Skip to main content

Hoi,

 

Ik weet niet of jullie bekend zijn met het spellenplatform Steam, maar ik download en speel daar regelmatig spellen van… 

Steam heeft echt een rete-goeie Server en daar zit het probleem. zodra ik een spel, een add-on of een update download… BAM! die wordt met 95Mbps gedownload.

Gevolg: de rest van het huis ligt plat!
Netflix, Spotify youtube…. niks doet het meer.

 

Nu heb ik op dit forum al gelezen dat Qos op de experia (V10) niet ingesteld kan worden. 

In de eigenschappen mijn ethernet-controller kan ik alleen kiezen tussen 10Mbps, 100Mbps of 1 Gbps.. 10 is wel weer heel erg laag, dan duurt het uren voor een spel binnen is (ja de spellen zijn best fors)

Heeft iemand een tip met welk stukje sofware, of met welke hardware instelling van mijn game-pc ik de bandbreedte kan maximaliseren naar bv 50 of 60 mbps?, Dan blijft er beneden nog wat bandbreedte over om iets te kijken op NPO-gemist?

 

bij voorbaat dank

 

Hallo @Mennetalsma , je zou het gastnetwerk binnen de V10 aan kunnen zetten, daarin kun je de bandbreedte beperken en dus via het gastnetwerk spelen.


Dank voor de tip.

 

Is op zich een workaround, dank daar had ik nog niet aan gedacht.
Maar t is nog niet mijn ideaal. Het Gast netwerk is een Wifi-netwerk. De PC's die een solide verbinding nodig hebben (werk-PC Game-PC Apple TV etc..)  hangen hier aan het Wired-LAN.

 

Maar voor de ‘fun of it’ ga ik het eens proberen.

 


Hallo @Mennetalsma , dan zou je er een extra router achter moeten hangen die wat jij wilt ondersteunt en kun je toch bekabeld werken.