Skip to main content

Als ik ‘s avonds de wifi uitzet via de wifiknop op het modem en ik zet die knop ‘s morgens weer aan dan heb ik geen internet en geen tv😳hoe komt dat en wat kan ik daaraan doen

Het is duidelijk dat de functie “wifi-aan” niet goed werkt, dus dit is een hele terechte vraag.
En het commentaar er op zag ik al aankomen, zo gaat dat (helaas) wel vaker, op alle fora, en ook in het “echte leven”.

Ik word als Ing. met wetenschappelijke opleiding een beetje daas van opmerkingen over totaal onbewezen schadelijkheid. Soit.

Was je ook betrokken bij het ontwerp van het menselijk lichaam ?  :-)
Da’s een grapje horrr, ik wil maar zeggen, niemand weet precies hoe/wat/waar invloed op heeft.

Maarrr, onlangs duikelde ik dit nog op nav een vraag hier :
https://forum.kpn.com/mobiel-15/is-het-mogelijk-een-abonnement-zonder-5g-af-te-sluiten-607135
En dan met name dit stukje kwam ik weer tegen, om het wat te nuanceren :
https://forum.kpn.com/mobiel-15/start-5g-wat-betekent-dit-voor-mijn-telefoon-504493?postid=1059822#post1059822

Zeker een terechte vraag waar helaas te weinig info over verstrekt werd. Wordt er wel even wat langer op het knopje gedrukt? Gaat het lampje wel aan?  Komt er wel een WiFi signaal? Ik denk nl. dat de gebruikte devices gewoon geen automatische recovery van de WiFi verbinding doen. Ik heb daar voor mijn Windows PC een taak voor gemaakt die controleert of de WiFi verbinding er nog is en hem eventueel herstelt.

Als WiFi terug aan gezet wordt is er een kans dat het modem een andere frequentie kiest vanwege DFS. Clients ondersteunen dit vaak niet. En gaan niet mee naar dat nieuwe kanaal.

En “niemand weet precies hoe/wat/waar invloed op heeft”. Dat is het hem nou juist, dat weten we ruim 100 jaar wel. Ioniserend is schadelijk voor o.a. het DNA. Niet-ioniserend is dat niet. Dus hebben we WiFi, magnetrons, smartphones, babyfoons etc. Wetenschap is hier duidelijk over.

 


De meningen zijn over dit onderwerp verdeeld, dat is duidelijk. Laten we het inderdaad bij de inhoudelijke vraag houden, om de starter van het topic op weg te kunnen helpen. 

@InekeK1 Als je nog graag tips of advies via het forum krijgt, vertel je dan meer over hoe je de wifi uit en aan zet op jouw KPN Box 12? Wat doen de lampjes op de Box 12 op dat moment? Je mag dit natuurlijk ook verder via onze klantenservice bespreken, als je dat prettiger vindt.


Dank je wel voor je bericht Alexandra, ik zet de wifi aan en uit op het wifiknopje aan de zijkant van de box, bij uit minimaal 10 sec. en dan gaat het wifilampje ook uit en bij aan 2 sec. en dan gaat t wifilampje weer aan maar dan heb ik toch geen internet en ook geen tv


Dank je wel voor je bericht Alexandra, ik zet de wifi aan en uit op het wifiknopje aan de zijkant van de box, bij uit minimaal 10 sec. en dan gaat het wifilampje ook uit en bij aan 2 sec. en dan gaat t wifilampje weer aan maar dan heb ik toch geen internet en ook geen tv

De vraag blijft: is er na het inschakelen met het knopje op dat moment wel een WiFi signaal? Te zien bijvoorbeeld op de smartphone? 


Jazeker! Er is wifi signaal op de smartphone en ook op het modem branden dan alle lampjes weer


 

Jazeker! Er is wifi signaal op de smartphone en ook op het modem branden dan alle lampjes weer


Ok. En wat betekent dan de opmerking in uw eerste bericht “geen internet”? U kunt met het WiFi signaal dat er dan dus wel is geen verbinding maken? Ook niet met die smartphone?

Welke melding komt er dan op PC of smartphone?


Alle wifi signalen geven aan dat ik wel internet heb maar mijn smartphone en laptop geven aan dat ik geen internet heb en de tv geeft aan dat ik het modem opnieuw moet opstarten, ik kan dus met alle wifi signalen die er wel zijn geen verbinding maken met internet, op mijn smartphone krijg ik de melding “geen internet”


Dit is echt wel heel bijzonder. Er is dus wel een WiFi signaal zichtbaar, maar er kan geen verbinding gemaakt worden, en een remote herstart van de EB12 lost het op.

Dan denk ik dat er iets echt niet goed is met deze EB12. Het zou een goed begin zijn om die maar eens te gaan vervangen via 0800-0402 of wellicht kan @Alexandra van KPN dat in werking zetten.

 


Dank je wel. Kan jij dat misschien in werking zetten Alexandra?


Dank je wel. Kan jij dat misschien in werking zetten Alexandra?

Zet dan even je gegevens (klantnr. e.d.) in je profiel (rechtsboven bij je naam op dit forum) - alleen KPN medewerkers kunnen dat zien - dan kan @Alexandra van KPN wellicht direct aan de gang.

 


Dank je wel Alexandra. Fijn dat je dit voor mij wilt doen! Mijn klantnummer staat al in mijn profiel en ik kan het verder nergens toevoegen. Mis je nog meer gegevens?


@InekeK1 Ik zie nog geen gegevens in je forumprofiel, vul je daar je naam, adresgegevens en klantnummer toe? Dan kijk ik even mee.


Hallo Alexandra, ik klik op profiel hier rechtsboven op de pagina, dan moet ik inloggen en kom op Mijn KPN terecht, als ik daar op profiel klik dan zie ik nergens een plek waar ik gegevens kan toevoegen, als ik naar “overzicht laatste facturen” ga dan staat op mijn factuur mijn klantnummer en mijn naam en adres, ik weet echt niet wat ik verder nog zou kunnen doen.

ik vind het heel erg lief dat jullie mij willen helpen met een nieuw modem, maar ik heb ondertussen door deze hele toestand waar ik nu al 9 dagen mee bezig ben, via klantenservice en forum, helemaal geen zin meer in thuisinternet… ik ben het vertrouwen kwijt…en ik overweeg ook om dit op te zeggen, ik heb er al buikpijn van, sorry voor alle oprechte moeite van jullie kant.


@InekeK1 Ik vind het jammer dat het je zo veel moeite kost! Het lastige is alleen dat ik nog geen gegevens van je heb, waardoor ik op dit moment nog niks voor je kan doen.

Als je op deze link klikt, dan kom je rechtstreeks in je forumprofiel. Daar kan je je gegevens invullen en opslaan, zodat ik ze kan zien. Ik hoop dat het op die manier lukt. Je mag natuurlijk nog een poging doen om te bellen met onze klantenservice, via het gratis telefoonnummer 0800-0402. Het voordeel is dat je dan rechtstreeks contact hebt en mijn collega's je meteen verder kunnen helpen. Ik hoop dat je linksom of rechtsom snel een oplossing hebt.


Dank je wel Alexandra