Inmiddels probeer ik sinds juni 2024 een huisaansluiting op KPN glasvezel geregeld te krijgen voor mijn onderneming. Omdat ik inmiddels de indruk krijg dat ik word voorgelogen door zowel de telefonische helpdesk van de glasvezelplanning als door de telefonische helpdesk van de monterende aannemer, dit bericht aan de webcare van KPN. Mijn aanvraag voor een zakelijk glasvezelabonnement dateert van juni 2024. Hiervoor moet eerst vanaf het trottoir van mijn huis een civiele huisaansluiting worden gemaakt, door het aansluitpunt onder het trottoir onder de tuin tot binnen de huisgevel te brengen. Daarna kan inpandig worden geïnstalleerd.
Sindsdien wordt er elke maand een nieuwe aansluitdatum ingepland en verloopt dit volgens dezelfde riedel: ik bel de KPN-glasvezelplanning (Allinq) om te verifiëren of het inderdaad gaat om de civiele aansluiting naar de buitengevel van het huis, en of dit via het ‘schieten’ van de kabel gebeurt aangezien graven ter plekke niet mogelijk is vanwege boomwortels en een knoop van riolering, kabels en leidingen. De planningsdesk bevestigt dat van beide een aantekening is gemaakt maar dat ik contact moet opnemen met de aannemer om dit te verifiëren. Ik bel de planningsdesk van de aannemer en ook daar krijg ik bevestigd dat het gaat om de aansluiting naar buitengevel en dat het als ‘ondergronds schieten’ van de kabel staat ingepland. Ik blijf thuis voor de afspraak. Op het afgesproken moment staat er een monteur voor de inpandige installatie. Dus geen ploeg voor de civiele aansluiting, laat staan met de benodigde schiet-apparatuur.
Dit gebeurt nu al sinds juni, maandelijks !!
De monteurs aan de deur melden mij dat dit aan de lopende band gebeurt. Het gaat continu, bij veel adressen, fout. Zelf worden zij per aangesloten adres betaald, dus wanneer het misloopt is het voor hun eigen rekening. Los van dat dit slecht is, is er dus geen financiële prikkel voor de onderaannemer om zich aan de afspraken te houden. Financieel kraait er geen haan naar als de klant iets wordt voorgelogen. Parallel aan deze mail ga ik een klacht indienen en een mail aan KPN sturen met een redelijke uiterste termijn van 2 maanden. Eerlijk gezegd verwacht ik er niets van, ik wil het echter van mijn kant gewoon netjes en professioneel afgerond kunnen hebben. Deze gang van zaken heeft mij gewoon teveel tijd gekost en ik heb de indruk dat mijn acties geen enkele verbetering opleveren.
Ik heb zo'n absurde dienstverlening en minachting van klantbelang nog niet eerder meegemaakt. Hoe kom ik uit deze loop?
Vriendelijke groet,
Gido vd Linde
Â