Skip to main content
Beantwoord

Asus router GT-AX11000 en/of ASUS Zenwifi

  • June 14, 2020
  • 8 reacties
  • 560 keer bekeken

Ik heb al maandenlang matige dan wel slechte wifi. recentelijk heb ik zowel een ASUS GT-AX11000 gekocht als een Zenwifi AX (XT8). Met beide lukt het niet om stabiel wifi te krijgen. Kan iemand mij vertellen hoe en of ik dit op kan lossen ?

 

Beste antwoord door Bart van KPN

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk. Maar het hoeft niet meer. Ik zie namelijk dat er al een monteur gepland staat over 2 dagen. Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 22, 2020

Hoi @Dimarco9, welkom hier. 

Problemen met de WiFi dus. Dat is niet zo fijn. Bekabelde verbinding wel helemaal goed? Hoe is de WiFi van ons modem? Onze WiFi tips ook al doorlopen? Al kun je daar niet de acces points mee verbeteren. 

Ook ben ik wel benieuwd hoe je de acces points hebt aangesloten? Is dat met een kabel rechtstreeks op het modem?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2020

Ik heb deze tips inderdaad al doorlopen en heb ook herhaaldelijk contact met jullie helpdesk gehad. Alles is bekabeld aangesloten dus dat is het helaas ook niet. 

Bekabeld is de verbinding wel goed en ook via de COAX omvormers blijft de verbinding goed.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2020

Nog kleine aanvulling: de WiFi van de modem zelf is slecht en ook met de WiFi versterkers van KPN blijft deze ondermaats


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 23, 2020

Welke versterkers heb je precies? En allemaal met de kabel aangesloten dus. Waar staan deze allemaal in huis? En je hebt dus ook de WiFi manager doorlopen, dat heeft niet voor verbetering gezorgd. Mag ik anders eens meekijken? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? En kun je een paar screenshots delen van de WiFi?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2020

Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

De wifi versterkers van KPN staan in de woonkamer en de trap naar zolder.

Bedoel je screenshots van speednet ?


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2020

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk. Maar het hoeft niet meer. Ik zie namelijk dat er al een monteur gepland staat over 2 dagen. Ik ben benieuwd naar zijn bevindingen. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2020

Bezoek is goed verlopen. Monteur heeft goed werk geleverd en door 1 extra WiFi versterker aan te schaffen heb ik nu goede WiFi in het hele huis. Hopelijk duurt dit voor een lange periode.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 6, 2020

Klinkt helemaal top! Bedankt voor de terugkoppeling. Mocht er nog weer eens iets zijn, horen we graag weer van je.