Skip to main content

Ik heb een soort gelijk probleem. Door de Corona crisis heb ik vrijwel geen inkomsten meer en moet bij de gemeente aankloppen voor aanvulling totbijstandsniveau. Maar dit duurt nog wel even. Ik heb daardoor een betaling gemist diek inmiddels dinsdagochtend voldaan hen maar die pas vanochtend (donderdag) bij de juiste afdeling is aangekomen na veel druk van mij. Ik ben dus nu al 48 afgesloten van alles terwijl ik voor dat beetje werk wat ik nog heb afhankelijk ben van internet. Ik refurbish laptops en heb er 4 klaar inzoverre dat ze werkend zijn. Ik kan deze laptops niet testen en upgraden zonder internet. Ik word a vanaf dinsdag van het kastje naar de muur gestuurd. Terug belafspraken van Kelvin worden niet nagekomen, zijn leiding gevende gooit er na een paar minuten gewoon de hoorn erop als hij er niet uitkomt. Een nieuwe modem opsturen willen ze misschien doen maar dat duurt dan weer 48 uur, mijn verzoek er 1 op te halen bij een KPN winkel zou niet kunnen en op mijn verzoek een monteur te sturen om er dan 1 bij mij af te geven kan ook niet want die zijn te druk. Hoeveel tijd kost het om een pakje af te geven? Ziggo heeft me net beloofd vrijdagmiddag internet en tv te kunnen leveren, kpn durft deze belofte niet aan. Waar sta ik als ik contractbreuk pleeg met kpn en die kosten en de zoggo aansluitkosten declareert bij kpn. Want zoals het er nu naar uitziet heb ik komend weekend nog steeds geen internet en tv.

Mvg Jos Bronsvoort

Hi JoBro, welkom op het forum. 

Ik kijk dit uiteraard graag voor je na, zeker in deze tijden is internet belangrijk. Wel wil ik, ook voor de andere meelezers, benadrukken dat je niet zomaar wordt afgesloten na 1 mislukte betaling. Je krijg namelijk nog herinneringen en zelfs de optie om de betaling te verplaatsen tot 30 dagen in de toekomst. Hoe is dit precies in zijn werk gegaan?

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik kijken wat ik hier kan zien. 


Uiteraard is die afsluiting ook niet zomaar gebeurd. Ik had uitstel van betaling gevraagd maar had toen het geld nog niet binnen dus heeft mijn vader dit voor mij handmatig betaald. Hij kon immers de ideal link die gekoppeld was aan mijn rekening niet gebruiken. Het schijnt 5 dagen te duren voor die betaling iv verwerkt in dat was te lang, dus blokkade. Er was inmiddels wat geld op mijn rekening binnen gekomen (de bank heeft mijn huur gestorneerd ivm te veel rood staan) en ik heb via de link in de app betaald en kreeg de bevestiging dat ik binnen 4 uur weer aangesloten zou zijn.

Die belofte kreeg ik vanaf dinsdag tot gisterenochtend meerdere malen. Geen resultaat. Dus werd er een ticket aan gemaakt en ik zou gegarandeerd binnen 24u alles weer hebben. Die deadline is nu 2 uur overschreden en nog steeds niks geen verbinding.


Dank voor je gegevens, @JoBro. Ik zie dat je hier de afgelopen dagen veel over gebeld hebt, waaronder vandaag ook meermaals. Onze afdeling Collections geeft aan dat de heraansluiting uitgevoerd is, en dat aan hun kant alles in orde staat. Dus ergens onder water gaat iets mis. Daarvoor is gisteren een melding aangemaakt. Daarvan kan ik de voortgang niet inzien. Wel heb ik zojuist een aanvullende melding gedaan in de hoop dat het dan met meer spoed opgepakt kan worden. 


Goedemiddag @JoBro, volgens mijn gegevens moet alles inmiddels weer werken!


@JoBro, werkt alles inmiddels zoals het hoort? 


@JoBro, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Sorry voor de late reactie maar ik was een beetje KPN beu. Toen ik dus op 12 september na 5 dagen geen televisie en internet het een beetje zat was heb ik KPN voor het blok gezet. Als ik een maand een keer niet kan betalen, dus niet aan mijn verplichting/leveringsvoorwaarden kan voldoen sluiten ze mij tijdelijk af en om weer aangesloten te worden moet je dan voor straf 35€ extra betalen. Na 5 dagen van het kastje naar de muur gestuurd te zijn en uren aan de lijn te zijn met alle mogelijke medewerkers en afdelingen ik nog niets had en er mij mede werd gedeeld heb ik gezegd dat KPN dus ook niet aan zijn leveringsvoorwaarden voldeed en ik heb gevraagd per direkt het contract daarom te ontbinden. Dat was geen enkel probleem, ik werd doorverbonden en binnen 2 minuten was het geregeld, tenminste, dat zei die medewerker. Gelukkig heb ik de laatste 6 gesprekken met KPN opgenomen want wat bleek gisteren? Ik was helemaal niet afgesloten en daarbij werd me doodleuk verteld dat daar 30 dagen opzegtermijn op zit. Nou ja. gelukkig heb ik die opnames dus ik zal de juiste persoon/afdeling hier wel voor vinden en anders ga ik gebruik maken van mijn consumentenrecht via de Consumentenbond waar ik lid van ben of mijn rechtsbijstandsverzekering. Ze hebben mij nu zo boos dat ik dit op alle social media ga gooien, Facebook waar ik 3 accounts heb, Twitter en Instagram.
Maar ik ben dus mooi weer terug bij Ziggo, voor de zelfde prijs meer internet snelheid en heel veel beter beeld. Dat was één keer een uitstapje naar KPN maar dus nooit meer.