Skip to main content

Goedeavond,

Ik ondervind hetzelfde probleem. Ben hier al tijden mee bezig, heb zelfs een nieuwe modem ontvangen, maar nog steeds hetzelfde probleem.

We hebben een modem box 12 met daarbij 3 wifi versterkers ( de witte). 

Het probleem is dat we overal wifi hebben behalve beneden op mijn laptop en tablet. Die ontvangen alleen wifi als ik boven ben. 

Dus op zolder, wifi en ik kan de laptop en tablet gebruiken. Op de 1e verdieping ook.  In de woonkamer, het dichtst bij het modem daar werkt het niet.  Verbonden zonder internet.

 

We hebben geen glasvezel. Alles al tig keer herstart, opnieuw verbonden, wifi punten verwisselt. Met KPN  gebelt, 

Dat is toch raar. Wie kan mij helpen. 

Vriendelijk groet Bianca

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

 

Hey @Bianca.bs, welkom hier! Ik begrijp dus dat die apparaten die boven wél internet hebben, dit beneden niet hebben. Dus dan zou je zeggen dat het niet aan die apparaten ligt. Kun je iets meer vertellen over hoe de drie wifipunten verbonden zijn met de Box 12 en elkaar? En waar beneden de Box 12 en het wifipunt staan ten opzichte van elkaar?


Hi Erik van Kpn,

Dank je wel voor je reactie.

Mijn box 12 staat in de woonkamer met daar 50 cm vandaan 1 wifi punt, voorheen was dat circa 5 meter

Het 2e wifipunt staat op de eerste verdieping dat is circa 6 meter horizontaal en dan omhoog naar de achter kamer van de box12 en 1e wifipunt. (Hoop dat je dit snapt )

Het 3e wifipunt staat op zolder.

Wifi punt 2 en 3 doen het gewoon.


 


Zijn alle drie de wifipunten draadloos aangesloten op de Box 12?

Op het moment dat jouw apparaat beneden is en wel verbonden, maar geen internet heeft. Weet je dan zeker dat deze verbonden is met de SuperWifi beneden of de Box 12? Anders gezegd: kan het zijn dat het apparaat juist verbonden blijft met een van de verder weg geplaatste SuperWifi, en daardoor geen verbinding heeft?