Skip to main content

Al weken lang valt de DSL verbinding minimaal 2 x per dag voor 2 a 3 minuten uit. Modem blijft mijns inziens gewoon werken daar ik gewoon op het modem kan inloggen en de DSL satus kan bekijken. Eenmaal ingelogd in op het modem dan staat de DSL uptime weer op 0 uren/dagen.

Een reset van het modem haalt ook totaal niets uit.

Klantenservice via het belnummer is echt een lachtertje en erg klant onvriendelijk. Je wordt afgescheept met een opname die alleen het modem wilt resetten. Wil je dat niet dan wordt de verbinding verbroken en kom je geen stap verder!! 

Beste @Bakker63, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo slecht geholpen bent door de klantenservice én dat je internet steeds uitvalt. Ik zie aan deze kant flink wat verbroken verbindingen de afgelopen weken. Hoe merk jij dat het misgaat? Wat gebeurt er? En heb je de kabel tussen het IS/RA punt en de V10A al eens vervangen?


Hoe merk ik dat het misgaat? De gehele internet\tv verbinding valt uit. Lampje op het modem is blauw van kleur. In het modem bij de optie ‘DSL Status’, ‘DSL uptime’ staat alles op nul uren\minuten. Op het moment van schrijven is de verbinding 1 dag en 9 uren niet uitgevallen. Een unicum. Wel ervaar ik met de Chromecast met de F1 app  van F1TV een vrij slechte stream. Of dat aan de internet verbinding ligt laat ik ff in het midden. Tv uitzendingen zijn iig goed. Kabel tussen het IS/RA punt is nog niet vervangen, dat ga ik spoedig doen. 


Te vroeg gejuicht, had een hoopje dat het weer normaal was na 1 dag geen uitval. Vandaag weer was het weer iig 1 keer raak om ongeveer 08.00.


Had je de kabel inmiddels nog kunnen vervangen? Je kunt het beste op moment van wegvallen even bellen met 0800-0402, zodat mijn collega's meteen mee kunnen kijken. 


Wat is dit nu weer voor antwoord? Om te beginnen, ik quote, ‘Al weken lang valt de DSL verbinding minimaal 2 x per dag voor 2 a 3 minuten uit.’ Het is sowieso 'random’ dat internet\tv  uitvalt en voordat ik door dat menu van dat telefoonnummer heen bent geworsteld moet je dan maar hopen dat je niet afgescheept wordt met een ‘blikken telefoonmedewerker’ ben ik minimaal 5 minuten verder en is er weer verbinding. Waarschijnlijk wordt dan de telefoonverbinding ook verbroken door die ‘blikken telefoonmedewerker’

Dit is een bar slechte service van de KPN en na14 jaar Telfort/KPN ga nu toch echt werk maken van de glasvezel van Delta welk elk moment binnen gelegd kan worden. Deze ‘service’ van KPN heeft me iig over de streep getrokken.  Had ik enige twijfel dan is dat nu weggenomen. Bedankt daarvoor!


Hoe zit het eruit als je de DSL status bekijkt in het modem?

Dus het scherm waar de uptime, snelheid enz getoont worden. 

Daar is ook iets over de kwaliteit van af te lezen.

Kun je daar een screenshot van delen hier?

 

 


 


 


En gisteravond tijdens een film

 


Vooral die 83 CRC fouten baren me zorgen. Dat verklaart meestal heel goed dat de verbinding vaak wegvalt. Ik kan alleen niet zien hoe lang de dsl toen up was. (19:09) Later is hij uitgevallen zie ik? (19:23)

 

Ik weet niet hoe lang die koperlijn is. Als het isra en kabels er netjes uitzien, zou het probleem toch echt buiten liggen.

Dan word het dus gewoon een monteur om dat door te meten.

 


Op het ogenblik van de schermafbeelding was de DSL 21 uur up. Dit zijn scherm afbeeldingen van vandaag. Gisteravond was de laatste met uitval. Moment dat je inlogt op het modem als er geen internet\tv hebt dan zie je alleen dat de DSL time op 0 staat. Dat hele verhaal met db, datarate ect wat er onderstaat is dan niet aanwezig,

Koperlijn welk binnen ligt vanaf het israpunt naar de modem is plus min 1 meter. Enige wat er nog tussen het israpunt zit  is het verdeelblokje adsl/telefoon. Die zou eigenlijk niet meer nodig zijn..


Op het ogenblik van de schermafbeelding was de DSL 21 uur up dit zijn scherm afbeeldingen van vandaag. 

 

Goed om te weten.

CRC fouten zijn fouten op de lijn die door een modem niet te herstellen zijn. Max 1 per uur.

FEC fouten zijn dit wel en daarom mogen dit er ook veel meer zijn. Max 1000 per minuut.

 

Je hebt dus het 4 voudige aan CRC fouten en dat kan het modem niet aan, en dus valt deze weg. 


Wat ik zou proberen, rommelen aan de  binnenbekabeling om te zien of er een slechte verbinding te vinden is.
De stekkers een paar keer uit-in doen, blazen, borstelen.
Schroefjes aandraaien.

Maar de kans is ook groot dat het buitenshuis zit, in veel gevallen liggen die kabels al een poos in de grond.


Zou er morgen eens een telefoontje aan kunnen wagen en ze op dit topic kunnen wijzen. Wordt alleen een beetje moedeloos van het verhaal kastje muurtje. Wordt je waarschijnlijk weer afgescheept met een ‘blikken medewerken’ de verbinding verbreekt na de vraag of de modem opnieuw opgestart moet worden, wat natuurlijk niets uithaalt. Service is tegenwoordig bij veel bedrijven ver te zoeken, maar dit slaat toch wel alles. In ieder geval bedankt voor je reacties.


En weer bingo op dit moment


De klantenservice kan al die verbrekingen toch ook zien? Als ze hem doormeten kan het niet anders dan dat er een slecht draaiende verbinding uitkomt. Dat moet toch reden genoeg zijn om een monteur te sturen. 


 


Beste @Bakker63, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo slecht geholpen bent door de klantenservice én dat je internet steeds uitvalt. Ik zie aan deze kant flink wat verbroken verbindingen de afgelopen weken. Hoe merk jij dat het misgaat? Wat gebeurt er? En heb je de kabel tussen het IS/RA punt en de V10A al eens vervangen?

Zien ze wel degelijk hoor.


Nog 1 schermafbeelding van 16 minuten na de laatste uitval.

 


wat je zou kunnen doen is kpn nu bellen en het woord "storing" inspreken


Heb je deze verbinding al lang ?
Al eerder een regentijd, zoals nu meegemaakt ?
Dat kan eigenlijk niet, want zo veel als er nu valt is een record, het zou er best mee te maken kunnen hebben, een poreuze kabel die in het water ligt.

Ik heb jaren terug ook dit soort vage dingen gehad met een DSL verbinding, 2 x een actieve technieker / speurneus er bij gehad, niet opgelost.
Tot ik zelf een ander, oud  modem aansloot, die deed het wel goed.

En  nu al weer geruime tijd glasvezel hier. De telefoonlijnen zijn ook nooit bedoeld voor dit doel, best knap dat men het toch voor elkaar heeft gekregen, met beperkingen.


Het probleem van het bespreken via het forum is dat hoewel je hier fantastisch advies van de community krijgt, ik alleen een monteur aan kan sturen door je modem te resetten. En dat gebeurt dus nu op de vrijdagavond. Mijn excuses als je er hinder van hebt ondervonden, @Bakker63. Ik heb bij dezen een monteur voor je ingepland op dinsdag 7 november tussen 8 en 12 uur. Als dit niet uitkomt, kan je deze via de e-mail herplannen. Ik ben verplicht erbij te melden dat er voorrijdkosten in rekening gebracht kunnen worden als het probleem in het klantdomein blijkt te liggen. Denk hierbij aan een kapotte kabel o.i.d. Als ik het hier zo lees, zal dit niet het geval zijn, maar ik meld het toch. Laat je nog even weten wat eruit is gekomen?


Deze vraag is zojuist als “beantwoord” gemarkeerd.
( wie deed dat ? )

En wat was er aan de hand cq hoe is het opgelost ?

bvd !


Zou voor de zekerheid de splitter er tussenuit halen om zeker te weten dat die geen storing veroorzaakt. 


@Marcia, de monteur heb maandag geannuleerd nadat ik afgelopen zaterdag de kabels heb vernieuwd en de plot/analoog filter er tussenuit heb gehaald en nadien weinig tot geen uitval had. Nu moet erbij zeggen dat het de laatste week het al beter leek te gaan. 

Gisterenmorgen zo rond 05.00 nog 1 uitval gehad.  Na 5 uren online waren er weer 20 CRC fouten geregistreerd. Nu, 24 uur later zijn het er 23 geworden.

Dus hopen dat het beter gaat. Bedankt iig voor de moeite te nemen om toch nog een monteur te regelen, maar moest eerst zeker weten dat het iig niet binnen zat. Heb een hekel aan betalen. ;)

We wachten het iig de komende dagen het nog ff af.