Skip to main content
Beantwoord

Al meer dan een maand geen glasvezel signaal bij nieuwbouw appartement?

• December 17, 2025
  • 14 reacties
  • 144 keer bekeken

Heb al meer dan een maand geen signaal bij glasvezel aansluiting in nieuwbouw appartement. KPN en (onder)aannemer wijzen naar elkaar bij oplossen van probleem vanuit de pop-up. De overige appartementen hebben wel signaal.

Ook is zowel de KPN als de (onder)aannemer slecht telefonisch of digitaal bereikbaar.

Nu heb ik gisteren een noodpakket gekregen (MiFi) en is uit Mijn KPN het storingsticket verdwenen.

Hoe nu verder?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Bedankt! Ik heb gekeken en ik zie allereerst dat er nog een ticket openstaat. Gek dat die niet in je MijnKPN terug te zien is, maar we zijn er dus nog steeds mee bezig. 

Dan specifieker: de glasvezel beheerder is aangestuurd om dit op te lossen. De kabel moet inderdaad gerepareerd worden, dus het is wachten tot zij die werkzaamheden kunnen verrichten.
Voor het repareren van de kabel moet er gegraven worden, dat kan niet als het vriest. Het is dus sowieso wachten tot het weer een beetje dooit en graven mogelijk is. Ik heb daardoor geen specifieke wachttijd kunnen vinden helaas. 

Het lijkt volgende week weer wat warmer te worden overdag, dus ik heb goede hoop dat je dan een update krijgt. Hopelijk ook met concrete data voor de werkzaamheden. 
Mocht je dinsdag nog niks gehoord hebben, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega het ticket bekijken en eventuele updates aan jou doorgeven. 
Je kunt ook hier weer een bericht plaatsen, dan kijk ik voor je hoe het ervoor staat. 

Heel erg bedankt voor je geduld dusverre en excuses dat het zo stroef verloopt. 😔 De abonnementskosten die je betaald hebt voor de periode waarin je geen gebruik kon maken van je diensten kun je terugvragen zodra de storing opgelost is. 
Ondanks dit hele fijne feestdagen gewenst. Ik hoor graag weer van je volgende week!

14 reacties

• December 17, 2025

Heeft het ooit wel gewerkt? 

Nee.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Hans van De Ruiver en welkom bij de KPN Community. Dat is al een flinke tijd zonder diensten, zeker als er nog geen concrete oplossing in beeld is. 😕 Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

We zijn inmiddels een paar dagen verder, heb je nog een update gehad in de tussentijd? 
Zo niet, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kan ik kijken wat ik kan achterhalen.
Mocht je telefonisch contact prettiger vinden, dan kun je ook een belafspraak met ons maken hierover. Dan word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. De keuze is aan jou!

Als het goed is gaan morgen de (onder-) aannemer en KPN monteur samen in de pop-up het herstellen.

Mocht dit weer niet lukken zal ik me melden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat zou heel mooi zijn zo voor de feestdagen! Ik duim dat alles goed loopt en hoor heel graag van je hoe het gegaan is. 
Dank voor het snelle reageren! 🙂

Helaas niet gelukt. 1 monteur bij meterkast en 1 bij Wijk station. Patch klopt maar geen signaal. Tussen wijk station en meterkast zit 260 meter. Ze hebben nog geen kabel gegevens van de aanleg en weten niet waar ze de koppeling moeten checken op signaal of breuk. Wordt vervolgd? Geen verdere info ontvangen. Ticket staat als gereed genoteerd. Wordt er moedeloos van. Al 2 facturen betaald en geen signaal. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

He wat jammer. 😔 Ook dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent. 

Zo niet, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kan ik kijken wat ik kan achterhalen.
Mocht je telefonisch contact prettiger vinden, dan kun je ook een belafspraak met ons maken hierover. Dan word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. De keuze is aan jou!

Zou je dit willen doen? Als je je communityprofiel invult kan ik een kijkje nemen, bij telefonisch contact kan mijn collega dezelfde informatie vinden, mocht je bellen prettiger vinden. 
Benieuwd wat er dan te vinden is. 

Community profiel aangevuld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Bedankt! Ik heb gekeken en ik zie allereerst dat er nog een ticket openstaat. Gek dat die niet in je MijnKPN terug te zien is, maar we zijn er dus nog steeds mee bezig. 

Dan specifieker: de glasvezel beheerder is aangestuurd om dit op te lossen. De kabel moet inderdaad gerepareerd worden, dus het is wachten tot zij die werkzaamheden kunnen verrichten.
Voor het repareren van de kabel moet er gegraven worden, dat kan niet als het vriest. Het is dus sowieso wachten tot het weer een beetje dooit en graven mogelijk is. Ik heb daardoor geen specifieke wachttijd kunnen vinden helaas. 

Het lijkt volgende week weer wat warmer te worden overdag, dus ik heb goede hoop dat je dan een update krijgt. Hopelijk ook met concrete data voor de werkzaamheden. 
Mocht je dinsdag nog niks gehoord hebben, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega het ticket bekijken en eventuele updates aan jou doorgeven. 
Je kunt ook hier weer een bericht plaatsen, dan kijk ik voor je hoe het ervoor staat. 

Heel erg bedankt voor je geduld dusverre en excuses dat het zo stroef verloopt. 😔 De abonnementskosten die je betaald hebt voor de periode waarin je geen gebruik kon maken van je diensten kun je terugvragen zodra de storing opgelost is. 
Ondanks dit hele fijne feestdagen gewenst. Ik hoor graag weer van je volgende week!

• December 25, 2025

De vorst van nu stelt niets voor natuurlijk. Dat is hooguit een paar centimeter. Daar steek je zo door met een schop.

Het zal meer personeelsgebrek zijn denk ik. Er word veel gewerkt met mensen van allochtone afkomst. Die gaan in december op familiebezoek. 

Laatste actie; maandag 22 december is 1 monteur bij de wijk-schakelkast en 1 monteur in onze meterkast gelijktijdig geweest. Nog steeds hetzelfde euvel. Geen signaal. Jullie melden iedere keer het probleem als afgerond. Dat is het nog steeds niet. Nu wordt op elkaar gewacht (KPN-aannemer) tot iemand de revisie van de aanleg heeft. Men weet zogenaamd niet waar men moet zoeken. Graag per direct actie en terugkoppeling. Ga me beraden op juridische stappen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat frustrerend dat er nog geen concrete stappen zijn gemaakt. 😕 Ik heb dit doorgegeven aan een collega die hier veel van weet. Ik hoop dat hij op korte termijn wat kan regelen, dus zodra ik reactie van hem heb laat ik het je weten! 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi! Een wat late update, maar ik heb nog geen reactie van mijn collega. Ik ben hier nog mee bezig! 

Heb jij in de tussentijd al wat gehoord over het herstel? Ik kan zo geen updates vinden, maar gezien dit via de glasvezelpartij gaat kan het zo zijn dat ik niet alle updates in kan zien. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb vandaag terugkoppeling gehad dat er morgen iemand komt om de schade in de kabel te vinden en hopelijk ook te repareren. Als het goed is heeft de aannemer hierover ook contact met jou opgenomen dus ik hoop dat er na morgen goed nieuws is! 

Mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn, laat het hier dan gerust weten!Â