Skip to main content
Antwoord

Al twee weken geen internet - KPN kan niets doen

• March 13, 2025
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Inmiddels te einde raad, dus hier maar proberen. Twee weken geleden heeft mijn stroom eraf gelegen, en sindsdien krijg ik glasvezel internet van KPN niet meer aan de praat. Van alles geprobeerd, resetten etc, niets hielp. Telefonisch contact gehad, en die gaven aan dat mijn modem stuk is, dus oude modem (conform SMS met deze instructies) in een doos gedaan en met Antwoordnummer bij Post NL punt afgegeven, daar nieuwe modem opgehaald. Nieuwe modem aangesloten, nog steeds geen internet. Weer bellen, nu spreek ik iemand die aangeeft, er was helemaal geen probleem met je modem, het ligt aan je glasvezelkastje, die moet retour en daar moet een nieuwe voor komen. Zou meteen geregeld zijn. Dag erna nog steeds geen SMS met bevestiging ontvangen van KPN dus weer gebeld, collega geeft aan dat de bestelling van het kastje niet is doorgezet, dat gaat zij nu doen en kastje ligt morgen klaar op het post NL punt. Inmiddels een paar dagen later en nog steeds geen bevestiging. Ik weer bellen, nu krijg ik te horen dat er überhaupt geen nieuw kastje besteld kan worden, daar de oude modem nog niet retour is (post NL tracking zegt dat deze 8 maart al bij antwoordnr is afgeleverd). KPN kan ondertussen niets voor mij betekenen, geen tegemoetkoming, geen monteur, geen nieuw kastje - maar ondertussen wel doodleuk de rekening sturen voor mijn maandelijkste internet kosten. HELP! ik weet niet meer wat ik kan doen en kom telefonisch niet verder bij de klantenservice. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@DVV15 en welkom bij de KPN Community. Wat een gedoe om je verbinding weer werkend te krijgen. 😕 Zo moeilijk hoort het beslist niet te gaan, excuses hiervoor.

Mocht het nog niet gelukt zijn, heb je het glasvezelpunt dan ook al eens van het stroom gehad? Als je hem 2 minuten stroomloos maakt en weer aansluit ben ik benieuwd of het toch weer werkt.
Zo niet, dan raad ik je aan om toch weer met ons te bellen. Als je inspreekt dat je een storing hebt dan kom je vanzelf bij een medewerker uit en voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar. Bellen is hiervoor het handigste want dat schakelt een stuk sneller.
Mijn collega kan de verbinding doormeten en de nodige volgende stappen uitzetten. Ik gok dat dat op een monteur uit gaat komen als de verbinding niet aan de praat te krijgen is op afstand.

Laat je weten of het zo wel lukt? Niet de bedoeling om nog langer zonder diensten te zitten dus ik hoop dat het nu snel opgelost is. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 14, 2025

Hi ​@DVV15 en welkom bij de KPN Community. Wat een gedoe om je verbinding weer werkend te krijgen. 😕 Zo moeilijk hoort het beslist niet te gaan, excuses hiervoor.

Mocht het nog niet gelukt zijn, heb je het glasvezelpunt dan ook al eens van het stroom gehad? Als je hem 2 minuten stroomloos maakt en weer aansluit ben ik benieuwd of het toch weer werkt.
Zo niet, dan raad ik je aan om toch weer met ons te bellen. Als je inspreekt dat je een storing hebt dan kom je vanzelf bij een medewerker uit en voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar. Bellen is hiervoor het handigste want dat schakelt een stuk sneller.
Mijn collega kan de verbinding doormeten en de nodige volgende stappen uitzetten. Ik gok dat dat op een monteur uit gaat komen als de verbinding niet aan de praat te krijgen is op afstand.

Laat je weten of het zo wel lukt? Niet de bedoeling om nog langer zonder diensten te zitten dus ik hoop dat het nu snel opgelost is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2025

Hoi ​@Sanne van KPN ,

vandaag weer gebeld maar diegene kon niets voor mij doen. Monteur laten komen kan ook niet, dan zijn de kosten voor mijn rekening. zou nu worden teruggebeld binnen 48 uur door een andere afdeling, dus daar moet ik op wachten, maar kom geen stap verder zo. Zeer frustrerend proces dit. Weer aangegeven dat ik nu al weken zonder internet zit maar blijkbaar is dat geen reden om actie te ondernemen. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 18, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 18, 2025

Bel kpn. Je glasvezel NT is defect. Er was een batch waarbij na een stroomstoring de LAN poort niet meer werkt. 

De NT lijkt niet defect omdat alle lampjes gewoon branden. Maar er komt dus niks uit.

Dit kan alleen een monteur oplossen! Ze hebben vervangende NT 's op de bus.

Dit gaat je niks kosten. 

Bel kpn en zeg dat het lampje bij de LAN poort van de NT niet meer brandt. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als de verbinding helemaal niks doet ondanks dat alles aangesloten is dan moet daar inderdaad naar gekeken worden. Als de fout bij ons ligt dan is de monteur gratis, dus ik hoop dat je inmiddels teruggebeld bent en dat de oplossing in zicht is. 

Laat je weten hoe het verder gaat?