Skip to main content
Vraag

Apps op mijn Samsung Galaxy S25FE werken niet als IPv6 aan staat op mijn V10a

• February 23, 2026
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Goedendag, als ik in mijn modem (Xperia Box v10A) ipv6 uitschakel dan doen alle apps het gewoon van mijn mobiele telefoon, als ipv6 ingeschakeld is in de modem dan doen een aantal apps het niet van mijn mobiele telefoon waaronder ook Digid. Is hier een oplossing voor?

Ik heb een Samsung Galaxy S25 FE

Samsung heeft al twee reparaties uitgevoerd wat niet heeft geholpen. Ik heb zelfs een nieuwe telefoon gekregen van het bedrijf waar ik de telefoon vandaan heb. Maar dezelfde type telefoon met hetzelfde probleem. Het probleem is dus alleen als ipv6 aan staat in de modem.

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Jacob. Wat een lastige situatie zeg. Vreemd dat het dan specifiek misgaat bij bepaalde apps speelt. Als ik de community bekijk zijn deze problemen vaker bij ons gemeld in combinatie met toestellen van Samsung. Even voor mijn beeldvorming: zodra je ipv6 uitschakelt werken alle apps dus zonder problemen. Heb je ook voorbeelden van apps die niet goed werken?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 25, 2026

Zelfde toestel. 

Klopt helemaal. Kan hier onder andere niet met iDeal betalen. De bank app reageert niet. 

Ook de apps van kpn werken dan niet. KPN TV+ en MijnKPN. 

En diverse andere apps.

Ook bij Ziggo zijn er topics over te vinden. 

IPv6 uitzetten is de enige oplossing. Of via 5G, dat werkt ook.

Nog meer topics. Zitten links naar andere in.

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2026

Bij mij zijn het o.a. de apps: DigiD, PostNL, DHL, Vattenfall en meer.

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2026

Wordt er nog naar het probleem van ipv6 gekeken op de KPN boxen door KPN zelf? Want het probleem blijft bestaan. Als je de community leest speelt dit al langer en op verschillende boxen van KPN.

Buiten de apps die ik al genoemd hebt werken ook de apps van KPN niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Het lijkt mij een Android probleem. Met de nieuwe(re) OS.

Ook bij VodafoneZiggo meerdere topics.