Skip to main content

Ik ben in een nieuwbouw woning gaan wonen. Glasvezel was nog niet gereed gemeld. Noodpakket gekregen. Inmiddels is de glasvezel gereed gemeld, verschillende buren hebben al een monteur gehad. Ik kan geen monteur regelen via Mijn KPN, klantenservice belooft mij dat backoffice terug zal bellen, chat belooft mij dat klantenservice terug zal bellen, ik hoor niets. Moet ik maar TV en internet van een andere provider nemen? 

 

Welkom op het forum, Ellen! Fijn dat de glasvezel gereed is, jammer dat er dan verder nog niets is gebeurd. Wat meestal het geval is op momenten als dit is dat wij nog niet van KPN NetwerkNL gehoord hebben dat het klaar is. KPN NetwerkNL is een losstaand iets en zij moeten aan ons laten weten als zij  met hun deel klaar zijn. Pas als dat is gebeurd kunnen wij verder gaan met de levering van het signaal. Het kan zijn dat, hoewel het lijkt alsof ze klaar zijn, dit in de centrale nog niet helemaal zo is. Dan is het wachten daarop voor zij het aan ons laten weten. Ik kan voor je kijken hier wat de huidige bij ons bekende status is. Vul daarvoor je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt.


Beste Erik, dank voor je reactie.

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. 

Vanochtend ben ik zo waar ook gebeld door de backoffice en ik moest kijken of er een glasvezelkastje aangesloten was in de meterkast. Dat is het geval. Ze zeiden dat er nog een kastje moet hangen en dat onderzocht moet worden of het glasvezelbedrijf of de KPN-monteur dit moet doen. Eén milimetertje verder? 

Voor de goede orde: Verschillende buren in mijn appartementengebouw hebben al een KNP-aansluiting of krijgen binnenkort een monteur. Het moet dus mogelijk zijn… 

Wil je laten weten wat de status is? 

 


Het lijkt er inderdaad op dat we er vandaag nog mee bezig geweest zijn, maar ik durf niet helemaal te zeggen wat op dit moment de status is. Ik zie inderdaad dat er contact is geweest en volgens mij gaan we je bellen om een monteur te laten komen. Ik heb in ieder geval gevraagd of we zo snel mogelijk opnieuw contact met je op kunnen nemen. Hopelijk ben je snel online! Mocht je vrijdag nog niets gehoord hebben, laat je het dan even weten?


Dank je wel voor je bericht, Marcia. Ik hoop dat er snel een monteur kan komen. Ik zal de voortgang laten weten. 


Ik kreeg zojuist een telefoontje van de backoffice dat de glasvezel nog niet gereed gemeld is. Ze verwachten dat dat volgende week wel het geval is. Ze hebben beloofd mij volgende week te bellen. Ik hoop dat het dan eindelijk in orde is en er een monteur kan komen.


Fijn dat ze in ieder contact hebben gezocht en uitleg gegeven. Mocht je volgende week niks horen, laat het weten dan gaan wij er weer achteraan. 


dank je wel, Erwin. Ik zal laten weten hoehet er volgende week voor staat. 


Een week verder, helaas geen reactie. De beloofde week 5 is voorbij, de beloofde week 7 is voorbij. Wanneer gaat er iets gebeuren? Wanneer komt er eindelijk een monteur? Wanneer laat de backoffice wat horen? 

 


Wat vervelend dit.. Ik zie inderdaad nog steeds staan dat de verwachte datum week 7 is. Dit is dan vermoedelijk vertraagd, want ik zie ook staan dat er contact opgenomen wordt zodra er een update beschikbaar is. Ik kan er niets anders van maken 😞.


Afwachten dus maar weer…  :-(

 


Ja, sorry! Ik hou het de aankomende week ook in de gaten, maar ik kan het proces niet versnellen helaas. Anders had ik dat natuurlijk gedaan!


Onverwacht kwam er vanochtend ineens een monteur! Ik kreeg een telefoontje dat hij over een half uur zou komen. Hij heeft een glasvezelkastje aangelegd en wifi geïnstalleerd, maar hij kon / wilde / mocht niet ook de experia box voor de TV via de door de aannemer aangelegde extra leiding aansluiten op het modem. Daar zou ik over terug gebeld worden….. Ik weet niet of de goede man het allemaal begreep, hij sprak bijzonder slecht Nederlands, ik moest mijn telefoonnummer aan hem opgeven, zodat ik terug gebeld kon worden, en zelfs dat kon hij niet goed verstaan.

's Middags maar weer met de klantenservice gebeld. Antwoord: de backoffice belt u binnen drie werkdagen terug…

 


Dit is wel heel vervelend, zeg.. Erg jammer om te lezen ook dat de communicatie met deze monteur zo stroef verliep. Ik zie dat er nog geen contact is opgenomen, klopt dat? Ik ga er vanuit dat dit volgende week gaat gebeuren. Wat bedoel je trouwens met Experia Box voor tv? Wellicht dat je het zelf kunt aansluiten? Je hebt op dit moment wel internet, begrijp ik? Wat moet er dan nog aangesloten worden?


Er zou terug gebeld worden. Dame van de klantenservice heeft dat idd gedaan, maar zij kon verder niets doen. Backoffice moet een monteur sturen. 

Dit is mijn meterkast. Alles aangesloten. maar zie je die losse draad? Die had aangesloten moeten worden, die is door de bouwer netjes aangelegd naar de plaats waar mijn tv moet komen. 

Nu heb ik snoeren los door de gang en de woonkamer, vastgemaakt met ducttape. 

(Dat heb ik dus zelf gedaan om mijn tv aan te kunnen sluiten) .

Dit is toch KPN onwaardig? 

Een simpele utp-stekker, heb ik begrepen. ..


Ah, ik zie het. Dat is echt niet handig inderdaad. Ik ga er vanuit dat het alsnog geregeld wordt aankomende week! Tot dan heb je wel een mooie constructie gemaakt..


Beste @EllenKS, hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets voor jullie betekenen?


Beste Marcia, fijn dat jij wel reageert!

Van KPN niet de beloofde e-mail gehad wanneer ik een monteur kan verwachten. Ook geen telefoontje van de back-office.

Gelukkig was er vrijdag een monteur bij een van de buren. Ik heb de buren gevraagd of de monteur misschien ook even bij mij wilde komen kijken. En dat heeft hij gedaan, in zijn pauze. Stekker eraan gezet (was weinig werk), eea gecontroleerd of het werkte, zelfs de afstandsbediening ingeregeld op mijn merk Tv-toestel. Hulde aan deze zeer service-gerichte monteur. Alles is nu geregeld.

Maar niet aan de wan-organisatie en onbegrip van de klantenservice van de KPN. Ik raad niemand aan om in nieuwbouw KPN te nemen. Ziggo was bij de andere buren uit mijn appartementsgebouw zonder problemen aangesloten.


Wauw wat ontzettend fijn dat deze monteur dat voor jullie heeft gedaan! Ik vind het heel gek dat wij het zo hebben laten afweten, mijn excuses daarvoor! Ik kan me goed voorstellen dat je hier heel ontevreden over bent, dat zou ik ook zijn..