje geeft nog steeds rood alarm en de moden ook niets. Kan voorlopig weinig vrees ik

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Fatandfurious Als ik jou was, zou ik toch even contact met onze klantenservice opnemen.

@Fatandfurious Als ik jou was, zou ik toch even contact met onze klantenservice opnemen.

Er is al meermaals contact geweest en een monteur langs geweest gisteren die niets kon doen. Idem

Bij de buren. Dienst generieke storing zegt men maar niemand is wat wijzer geworden

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het gekke is dat ik dus geen storing in Rijswijk kan vinden. Daarmee zeg ik niet dat er geen dienstgenerieke storing is, trouwens. Mogelijk is het gebied dan gewoon te klein. Maar ja, dan is het wel wachten tot dit wordt opgelost. 😕

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Het gekke is dat ik dus geen storing in Rijswijk kan vinden. Daarmee zeg ik niet dat er geen dienstgenerieke storing is, trouwens. Mogelijk is het gebied dan gewoon te klein. Maar ja, dan is het wel wachten tot dit wordt opgelost. 😕

Ik ben ook woonachtig in Rijswijk. Het was/is/was opgelost, maar het is zeer instabiel. Internet doet het de ene dag goed, de andere dag knalt het er continue uit. Het begint nu wel wat vermoeiend te worden eigenlijk. Mede omdat alle wifi apparaten in huis de weg geheel kwijt zijn. Niet fijn.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Balen dat je nu last hebt van een instabiele lijn, ​@Sella. Mijn advies is om contact met onze klantenservice op te nemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.