Skip to main content

Wij proberen al sinds juni 2023 een glasvezel aansluiting te realiseren bij KPN, maar tot op de dag van vandaag, 3 maart 2024, geen succes. Ja je leest het goed. Al 10 maanden wachten we op KPN. In november is een kabelbreuk geconstateerd. Er zijn 3 graafploegjes geweest, geen resultaat. Behalve dan dat de stoep rommelig wordt achtergelaten en er nog meer kabelbreuken worden veroorzaakt bij onze buren… 

We zijn tientallen tickets, klachten, telefoontjes verder. Maar er is gewoon geen enkel persoon bij KPN die zich hard maakt om dit probleem op te lossen. Er is geen fatsoenlijk contact mogelijk. Het eeuwige frustrerende antwoord dat steeds maar te horen krijgen is: “het is heel vervelend maar ik kan alleen een ticket aanmaken en dan moet u afwachten.” 
 

Bij onze buren, van wie de Ziggo kabel was gesloopt bij het graven naar onze kabel, is de breuk binnen 4 dagen hersteld. 
 

KPN, waarom doen jullie daar 4 maanden, en oplopend, over? Waarom is er niemand die ons adres prioriteit geeft? Waarom is het zo moeilijk hier capabel personeel naar toe te sturen? 

Goedemiddag @Moedeloze Laura, welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder.

Dat duurt inderdaad heel erg lang, je wil natuurlijk weten waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. Nu wil ik niet de indruk wekken dat ik dit probeer af te schuiven maar heb je hier onlangs ook nog contact over gehad met KPN Netwerk? Mocht je dit nog niet hebben gedaan dan wil ik je in eerste instantie vragen om contact met hen op te nemen. Dit bedrijfsonderdeel is verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel en in dit geval je eerste aanspreekpunt. Laat je me hier weten wat daar uit is gekomen?


Ik heb heb ze vorige week nog gebeld en gemaild. Maar we komen nooit verder dan: “ik maak een ticket aan, en dan is het weer afwachten”. 
 

Dat afwachten duurt dan vaak weken tot maanden…


Ik heb heb ze vorige week nog gebeld en gemaild. Maar we komen nooit verder dan: “ik maak een ticket aan, en dan is het weer afwachten”. 
 

Dat afwachten duurt dan vaak weken tot maanden…

Dat schiet dus ook niet op :(

Helaas heb ik vanaf hier geen zicht op de planning van de aanleg van glasvezel dus ik kan je ook niet direct van duidelijkheid voorzien. Wel wil ik graag kijken of ik wellicht de mogelijkheid heb om iets van een melding door te zetten zodat er hopelijk wat schot in de zaak komt. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan) dan wil ik graag kijken wat ik vanaf hier voor je kan doen. Ik ben alleen wel bang dat dit volledig in handen van KPN Netwerk ligt


Ik heb het profiel aangevuld. 
 

Alleen zit het probleem niet aan een planning van het aanleggen van de glasvezel. Al onze buren maken er al maanden gebruik van. Alles is klaar voor gebruik. Het probleem is een kabelbreuk, die in november is geconstateerd maar waar geen capabel personeel op af gestuurd wordt om die te herstellen. 
 

Het is ons een groot raadsel waarom dat maanden moet duren, het is zo makkelijk en snel op te lossen. 
 

Dus hopelijk lukt het jou wel om ons adres hoger op (bovenaan) de prioriteitenlijst te krijgen. 
 

Met name het niet kunnen verbinden met en aansturen van de thermostaat en het mechanische ventilatiesysteem vinden wij enorm vervelend en onacceptabel. 


Met name het niet kunnen verbinden met en aansturen van de thermostaat en het mechanische ventilatiesysteem vinden wij enorm vervelend en onacceptabel. 

Kunt u die niet gewoon handmatig bedienen? 

Ook via WiFi zou gewoon moeten kunnen zonder internet. Een modem/router die geen internet heeft, heeft wel gewoon werkende WiFi. Printen van laptop naar WiFi printer bijvoorbeeld zou ook gewoon moeten werken.


Ik heb het profiel aangevuld. 
 

Alleen zit het probleem niet aan een planning van het aanleggen van de glasvezel. Al onze buren maken er al maanden gebruik van. Alles is klaar voor gebruik. Het probleem is een kabelbreuk, die in november is geconstateerd maar waar geen capabel personeel op af gestuurd wordt om die te herstellen. 
 

Het is ons een groot raadsel waarom dat maanden moet duren, het is zo makkelijk en snel op te lossen. 
 

Dus hopelijk lukt het jou wel om ons adres hoger op (bovenaan) de prioriteitenlijst te krijgen. 
 

Met name het niet kunnen verbinden met en aansturen van de thermostaat en het mechanische ventilatiesysteem vinden wij enorm vervelend en onacceptabel. 

Dankjewel voor het invullen van je profiel @Moedeloze Laura!

Als ik je gegevens erbij pak, zie ik dat er inderdaad een ticket openstaat (aan de kant van KPN Netwerk). Ik heb dit ticket net geupdate en aangegeven wat de situatie is. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat er wat schot in de zaak komt🙏🏻 Het lastige is dat ik vanaf hier niet veel meer kan doen in dit soort situaties omdat ook wij simpelweg afhankelijk zijn van KPN Netwerk :( 


Beste Jan, 

Bedankt voor je moeite, wordt zeker gewaardeerd. Maar feit is dat wij dit dus ook zonder overdrijven, meer dan 10x hebben gedaan en gehoord van KPN netwerk. “Wij beheren het netwerk en onze onderaannemer (met wie KPN zelf ook geen telefonisch contact heeft, alleen per mails/tickets) moet de kabelbreuk herstellen.” Het zou geen overbodige luxe zijn als KPN de klant meer centraal zou stellen en een betere klantenservice zou optuigen. Want al 9 maanden lang horen dat men een ticket aanmaakt en dat men hoopt dat de onderaannemer contact met ons opneemt, zie ik niet als een service. Het komt er op neer dat KPN een ticket aanmaakt, dat over de spreekwoordelijke schutting gooit en dan is het voor alle betrokkenen afwachten of ooit iemand die ticket vindt en er actie op gaat ondernemen… :-/

 


Waarom verwijst/schuilt KPN Netwerk eigenlijk altijd naar de onderaannemers…

 

Volgens mij zijn zij het aanspreekpunt voor de klant en moeten zij het oplossen als verantwoordelijke partij…..

 

Donald

 


Reageer