Skip to main content

Hallo KPN Forum,

Ik ga binnenkort verhuizen en zie in het nieuwe huis alleen een wandcontactdoos. Een oude met 4 punten.

Helaas heb ik bij mijn pakket toen met mijn abonnement geen koppelstuk gehad die hierop past. Het ISRA punt heb ik helaas niet in de meterkast kunnen vinden (wellicht onder de grond bij de kruipruimte).

(De linker op deze foto) (Foto niet van mij)

In het huidige huis heb ik deze nieuwe aansluiting:


Hoe zou ik deze nieuwe aansluiting in mijn nieuwe huis kunnen krijgen? Is dit simpelweg een afspraak met de monteur maken (Incl. 75 euro kosten)? Dit staat als optie onder mijn verhuisaanvraag.

Gewoon een stekker halen bij de bouwmarkt...

 


Een KPN medewerker wil er misschien ook wel 1 gratis opsturen.


Hey @Nick83 Bedankt voor je reactie. Echter, heb ik gehoord dat vastgeschroefde aansluitingen het merendeel van de problemen veroorzaken (zei een monteur van KPN).

Ik zou alle factoren dus willen verwijderen wat een probleem kan veroorzaken. Dat gezegd hebbende, wil ik liever die (eventuele) 75 euro betalen, dan een paar euro bij de bouwmarkt om het goed te hebben.

Mijn vraag is dus meer, of KPN bij een monteursafspraak deze aansluiting dan ook vervangt.


Tja... dan moet je een monteur bestellen...


Hoi BryanBarb,

In mijn oude woning (bouwjaar 1919) zat op de overloop ook een vierpolige doos, maar een nog oudere: een zwarte, ronde opbouwdoos, met de letters PTT erop.

Het modem was daarop aangesloten met een stekker als deze, zoals Nick83 ook al adviseerde.

Heeft altijd prima gefunctioneerd en is - als ik het zo lees -  een stuk voordeliger dan een nieuw doosje te laten plaatsen, iets wat overigens ook zelf te doen is (of door een handige kennis).

Succes!
 

 


Je kan  ook zelf de doos bij de bouwmarkt halen, tenzij je pair bonding krijgt dan word die sowieso vervangen.

Maar de hamvraag, is die op die foto lijkende aansluiting je werkelijke ISRA punt, anders heeft een nieuwe aansluitdoos weinig zin, je kan mooie nieuwe sportbanden onder een eendje gooien, word nooit een race monster.:stuck_out_tongue:


@BryanBarb  Ik zou ook even op https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ kijken wat voor snelheid er haalbaar is op het nieuwe adres.


Hi @BryanBarb!

Wat een leuk vooruitzicht, een ander huis :blush: Als ik het goed begrijp, heb je de verhuizing al aan ons doorgegeven

Zou je zowel het oude als het nieuwe adres willen noteren in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik of ik kan achterhalen of dit echt je hoofdaansluitpunt is, of dat we die toch ergens anders moeten zoeken. Dit hebben we niet altijd inzichtelijk vanaf afstand, maar een poging wagen om de locatie te achterhalen kan geen kwaad natuurlijk!

Mijn vraag is dus meer, of KPN bij een monteursafspraak deze aansluiting dan ook vervangt.

Mocht er iets niet goed blijken te zijn met het aansluitpunt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het aansluitpunt is ons eigendom/onze verantwoordelijkheid, dus als daar iets aan mankeert zullen we dat kosteloos oplossen :slight_smile:


Goedemorgen @Maja_ ,

Bedankt voor je bericht! Ik heb de gegevens geüpdatet. Nieuwe adres staat in het opmerkingen vak.

P.S verhuizing is inderdaad al doorgegeven.


Hmm, helaas heb ik als locatie ‘onbekend’ staan, dat helpt ons dus niets verder.

Hoe oud is je woning ongeveer? Bij woningen die zijn gebouwd na 1980 is de KPN aansluiting standaard aangelegd in de meterkast. In de jaren 60/70 werden ze vaak ergens midden in de woonkamer geplaatst en bij nog oudere woningen werden ze door de buitenmuur heen geboord ergens aan de straatkant. Ik weet niet precies waar de aansluiting van je foto zich precies bevindt, maar als dat overeen komt met de leeftijd van je woning, is de kans wel groot dat dit je hoofdaansluitpunt is!


Apart, ik heb alles ingevuld. Maar de woning komt uit 1981. Helaas zie ik geen aansluiting in de meterkast. Ik zie wel een groene Ziggo coaxkabel omhoog komen en direct weer de grond in.

Wellicht dat de ISRA ergens onder de grond zit bij de meterkast. Ik zal een foto laten maken.


Wat ik bedoel met locatie ‘onbekend’ is de locatie van je isra op je nieuwe adres, het adres zelf vind ik wel hoor :relaxed:

Als je in de meterkast zelf niks hebt zitten, kan ik me haast niet voorstellen dat er in de kruipruimte wel iets zit, de kans is groter dat dit ergens in het verleden door is gelust naar het punt van je foto of wellicht is het direct op die manier aangelegd. Ik heb dan ook het vermoeden dat je het modem straks gewoon werkend gaat krijgen op die aansluiting! Er is -kosteloos- een pakketje met aansluitmaterialen naar je onderweg naar je huidige adres waar een telefoonstekker bij in zit, zodat je alles straks aan kunt sluiten in het nieuwe huis!

 


Aah oke. Lezen is ook een vak 😉 Bedankt voor het pakket. Ik zal bekijken hoe dit zal werken.


Hallo Bryan, 

Ik zie in dit forum staat zo’n soort situatie als bij jou. De moderators (o.a. @Marcia_ ) hebben het zo te zien buiten het forum opgelost, dus daar kan je dan nauwelijks iets uithalen. 

Er staat wel een interessante link in om je Istra lSRA link te vinden. Maar vanaf mijn computer lijkt die geblokkerd door KPN.  

https://forum.kpn.com/kpn-compleet-voordeel-91/geen-telefoonaansluiting-in-huis-en-pluspakket-431010

Maar misschien kan Maja contact opnemen met Marcia om uit te vinden hoe het toen is opgelost. 


Aah oke. Lezen is ook een vak 😉 Bedankt voor het pakket. Ik zal bekijken hoe dit zal werken.

Er is altijd de mogelijkheid om er middels https://klic-app.nl/zo-werkt-het/ achter te komen waar kabels het huis in lopen als van binnenuit de zoektocht/speurtocht doodloopt.