Skip to main content

Als ik ‘s avonds de wifi uitzet via de wifiknop op het modem en ik zet die knop ‘s morgens weer aan dan heb ik geen internet en geen tv😳hoe komt dat en wat kan ik daaraan doen

En wat doet u vervolgens dan om weer internet te krijgen?

 


Dan gebruik ik de probleemoplosser van KPN… en dat moet ik dus elke ochtend doen… eerst voor internet en daarna voor tv… ik ben hier niet zo blij mee…


Bedankt voor je reactie


En soms bel ik op dan wordt het telefonisch geregeld


Wat een bijzonder probleem. Welke Experiabox hebt u? Ik zou dan gezien de moeite die u dan moet doen, WiFi dan maar niet uitzetten.

Gaat het WiFi lampje op de Experiabox dan wel branden?

 


Bedankt. Ik heb Box 12B, het wifilampje gaat wel branden op de box en er verschijnt ook een wifi teken op mijn iPhone, maar toch heb ik dan geen internet en tv.

ik wil ‘s nachts graag de wifi uitzetten omdat deze straling ongezond is, zoals veel mensen doen.


Helpt het als je de iPhone en TV uit en aanzet?

 


Dank je wel ik ga dat proberen


Nee dat helpt niet helaas😳


Bedankt. Ik heb Box 12B, het wifilampje gaat wel branden op de box en er verschijnt ook een wifi teken op mijn iPhone, maar toch heb ik dan geen internet en tv.

ik wil ‘s nachts graag de wifi uitzetten omdat deze straling ongezond is, zoals veel mensen doen.

Daar is nog nooit ook maar een splintertje wetenschappelijk bewijs van geleverd. Zeker niet van het bijzonder zwakke WiFi signaal. Electromagnetische golven van die frequentie zijn niet ioniserend, d.w.z. ze kunnen geen lichaamscellen beschadigen zoals alfa, beta en gamma straling dat wel kan.

Maar goed, wat tussen de oren zit kan tot geloof leiden.

 


Laten we in dit topic ons beperken tot het helpen van TS, en geen discussie voeren over gevaar of niet van wifi straling.


Je zegt dat het soms via de telefoon geregeld wordt. Wat doe je dan precies?


Dan bel ik op naar KPN en dan zorgen zij dat ik weer internet heb en tv


Laten we in dit topic ons beperken tot het helpen van TS, en geen discussie voeren over gevaar of niet van wifi straling.

Eens. Ik word als Ing. met wetenschappelijke opleiding een beetje daas van opmerkingen over totaal onbewezen schadelijkheid. Soit.


Dan bel ik op naar KPN en dan zorgen zij dat ik weer internet heb en tv

Even modem uit en weer aan zetten als geprobeerd?

Maar een antwoord op de vraag over welke Experiabox we het hebben zou erg helpen, desnoods een foto.

 


Dan bel ik op naar KPN en dan zorgen zij dat ik weer internet heb en tv

Maar doen zij iets op afstand? Of vragen ze je iets te doen?


Ja zij regelen dat op afstand 

modem aan- en uitzetten kan ik ook nog proberen, bedankt

ik heb Box 12B


Even uit de handleiding: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/kpn-box/kpn-box-12/topic/ontdek-het-modem/uitleg-lampjes-knoppen-en-poorten

Wifi aanzetten: Druk maximaal 2 seconden op de wifi-knop. Het lampje Wifi gaat groen branden.

Wifi uitzetten: Druk minimaal 10 seconden op de wifi-knop. Het lampje Wifi gaat uit.

Het lijkt er dus op dat je de uit/aan knop voor WiFi even ingedrukt moet houden. Gaat het lampje wel aan?

 


ik wil ‘s nachts graag de wifi uitzetten omdat deze straling ongezond is, zoals veel mensen doen.

Hmm…. Het is electromagnetisme. Daar merkt je lichaam niets van. Wifi zendt met ongeveer 50 mW. Je telefoon zelfs met minder. Via 4G heeft je telefoon 1 Watt tot 3 watt nodig om verbinding met een mast te houden.

Woon je in een woonblok of flat? Dan heb je ook nog de wifi van diverse buren in je woning. Dat zetten zij niet uit voor jou.

Hopelijk zet je je iPhone dan 's nachts helemaal uit. Die geeft als ie via 4G moet verbinden wel 20 tot 30 x meer af! En ook daar merk je niks van.


Nogmaals, ik zou willen voorstellen om in dit topic ons te beperken tot de vraag van TS.


Nogmaals, ik zou willen voorstellen om in dit topic ons te beperken tot de vraag van TS.

Bij deze: Hij kan z'n wifi gewoon aanlaten.


Dank je wel


ik wil ‘s nachts graag de wifi uitzetten omdat deze straling ongezond is, zoals veel mensen doen.

Hmm…. Het is electromagnetisme. Daar merkt je lichaam niets van. Wifi zendt met ongeveer 50 mW. Je telefoon zelfs met minder. Via 4G heeft je telefoon 1 Watt tot 3 watt nodig om verbinding met een mast te houden.

Woon je in een woonblok of flat? Dan heb je ook nog de wifi van diverse buren in je woning. Dat zetten zij niet uit voor jou.

Hopelijk zet je je iPhone dan 's nachts helemaal uit. Die geeft als ie via 4G moet verbinden wel 20 tot 30 x meer af! En ook daar merk je niks van.

En vraagt de tandarts of het oké is om een foto te maken zegt degene die bang is voor WiFi gewoon ja. Terwijl die straling dus wel ioniserend is.

In de tachtiger jaren is er veel onderzoek gedaan naar het waarom van de angst om “straling”. Uitkomst was voornamelijk de ongrijpbaarheid. Angst voor dingen die je niet kunt zien en waar je niet over “in control” bent. 
En die angst gaat je lichaam dus wel kwaad doen! Indirect heeft “straling” dan dus gevolgen, niet de vermeende “straling” is de boosdoener maar de angst, de stress.

Kortom:  “De mens lijdt het meest om het lijden dat hij vreest.”

Maar goed, Wim27 zit al weer te trillen op de stoel, laat maar Peter.


Laten we dit afsluiten, bedankt allemaal


Het is duidelijk dat de functie “wifi-aan” niet goed werkt, dus dit is een hele terechte vraag.
En het commentaar er op zag ik al aankomen, zo gaat dat (helaas) wel vaker, op alle fora, en ook in het “echte leven”.

Ik word als Ing. met wetenschappelijke opleiding een beetje daas van opmerkingen over totaal onbewezen schadelijkheid. Soit.

Was je ook betrokken bij het ontwerp van het menselijk lichaam ?  :-)
Da’s een grapje horrr, ik wil maar zeggen, niemand weet precies hoe/wat/waar invloed op heeft.

Maarrr, onlangs duikelde ik dit nog op nav een vraag hier :
https://forum.kpn.com/mobiel-15/is-het-mogelijk-een-abonnement-zonder-5g-af-te-sluiten-607135
En dan met name dit stukje kwam ik weer tegen, om het wat te nuanceren :
https://forum.kpn.com/mobiel-15/start-5g-wat-betekent-dit-voor-mijn-telefoon-504493?postid=1059822#post1059822