Skip to main content

In mijn dorp gaat glasvezel aangelegd worden en nu ontvang ik van diverse bedrijven aanbiedingen voor zgn. glasvezelpakketten. Mijn vraag is of al deze bedrijven met één glasvezelkabel werken en zo niet, moeten de stoepen dan straks weer opengebroken worden indien de nu nog ontbrekende KPN ook een glasvezelpakket gaat aanbieden? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Buis , er blijft één glasvezelkabel liggen, echter je kunt dan uit verschillende aanbieders kiezen.

Vergelijk het met een gas- en licht-contract, als je van Vattenfall overstapt naar bijvoorbeeld Oxxio krijg je ook geen nieuwe gas-en lichtleidingen in je meterkast en ook geen nieuwe meters.

 


Duidelijk antwoord. Dank hiervoor.


Duidelijk antwoord. Dank hiervoor.

 

Sorry, toch nog een vraag. Als het één glasvezelkabel betreft, waarom kan ik dan nu alleen maar kiezen uit Caiway, Delta, Helden van Nu of Online.nl?


Hallo @Buis , als dat de aanbieders zijn waar je een abo kunt nemen via glas, dan heeft de eigenaar van de glasvezelkabel geen contracten afgesloten met andere aanbieders, zoals KPN, bijvoorbeeld.

 


Bij genoeg belangstelling gaat DELTA Fiber Nederland BV de glasvezelkabel aanleggen en kan je daarbij dan op het moment kiezen uit eerder genoemde Caiway, Delta, Helden van Nu of Online.nl.

Inmiddels weet ik dat Caiway en Delta dochtermaatschappijen zijn van DELTA Fiber en dat KPN nooit samenwerkt met DELTA Fiber.

Dit betekent mijns inziens dat indien DELTA Fiber succesvol is en KPN later overweegt om ook op glasvezel over te gaan in mijn dorp, dat er dan toch een tweede (KPN)kabel aangelegd moet worden.

Of vergis ik mij ergens? 


Bij genoeg belangstelling gaat DELTA Fiber Nederland BV de glasvezelkabel aanleggen en kan je daarbij dan op het moment kiezen uit eerder genoemde Caiway, Delta, Helden van Nu of Online.nl.

Inmiddels weet ik dat Caiway en Delta dochtermaatschappijen zijn van DELTA Fiber en dat KPN nooit samenwerkt met DELTA Fiber.

Dit betekent mijns inziens dat indien DELTA Fiber succesvol is en KPN later overweegt om ook op glasvezel over te gaan in mijn dorp, dat er dan toch een tweede (KPN)kabel aangelegd moet worden.

Of vergis ik mij ergens? 

Je vergist je niet. KPN zal een overeenkomst moeten sluiten met Delta om gebruik te maken van de glasvezelkabels of zal zelf een volledig apart eigen netwerk moeten aanleggen. Dat laatste is niet ondenkbaar en gebeurt in enkele plaatsen in Nederland al. Deurne en Den Haag zijn de bekendste voorbeelden. 

 


Bij genoeg belangstelling gaat DELTA Fiber Nederland BV de glasvezelkabel aanleggen en kan je daarbij dan op het moment kiezen uit eerder genoemde Caiway, Delta, Helden van Nu of Online.nl.

Inmiddels weet ik dat Caiway en Delta dochtermaatschappijen zijn van DELTA Fiber en dat KPN nooit samenwerkt met DELTA Fiber.

Dit betekent mijns inziens dat indien DELTA Fiber succesvol is en KPN later overweegt om ook op glasvezel over te gaan in mijn dorp, dat er dan toch een tweede (KPN)kabel aangelegd moet worden.

Of vergis ik mij ergens? 

Je vergist je niet. KPN zal een overeenkomst moeten sluiten met Delta om gebruik te maken van de glasvezelkabels of zal zelf een volledig apart eigen netwerk moeten aanleggen. Dat laatste is niet ondenkbaar en gebeurt in enkele plaatsen in Nederland al. Deurne en Den Haag zijn de bekendste voorbeelden. 

 

Nog een glasvezel naast een bestaande glasvezel, hoezo ‘groen’ bezig KPN, je reinste kapitaalvernietiging. KPN kan beter een overeenkomst sluiten met de bestaande eigenaar van de glasvezel.

Er liggen toch ook geen 2 gasnetten en 2 waterleidingen en 2 stroomnetten naar je huis?

Als mij dat zou overkomen, dat KPN nog een kabel legt, nam ik bewust géén KPN en ging ik naar de andere aanbieder die er het 1e was.:rage:


Duidelijk antwoord. Dank hiervoor.

 

Sorry, toch nog een vraag. Als het één glasvezelkabel betreft, waarom kan ik dan nu alleen maar kiezen uit Caiway, Delta, Helden van Nu of Online.nl?

Neem geen abbo bij online.nl

ik werd overgezet van fype naar online….wat een drama was dat. Ik heb ze nog een aanbeveling gedaan voordat ik overstapte om hun naam te veranderen in offline.nl omdat dat beter de boodschap dekte...


Reageer