Skip to main content
Vraag

Al ruim een week geen internet en tv na werkzaamheden

• August 3, 2026
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Beste moderators,

Ik hoop dat iemand mij via deze weg kan helpen, want via de reguliere klantenservice kom ik helaas geen stap verder.

Sinds maandag 27 juli zit ik volledig zonder internet én televisie als gevolg van werkzaamheden in onze wijk.

Woensdag is een KPN-monteur langs geweest. Hij heeft vastgesteld dat de aansluiting in mijn woning volledig in orde is. Volgens hem is tijdens de werkzaamheden in de wijk een kabelkruising ontstaan die door onderaannemer Hanab moet worden hersteld.

Vanaf dat moment is het helaas volledig misgelopen.

• Donderdag zou Hanab langskomen. Niemand verschenen.
  • Vrijdag opnieuw een afspraak tussen 13:00 en 17:00 uur. Wederom niemand verschenen.
  • Beide dagen heb ik hiervoor vrij genomen.
  • Beide dagen heb ik zelf contact opgenomen met Hanab. Ik werd in de wacht gezet omdat men "intern zou overleggen". Beide keren bleef ik in de wacht tot exact 17:00 uur, waarna de verbinding automatisch werd verbroken omdat Hanab gesloten was.
  • Vandaag opnieuw contact gehad met Hanab. Men bevestigde dat de monteurs inderdaad niet zijn geweest, maar kon niet aangeven waarom. Vervolgens werd zelfs aangegeven dat de eerstvolgende mogelijkheid door de bouwvak mogelijk pas over ongeveer drie weken is.
  • Ik heb aangegeven dat dit voor mij absoluut geen optie is en gevraagd een andere aannemer of een ploeg uit een andere regio in te schakelen. Mij is toegezegd dat ik zou worden teruggebeld. Ook die terugkoppeling is tot op heden uitgebleven.

Ondertussen heb ik:

• al ruim een week geen internet;
  • al ruim een week geen televisie;
  • meerdere dagen elders moeten werken omdat ik normaal thuis werk;
  • twee middagen vrij genomen voor monteurs die niet zijn verschenen;
  • zelf voortdurend achter de situatie aan moeten bellen, zonder enige proactieve communicatie vanuit KPN.

De reguliere klantenservice verwijst mij telkens door naar Hanab, terwijl mijn overeenkomst gewoon met KPN is.

Omdat ik ook op mijn vraag om een tijdelijke internetoplossing geen inhoudelijke reactie heb ontvangen en ik voor mijn werkzaamheden afhankelijk ben van een stabiele internetverbinding, heb ik inmiddels zelf kosten moeten maken voor een tijdelijke mobiele internetoplossing, zodat ik mijn werkzaamheden kan hervatten.

Mijn verzoek is daarom eenvoudig:

Kan een moderator dit dossier alstublieft intern escaleren en ervoor zorgen dat iemand de regie neemt?

Ik wil graag:

1. duidelijkheid over de planning van het herstel;
  2. een vast aanspreekpunt;
  3. een inhoudelijke reactie op de gang van zaken;
  4. duidelijkheid over de vergoeding van de kosten die ik inmiddels heb moeten maken voor een tijdelijke internetoplossing als gevolg van deze langdurige storing.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

Zojuist heb ik een sms van KPN ontvangen dat er morgen apparatuur voor mij klaarligt bij een PostNL-punt. Het lijkt erop dat KPN mij een tijdelijke mobiele wifi-router beschikbaar stelt zodat ik in ieder geval weer internet heb tijdens de storing.

Dat waardeer ik uiteraard en hopelijk kan ik daardoor morgen weer vanuit huis werken.

Tegelijkertijd vind ik het wel bijzonder dat ook dit weer uitsluitend via een sms wordt gecommuniceerd, zonder enige inhoudelijke toelichting of persoonlijk contact. Na alle gebeurtenissen van de afgelopen week had ik verwacht dat iemand even contact zou opnemen om uit te leggen wat de vervolgstappen zijn en wat ik precies kan verwachten.

Ik hoop dat dit betekent dat mijn dossier inmiddels serieus is opgepakt en dat er nu ook snel duidelijkheid komt over het definitieve herstel van mijn aansluiting.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

@MacBlack , dit is een bekend probleem, zeg maar rustig een tekortkoming binnen de KPN organisatie.

Het is van de zotte dat een KPN klant zelf gedwongen wordt te communiceren met een aannemer en/of onderaannemer.

Ook merk ik hier vaker dat niemand binnen de organisatie zich echt eigenaar voelt van een probleem of zich als zodanig opstelt. Men verschuilt zich te vaak achter systemen en regels. Persoonlijk contact en direct versterkte informatie is bijna verleden tijd, helaas. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@MacBlack. Welkom allereerst bij onze community, helaas niet met een leuk bericht. 

Ik snap zeker dat je hier duidelijkheid over wilt, het is ook niet de bedoeling dat jij zelf contact op hoeft te nemen met een onderaannemer, hoewel dit uiteraard mag. Ik haak ook op Berrie_Kaas in, dit dus zeker niet het proces. Dit zijn exoten die we hier ook tegenkomen waar we actie op ondernemen, aannemer aanspreken bijvoorbeeld. Een klant heeft inderdaad een overeenkomst met ons en bij storingen is dit niet anders. 
Ik kijk daarom graag mee, met jouw toestemming MacBlack. Ik zie dat er een afspraak ingepland staat voor vandaag. Herken je dit? En zo ja, is de monteur ook langsgeweest? 

Forum|alt.badge.img

Normaal gesproken moet eerst een monteur van KPN de thuissituatie controleren om te zien of het probleem in het huis zit. Denk aan kabels, experiabox, en het KPN aansluitpunt. Als monteur vast stel dat daar alles goed mee is, maar het signaal komt niet of niet goed binnen dan stuurt de monteur een bon naar de netwerkzijde van KPN en zij zorgen ervoor dat een aannemer dit verder oppakt en je belt voor een afspraak. Vaak dezelfde dag. Dat kastje noemt KPN Direct Online Pakket. Daarmee kun je zo lang op internet tot het probleem is opgelost. 

Wat ik niet snap is dat je naar Hanab wordt gestuurd als de monteur van KPN nog moet komen. Of Hanab is klaar en de monteur moet terug voor controle.