Skip to main content

Hallo,

Ik ben naar de bedenktijd aan het kijken gezien ik een glasvezel abonnement besteld op een adres waar schijnbaar nog steeds geen glasvezel verbonden is. Nu staat er op de website van KPN iets anders dan wat in de algemene voorwaarden van mijn overeenkomst staat.


In de algemene voorwaarden (link) staat dat de 14 dagen ingaan na het afsluiten van de overeenkomst (zoals hier op het forum ook vaak uitgelegd).

Elder op de website (link) staat dat dit pas begint te lopen op de datum van aansluiting. Ik heb ook een medewerker van KPN telefonisch gesproken en die zegt dat dit per 2 september veranderd is.

Kunnen jullie me schriftelijk aangeven wat ik nu correct is en of de algemene voorwaarden (van juli 2018) die ik gekregen heb en nu nog op de website staan wellicht verouderd zijn?

Met vriendelijke groet,

Tim Vodegel

Het contract is onherroepelijk 2 weken na tekening. Dus niet de activeringsdatum maar de besteldatum is het ‘startpunt’ voor de bedenktijd.

En het maakt niet uit of er wel of geen glasvezel (waar kpn op levert) ligt. Als jij een contract aangaat en kpn kan leveren op koper (DSL) dan zal er geleverd worden. Ook al ligt glas er niet. Is er wel glas dan wordt er via glas geleverd.

KPN kent geen ‘’glasvezel abonnementen’’. Ze kent abonnementen die worden geleverd over DSL (koper) en indien aanwezig over glas. Aangezien je het contract aan kon gaan (en er nog geen glas is) zal je abonnement via het koperdraad geleverd gaan worden.

Wil je dat niet en bijvoorbeeld nog bij Ziggo blijven dan annuleren.

Ik ben benieuwd wat de aangegeven snelheid op je adres was bij het invullen van de site.


Dankjewel Peter. Duidelijk voor mij m.b.t. het DSL/glasvezel aspect.

Toch vind ik de bedenktijd nog erg onduidelijk omdat er dus twee tegenstrijdige berichten hierover op de website staan (zie de twee links hierboven). Het zou fijn zijn als KPN hier uitsluitsel over kan geven.


Voor mij geven die twee links hetzelfde verhaal. (bij een wordt nog het afleveren van apparatuur vermeld, maar dat moment valt dus tussen besteldatum en activeringsdatum. Eenmaal geactiveerd vervalt de annuleringstermijn.)

Er is maar één datum voor de 14 dagen termijn. En dat het het bestelmoment. Dat is bij elke provider.


Dank voor de snelle reactie. Toch zie ik er duidelijk iets anders in want onderaan die link staat bij de FAQ het volgende:

"De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:

Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen."

Ook had ik deze discussie telefonisch met de klantenservice, waar ik jouw argumentatie heb aangehaald. Ik werd verteld dat het toch na de aansluitingsdatum inging en kreeg toen van dit contactpersoon het volgende toe gemaild:

"Wanneer gaat de annuleringstermijn in?

Let op: Vanaf  2 september wijzigt de termijn voor annuleren bij vaste abonnementen.
In de oude situatie kunnen klanten tot 14 dagen na ontvangst orderbevestiging annuleren. Het einde van de annuleringstermijn is dan in veel gevallen voordat Internet gebruikt kan worden.

14 dagen na aansluitdatum annuleren:
Klanten kunnen tot 14 dagen na de aansluitdatum annuleren. Dit is de datum dat het gereed is voor aansluiting, niet de datum dat er daadwerkelijk wordt aangesloten (die kan later liggen).

Bij Mobiele abonnementen in combinatie met een toestel gaat de annuleringstermijn in bij levering van het toestel.

Bij Mobiele SIM-only abonnementen gaat de annuleringstermijn in vanaf het moment dat de overeenkomst is gesloten, de dag waarop de overeenkomst is gesloten telt niet mee.

Bij Vaste diensten worden alleen producten in bruikleen of huur verstrekt. De annuleringstermijn gaat in vanaf de aansluitdatum.

De annuleringstermijn geldt niet voor het huren van video's, betaalde programma's van Begin Gemist of Programma gemist kijken of andere diensten die per maand aan- of uitgezet kunnen worden

Geldt de annuleringstermijn ook voor aankopen in de KPN-winkels?

De annuleringstermijn geldt ook voor aankopen in de KPN-winkels. Mobiele telefoons die in de winkel zijn aangeschaft in combinatie met een abonnement, worden retour geaccepteerd met een geopende verpakking.

Mobiele telefoons die los zijn aangeschaft, zonder abonnement, worden alleen retour geaccepteerd als de oorpspronkelijke verpakking ongeopend is. Zodra de seal verbroken is, is retourneren niet meer mogelijk.

Als het toestel defect uit de verpakking komt, of binnen 14 dagen defect raakt, buiten de schuld van de klant om, kan het toestel wel geretourneerd worden in de KPN-winkel. Aankopen vanuit de KPN-winkels kunnen niet geretourneerd worden via de klantenservice."
 


Als ik zo je bovenstaande lees zijn er wel veel ‘voorwaarden’ die het er niet helderder op maken.

:wink: als je uit gaat van de besteldatum (i.i.g. voor vaste diensten) zit je sowieso goed lijkt mij :slight_smile:

Welke internetsnelheid kan KPN op je adres leveren? Dat is/was te zien bij het bestelproces.


Hoi @Aston, welkom op ons forum!
Het had zeker een stuk duidelijker gekund! Excuses! Daar komt bij dat het een en ander “recent” gewijzigd is. 
Ik kan je bevestigen dat bij thuis abonnementen de 14 dagen bedenktermijn pas in gaan op het moment dat je abonnement in gaat!