Skip to main content

Als ik de PC opstart of een website upload, valt de TV in storing, Geeft o.a. aan dat ik het modem opnieuw moet opstarten.

Hier precies hetzelfde probleem. 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Niemand met een oplossing vrees ik?

 


Hoi @Swoosh65, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor.
Hoe heb je je TV ontvanger aangesloten zitten op je experiabox? En je PC? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder?


Hoi Thomas,

het is hier niet zo spannend, zowel mijn pc als het tv kastje zitten direct bekabeld aangesloten op de experiabox. Verder geen spannende dingen. Heb mijn pc een ip-adres gegeven buiten de dhcp-reeks dus ook geen ip conflict… vaag probleem en ik ben niet de enige zo te zien. 


Heeft u glasvezel? Of een koperverbinding? 


Koper


Welke snelheid heeft u bij een speedtest op de pc?


200mb/s down, 30mb/s up


Welke type TV ontvanger heb je?

Als dat een TV+ Box (DIW7022) is, staat deze dan ingesteld op multicast of op unicast?


Ik vermoed dat er een probleem met de experiabox is. Want als ik ipv mijn pc een laptop bekabeld aansluit op de exeperiabox gebeurt hetzelfde. Zowieso absoluut niet tevreden met het “nieuwe” kleine KPN kastje. Loopt op de gekste momenten vast, zappen gaat vreselijk traag op sommige momenten, wijzigingen die ik aanbreng in de config worden vaak niet opgeslagen, etc. Heb hier al eerder contact over gehad met KPN support. Ik zal maar niet zeggen hoe ik te woord werd gestaan door de support medewerker, maar kennis van zaken had hij absoluut niet!! Vroeger was alles beter 🙂 Nou nee hoor, maar de support van KPN was dat zeker wel toendertijd. Ik kreeg ook een nieuw kastje opgestestuurd, werkte 3 weken goed en toen begon de ellende weer. Maar goed, ik heb geen zin om me hier druk om te gaan maken, heb het gevoel dat bij KPN de kwaliteit behoorlijk minder geworden is. En daarom hoop ik dat er snel glas wordt aangelegd hier en dan zsm een overstap maken. 


Heb je de vragen in mijn vorige bericht gezien?

Ik heb zo'n vermoeden dat je een TV+ Box hebt die ingesteld staat op multicast maar geen multicast verbinding heeft. Dat veroorzaakt dat trage zappen.


Welke type TV ontvanger heb je?

Als dat een TV+ Box (DIW7022) is, staat deze dan ingesteld op multicast of op unicast?

Inderdaad een DIW7022. Waar kan ik zien of deze unicast of multicast is?


Menu - Tandwieltje -> Instellingen - Beeld.


Staat op unicast


Staat op unicast

Kan je hem eens op multicast zetten en daarbij ook aanvinken dat je de beste kwaliteit wilt.

Heb je dan bij live televisie kijken nog steeds het probleem dat de TV in storing valt als je een PC aanzet?


Dat zal ik vanavond even doen. Eerst even eten ;)


Multicast aangezet, beste kwaliteit… probleem blijft


Welke Experia/KPN Box heb je?


De V10 (de vierkante witte)


Dan hoop ik dat een moderator dit verder op zal pakken.


Ok, wie weet. Ik weet wel dat, na alle narigheid die gekomen is met de komst van de DIW7022, ik blij zal zijn met een andere provider. Met het vorige kastje echt nooit problemen gehad, echt nooit! Maar sinds de komst van dit drama ding, en hoe KPN hiermee omgaat is mijn klanttevredenheid naar een dieptepunt gekelderd.

 

In elk geval dank je wel WJB voor de moeite/tijd!

 

 


200mb/s down, 30mb/s up

Dat zijn zulke mooie glade getallen, dat ziet er niet uit als de uitkomst van een speedtest. 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Het tv kastje is niet stiekum toch via WiFi verbonden? Dat de utp stekker niet goed zit ofzo? Of heeft u de WiFi gegevens überhaupt nooit ingevoerd? 


Het zijn afgeronde waarden, is al jaren hetzelfde. Vanmiddag was het 198 down en 29 up… wifi gegevens heb ik nooit ingevuld, en zoals ik eerder al schreef, alles zit bekabeld aangesloten. 


De V10 (de vierkante witte)

Heeft u het ding al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

U maakt geen gebruik van een draadloze verbindingset? DVS? Devolo? 


Uiteraard heb ik dat al gedaan, en zoals ik eerder al schreef, alles bekabeld, rechtstreeks op de experia. Dus geen dvs of devolo of wat dan ook. 
 

maar ik stop met dit verhaal omdat ik (met alle respect voor iedereen die probeert te helpen met het zoeken naar een oplossing) van mening ben dat KPN haar verantwoording moet pakken door dit probleem op te lossen. 
 

dus nogmaals dank voor alle moeite!


Ik zie niet direct iets wat een probleem zou moeten geven, bekabeld zou het gewoon prima moeten werken op de V10. Het probleem dat je beschrijft zou goed veroorzaakt kunnen worden door iets op je netwerk wat de boel verstoord. 
Als je graag wilt dat de klantenservice even meekijkt of de lijn even uitleest kun je daarover met ons bellen op 0800-0402


Reageer