Skip to main content

Hoi,

We zijn onlangs verhuisd vanuit de binnenstad van Alkmaar, waar zelfs met pair bonding een matige 40/6 Mbit te behalen viel. Nu op de nieuwe locatie zitten we schijnbaar lekker dicht bij een centrale en behalen we fors betere snelheden. Zonder pair bonding.

Dit zijn de technische details uit het modem:

Een nette 100/30 Mbit-verbinding met een Actual Rate die netjes bij de Attainable Rate in de buurt zit.

Als ik echter een speedtest (resultaat) uitvoer, dan kom ik nooit verder dan 70/30 Mbit/s.

De resultaten zijn over wifi en via de vaste verbinding gelijk. Ook wanneer alle andere apparaten ontkoppeld zijn met wifi uitgeschakeld, krijg ik telkens deze resultaten.
De grote Willem Wever vraag is dan ook: Is dat normaal, en waar ligt dat aan?

 

Zoals je hierboven ziet is de verbinding pas een half uur actief, omdat we met enige regelmaat zonder internet zitten. Daarover start ik binnenkort een ander topic zodra ik de standaard vragen heb uitgesloten 🙂.

 

Hallo @bry87 , dan heb je waarschijnlijk een 50/5Mbit/s-abonnement en behaal je keurige waarden.

Zo te zien is jouw lijn geschikt voor een 100/10Mbits-abonnement en om dat te krijgen zal je een aanvullend abonnement af moeten sluiten, dan heb je voor een kleine meerprijs een 100Mbit/s-abo.

 

 

 


Hallo @bry87 , dan heb je waarschijnlijk een 50/5Mbit/s-abonnement en behaal je keurige waarden.

Zo te zien is jouw lijn geschikt voor een 100/10Mbits-abonnement en om dat te krijgen zal je een aanvullend abonnement af moeten sluiten, dan heb je voor een kleine meerprijs een 100Mbit/s-abo.

 

 

 


Ik heb de details van het abonnement zo even niet voor handen, maar de postcodecheck geeft me twee opties die geen van beiden overeenkomen met hetgeen ik nu behaal. Dus of ik krijg 30Mbit/s te weinig, of ik krijg veel te veel en ik moet geen slapende honden wakker maken.

 

 


Je krijgt meer dan je abonnement van 50/5 Mbit/s, maar dat is niet ongebruikelijk als de lijn het toelaat. Je hoeft niet bang te zijn dat je slapende honden wakker maakt :sunglasses:


Hallo @bry87 , ik heb een vergelijkbare situatie, 50/5 abo en haal in de praktijk 60/30Mbit/s.

 


Hoi @bry87, welkom terug!
Heeft dit je vragen beantwoord? :)Â