Skip to main content
Antwoord

Al paar dagen melding dat er geen verbinding is en heb ook geen tv

• October 14, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds afgelopen vrijdagochtend heb ik een nogal vreemd probleem met mijn Wifi. Ik kan via meerdere apparaten wel gebruik maken van bijvoorbeeld Google en Youtube, maar bij al het andere krijg ik de melding dat er geen verbinding is. 

Ook kan ik hierdoor geen gebruik maken van KPN TV.

Ik heb inmiddels al meerdere keren het modem opnieuw gestart en op de verschillende apparaten het netwerk vergeten en opnieuw ingelogd. Maar het probleem blijft bestaan helaas. 

Ik heb als modem een KPN Box 12 met een glasvezel verbinding en ik heb in mijn appartement geen wifi versterkers of andere routers. Alles komt dus vanuit het modem en dit heeft het tot afgelopen vrijdag jarenlang zeer goed gedaan.

Zou iemand hier een oplossing voor weten?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@BramMuis, allereerst welkom op de KPN Community. Natuurlijk wel balen dat je in deze hoedanigheid op de KPN Community bent gekomen. Een storing zit niemand op te wachten. 
Ik lees dat de problemen zich dus zowel met wifi als met een bekabelde verbinding zich voordoen. Tevens dat een herstart van de Box 12 het issue niet verholpen heeft. 

Heb je ook een fabrieksreset al gedaan? Dat zou dan de vervolgstap zijn die ik adviseer. Een fabrieksreset van jouw Box 12. 

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

@BramMuis 

Probeer eens om jouw bijv. laptop met een kabel direct te verbinden met de router. Werkt het dan wel ?  dan weet je dat de schuld bij de WiFi zender ligt. Welke box heb je ? En welke (kleur) lampjes branden er wel of niet op die box / router ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 14, 2025

@BramMuis 

Probeer eens om jouw bijv. laptop met een kabel direct te verbinden met de router. Werkt het dan wel ?  dan weet je dat de schuld bij de WiFi zender ligt. Welke box heb je ? En welke (kleur) lampjes branden er wel of niet op die box / router ?

Beste ​@WMG-N, ik heb het geprobeerd op mijn tv met een kabel vanuit het modem, helaas hetzelfde probleem dat Youtube wel werkt en Netflix, Prime of SkyShowtime werken niet.

Het gaat om een Experia Box 12. Aan de voorzijde branden de lampjes internet, wifi, power en tv groen. Aan de achterzijde heeft Wlan een groen en een oranje lampje branden, dit was ook het geval bij de ‘Lan-lampjes’ toen ik de kabel op de tv heb geprobeerd.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Hallo ​@BramMuis, allereerst welkom op de KPN Community. Natuurlijk wel balen dat je in deze hoedanigheid op de KPN Community bent gekomen. Een storing zit niemand op te wachten. 
Ik lees dat de problemen zich dus zowel met wifi als met een bekabelde verbinding zich voordoen. Tevens dat een herstart van de Box 12 het issue niet verholpen heeft. 

Heb je ook een fabrieksreset al gedaan? Dat zou dan de vervolgstap zijn die ik adviseer. Een fabrieksreset van jouw Box 12.