Ik ben een tijdje geleden overgestapt van Ziggo naar Mijn KPN met het idee dat ik dan klaar zou zijn voor de toekomst gebruikmakend van een glasvezel aansluiting. Mooi, lekker snel, alle coax kabels weg en een Android achtig TV kastje. Ons modem is de KPN Box 12.
Echter: via de telefoon / tablet (Android) werken sommige apps af en toe zeer traag of ze starten totaal niet op. Voorbeeld: Buienradar, Rabobank app, Microsoft Authenticator. We hebben ons hier thuis al aangeleerd dat de enige oplossing is: Wifi uitzetten zodat je via de 4G verbinding werkt. Met 4G heb je gelijk resultaat (binnen 1 sec) en ik heb meegemaakt dat het meer dan 5 minuten (!) duurde om de buienradar kaart op te halen via Wifi. Maar ik heb geen KPN abonnement gepakt om de wifi uit te zetten!
Ik dacht eerst: het zal wel aan een overbelaste DNS server van KPN liggen, dus ben ik even overgegaan naar die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) dat leek even te helpen maar toch niet dus.
Hoi, sorry voor reviven. Ik heb het zelfde probleem, echter ben ik direct verbonden met de router. Is gekomen nadat we zijn overgestapt naar KPN. Gebruiken de 12b. Zelfde apps, zelfde slechte laadtijden. Heeft iemand een oplossing?
Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt