Skip to main content
Antwoord

Alle kabels van ons ISRA punt zijn kapot geknipt

• July 1, 2025
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn verhuisd en in dit huis zit een Isra 1 aansluiting waarvan alle kabels afgeknipt zijn. Hoe moet dit nu aangesloten worden?  In de handleiding is daar niets van te vinden.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Hallo123456 , hier moet gewoon een monteur  bij komen,  als nieuwe klant  gratis via 0800 0402 tijdens kantooruren of de website.

Hier kun en mag je zelf niets aan doen.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 1, 2025

Beste ​@Hallo123456 , hier moet gewoon een monteur  bij komen,  als nieuwe klant  gratis via 0800 0402 tijdens kantooruren of de website.

Hier kun en mag je zelf niets aan doen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 1, 2025

Hallo ​@Hallo123456 

Meestal zit het xDSL internetsignaal op de rode en blauwe draad. Op onderstaande foto zie je hoe het ISRA-1 punt in mijn meterkast was aangesloten. De grijze telefoonkabel aan de bovenzijde loopt naar de DSL poort van het modem. Hiermee heb ik jarenlang 100/30 Mbps ontvangen.

Het onderste gedeelte van jouw ISRA punt hoort verzegeld te zijn (zoals bij mij), maar de aansluitingen aan de bovenzijde kan/mag je zelf doen.

Als je daar niet vertrouwd mee bent kan je beter een installatiemonteur laten komen, zoals ​@JanD aangeeft. Bij een nieuwe klant is dat gratis.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Hallo123456. Welkom op de community! Je geeft aan dat je bent verhuisd en dat er een ISRA-punt is waar alle kabels zijn afgeknipt. Dat is natuurlijk lastig, en ik snap dat je niet goed weet hoe je dit moet aansluiten. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om een afspraak te maken met een KPN monteur? In dit soort situaties is dat meestal de beste oplossing. De monteur kan ter plekke kijken hoe de aansluiting hersteld kan worden en alles juist aansluiten. Laat je weten hoe dit afloopt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2025

De monteur is langs geweest en heeft een nieuw punt geplaatst en alles aangesloten. Top geregeld.