Ik vraag me af hoe het kan dat ik sinds meer dan een half jaar geen normaal internet meer heb. Wifi valt constant uit, of helemaal geen netwerken of kan geen verbinding maken met netwerk …………. Wifi manager al onwijs uitgevoerd en het helpt allemaal niks.
Was altijd heel tevreden met KPN maar zo langzamerhand denk ik wel betaal elke maand best veel en wat krijg ik er voor terug.
Bladzijde 1 / 1
Wat voor modem heb je? En heb je WiFi versterkers? Blijft bekabeld netwerk wel goed werken?
Hai..
Ik heb een experia V10 modem…Ik heb geen versterkers,woon al 8 jaar hier in dezelfde appartement.. Op mijn mobiel geen problemen alleen op mijn laptop.
Hallo @redjane
Als je mobiel geen problemen geeft, maar je laptop wel, dan werkt de wifi dus gewoon. Alleen je laptop heeft problemen met verbinden.
Dat kan twee oorzaken hebben:
1: de laptop bevindt zich ongunstig t.o.v. de router of gebruikt het signaal niet optimaal (alleen 5GHz bijv)
2: de wifi-chip op de laptop is stuk aan het gaan
Even een aanvulling hierop: Als daadwerkelijk de laptop alleen last heeft van signaalverlies, kijk dan eens in de event-log van Windows. Dat is wel een technische zoektocht, maar als er bij de hardware-log veel rode icoontjes staan, is er al wel een vermoeden ;)
Hai Arjan,
Ik zal dit uitzoeken en kijken of idd er veel rode icoontjes staan. Bedankt voor je reactie en alvast een fijn weekend. Grt.jes Jenny
Beste @redjane, vervelend dat je hier al zo lang tegenaan loopt! Het klopt wat Arjan zegt: als de wifi op de mobiel wel goed werkt, zou ik het ook zoeken in de laptop. Heb je nog kunnen kijken naar zijn tip? Daarnaast kan je ook eens testen of je laptop bij iemand anders thuis op de wifi ook kuren vertoont. In dat geval zou je eens contact op kunnen nemen met de leverancier van jouw laptop.
Gdm,
Inmiddels gezocht naar de hardware logboek en gevonden volgens mij.
En het blijkt dus dat ik ook soms op mijn mobiel geen internet heb hier in huis..
Alleen heb ik daar niet echt opgelet want dan schakelt die over op mobiele data.
Ik heb even een foto erbij gedaan van het logboek om er zeker van te zijn dat dit het is.
Grt.jes Jenny
In dat geval gaan we toch weer even terug naar de wifi/internet . Een aantal vragen:
Heb je de mogelijkheid om de laptop eens bekabeld aan te sluiten? Ervaar je dan ook problemen?
Kan je zowel bekabeld als draadloos eens een speedtest doen?
Heb jij ook tv-ontvangers van ons? Merk je daar ook problemen op het moment dat je wifi wegvalt?
inmiddels bekabeld geprobeerd en dan heb ik geen last van wegvallende wifi.
Begrijp er niks van waarom ik dan zonder bekabeld internet geen wifi heb.
Hoop dat iemand weet hoe je dit kan oplossen, elke 5 minuten valt het internet uit als ik draadloos wil internetten.
Het is constant : geen netwerken of geen internetverbinding …
Nooit problemen gehad bij KPN en dit laatste half jaar of zelfs meer dit gedoe
Dat is goed om te weten! Heb jij alleen de V10 staan? Of heb je bijvoorbeeld ook SuperWifi punten? Je geeft aan dat je de Wifi Manager al doorlopen hebt, daar is niets uitgekomen? Ik zou in dat geval een belafspraak maken met de collega's van de telefonische klantenservice. Zij kunnen met je meekijken en samen kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat je wifi ook werkt.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.