Skip to main content
Antwoord

Automatiche IP-instelling mislukt via Wifi op mijn Samsung tv

• January 23, 2025
  • 4 reacties
  • 419 keer bekeken

Bijna 1 jaar lang kamp ik met dit probleem. Andere apparaten werken wel op de wifi enkel deze Samsung tv niet. Tv is al naar Samsung gegaan voor test en alles werkt naar behoren, zij konden de tv gewoon verbinden met hun wifi. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Wat er al geprobeerd is zonder succes:

• modem reset
  • tv naar fabrieksinstellingen 
  • mobiel hotspot 
  • WPS 
  • Verbinden met andere netwerk dus andere ip adres 

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat ontzettend zuur dat dit zo moeizaam gaat ​@Hajarhajar, ik heb er ook niet direct een verklaring voor 😕

Wat gebeurt er als je op de IP-instellingen knop drukt? Krijg je dan de mogelijkheid om zelf in te vullen?

En gaat het wel goed als je de tv (puur om te testen) via een netwerkkabel aansluit op je KPN modem? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 25, 2025

Wat ontzettend zuur dat dit zo moeizaam gaat ​@Hajarhajar, ik heb er ook niet direct een verklaring voor 😕

Wat gebeurt er als je op de IP-instellingen knop drukt? Krijg je dan de mogelijkheid om zelf in te vullen?

En gaat het wel goed als je de tv (puur om te testen) via een netwerkkabel aansluit op je KPN modem? 

• January 25, 2025

Verbinden met hotspot, werkt dat wel? Welk modem gebruik je van KPN? 

• Nieuwkomer
  • January 27, 2025

Hallo hajar! 

Wij hebben exact hetzelfde probleem!!

Onze hele internet lag eruit. Bleek een kapot glasvezel kastje te zijn. Hebben nieuwe gekregen maar was nog niet goed. Uiteindelijk paar dagen later kregen we weer iemand langs. Internet moest weer werken zei hij. Dat is ook zo. Laptop en tv hebben allemaal weer WiFi. Maar ik kan mijn samsung smart tv op geen enkele mogelijkheid meer verbinden. Heb jij toevallig ook al geprobeerd met een ethernet kabel direct in de tv? Ipv draadloos. Wij nog niet maar was benieuwd of jij het al zo had geporteerd. Kpn schijnt ook een kpn switch ding te hebben ofzo. Waarmee je rechtstreeks internet op de kabel naar tv hebt. Ook uren met kpn gebeld maar zij hebben geen oplossing. Zeer benieuwd of jij al verder bent gekomen.. hou me op de hoogte aub

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 30, 2025

Heb je al kunnen testen met een netwerkkabel ​@Hajarhajar? Ik hoor graag je bevindingen en ook ​@Frenkie123 is erg nieuwsgierig 🙂

• Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Dear KPN,

I recently switched from Vodafone/Ziggo to KPN at my residence.

I successfully connected all my devices—including TV in the living room, laptops, and iPhones—to the WiFi network via the KPN Box 12b. However, I am unable to connect a specific Samsung TV in my bedroom to the WiFi.

The KPN Box 12b is installed in the living room.

Samsung TV model is: UN40T5300AG

I have already tried the following troubleshooting steps:

Restarting the Samsung TV (powering it off for 60 seconds and turning it back on).

Restarting the router (powering it off for 60 seconds and turning it back on).

Restoring the Samsung TV to factory settings.

Additionally, I attempted to set up an Extra WiFi_2G network, but I still encountered the same connection error when trying to connect to both the standard KPN WiFi and Extra WiFi_2G.

WiFi  failed connection error on KPN909B66 KPN Box 12b (the standard WiFi network to which all my other devices are successfully connected): **My apologies for the Portuguese language on the TV screen, but a translation is indicated in red color for each field.**

WiFi failed connection error on KPN909B66_ExtraWiFi2G KPN Box 12b (alternative WiFi network_2G attempt).

Note 1: This Samsung TV was successfully connected to Vodafone/Ziggo wifi a few days ago, so I don’t expect it to have any hardware issues in the TV.

Note 2: I just connected kpn box to Samsung tv wired, and works now, however I dont want wiring solution.

It seems that this specific TV requires additional support for advanced settings from KPN. Could you please assist?

Best Regards,

• Nieuwkomer
  • February 21, 2025

It worked now. What I did:

turned off ipv6

switched all connections to WPA2 only

turned off then turned on DHCP

Â