Skip to main content
Vraag

Andere voorwaarden internetabonnement voor ideële stichtingen (geen belastingplichtige onderneming)?

• August 19, 2025
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Wat zijn de voorwaarden voor een internetverbinding voor ideële stichtingen, die dus niet belastingplichtig zijn en geen winstoogmerk hebben?

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 19, 2025

Het zal kpn niets uitmaken of u een stichting,  bedrijf of wat dan ook vertegenwoordigd. De voorwaarden zijn hetzelfde. Aan wat voor voorwaarden denkt u?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Het zal kpn niets uitmaken of u een stichting,  bedrijf of wat dan ook vertegenwoordigd. De voorwaarden zijn hetzelfde. Aan wat voor voorwaarden denkt u?

Waarschijnlijk geen btw betalen. Maar helaas werkt dat niet zo. KPN is een commercieel bedrijf en is wel btw plichtig. De prijzen op de website zijn de prijzen die u betaald.

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Ja, maar als een stichting geen gebruik maakt van de diensten als telefoon en internet bij een provider dan kunnen ook geen diensten aangerekend worden. Websites heb je dan bij andere hosts.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 19, 2025

Maar waarom zou je dan een abonnement nemen? Kpn is een telecomprovider!!

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Ja, inderdaad, dan is de afname van diensten bvb enkel tv-ontvangst.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Dan neemt u digitenne af, dan wordt er enkel tv gefactureerd. Als u ook interactieve tv wilt (opnemen, terug kijken, apps gebruiken) dan is het noodzakelijk om ook internet van KPN af te nemen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 19, 2025

Dat kan niet bij kpn. Je hebt altijd een internetverbinding bij Kpn of andere providers. Ook omdat andere diensten over de internetverbinding gaan. Bij Ziggo kan het dacht ik wel.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Dat kan niet bij kpn. Je hebt altijd een internetverbinding bij Kpn of andere providers. Ook omdat andere diensten over de internetverbinding gaan. Bij Ziggo kan het dacht ik wel.

Klopt, dat biedt ziggo tot op heden nog wel aan. Alternatief kan je ook NLZiet afnemen, maar dan heeft u wel een smarttv nodig of kunt u enkel kijken via een smartphone, tablet of laptop. 

• August 19, 2025

Klopt, dat biedt ziggo tot op heden nog wel aan. Alternatief kan je ook NLZiet afnemen, maar dan heeft u wel een smarttv nodig of kunt u enkel kijken via een smartphone, tablet of laptop. 

En natuurlijk het belangrijkste voor NLZIET een internet verbinding ofwel mobiel internet ofwel een vaste verbinding.

Digitenne voor € 18,00 of kabeltv via Ziggo voor € 24,61 is in principe de keuze voor TV zonder een internet verbinding echter het hele ideële stichting verhaal staat los van elke keuze.

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Nou ja, voor een buurtgroep hoeft er niet al te veel voorzien te worden. De vrijwilligers gebruiken hun eigen diensten.  Die hebben geen tv.

• August 21, 2025

Nou ja, voor een buurtgroep hoeft er niet al te veel voorzien te worden. De vrijwilligers gebruiken hun eigen diensten.  Die hebben geen tv.

Dan spelen er weer hele andere zaken een rol. Aan een 'groep' mag men nooit zomaar tv laten zien denk aan de televisie voor sport uitzendingen in een cafe.