Skip to main content

Hallo,

Op de studeerkamer via de eerste verdieping is het wifi signaal dusdanig zwak tot afwezig dat het daar alleen mogelijk is om met de laptop via een vaste verbinding met UTP kabel te werken. Bellen via internet is daar vanwege het ontbreken van wifisignaal niet mogelijk.

Ik vraag me af of de experia wifi (2x) dit probleem kan verhelpen. 

Ik lees dat deze middels een vaste verbinding moet worden aangesloten op de V9 modem die in de meterkast staat. Er bestaat dan wel een doorlus mogelijkheid voor de tv decoder. Aangezien op deze kamer geen tv wordt gebruikt en ik eigenlijk de mogelijkheid om bedraad te internetten niet wil opgeven ben ik benieuwd of dit doorlussen ook mogelijk is voor de laptop.

Met andere woorden: Experia wifi bedraad verbinden met modem waardoor wifi signaal op deze kamer verbeterd/aanwezig is, en tegelijkertijd de laptop bedraad te kunnen gebruiken op deze experia wifi via de andere poort?

Alvast dank voor de reactie.

@Harm W 

Goed nieuws !!!

Dat is mogelijk :punch:


Bedankt voor dit antwoord


Ik heb hetzelfde ‘probleem’. Fijn dat het kan, maar moet ik nog iets apart instellen in mijn laptop als ik van de Experia WiFi een netwerk kabel naar mijn laptop trek?  Want zo werkt het alsnog niet bij mij.


@frankvana 

Goed nieuws !!!

Nee dat hoeft niet :punch:


Oke top. Maar wat moet ik er dan aan doen om de bedrade verbinding vanuit de Experia WIFI te doen laten werken?


@frankvana 

In principe niets !!

Je moet die 2e poort van die Experia wifi zien als een doorverbinding.

Dus stekker er in en op je laptop het netwerk kiezen is genoeg.