Skip to main content
Vraag

Alleen coax in gerenoveerde huurwoning

• February 28, 2026
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Hoi allemaal,

Onlangs heb ik een gerenoveerde huurwoning gekregen via Eigen Haard. In de woning zit op dit moment alleen één coax-aansluiting en geen zichtbaar internetpunt (geen ISRA of glasvezelaansluiting).

Ik heb inmiddels internet bij KPN aangevraagd, dat volgende week ingaat. Bij de postcodecheck staat wel dat er een aansluiting mogelijk is.

Mijn vraag is:
Moet ik hiervoor zelf een KPN-monteur inplannen om de aansluiting te laten realiseren, of hoort dit via de woningbouw (Eigen Haard) geregeld te worden?

2 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 28, 2026

Wat is het advies van de woningbouw? Ga daar eerst achteraan. Grote kans dat ze je groen licht geven op een monteur bij KPN te laten regelen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Sharane, welkom op de KPN Community. Tevens gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. Leuk dat je KPN hebt besteld voor internet en wellicht tv. KPN is leverbaar op jouw adres, dan zal er ook een aansluiting zijn. Mogelijk dat die weggewerkt is bij de renovatie. Een installatiemonteur kan de aansluiting weer in orde maken, zodat er gebruik gemaakt kan worden van de diensten. 

Er is installatiegarantie waarbij een monteur gratis ingepland kan worden.