Skip to main content
Antwoord

Bedrading verlengen vanuit glasvezel kastje

• December 8, 2023
  • 4 reacties
  • 351 keer bekeken

Vanuit mijn glasvezel kastje komt een rode kabel die naar het modem gaat, deze is eigenlijk te kort.

Kan ik deze vervangen met een langere kabel en, zo ja, moet die nog aan bepaalde eisen voldoen?

Ik neem aan dat het een soort utp kabel is….

Beste antwoord door RBxx

Dat is inderdaad een UTP netwerkkabel. Ik zou een cat6 kabel van de gewenste lengte kopen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 8, 2023

Dat is inderdaad een UTP netwerkkabel. Ik zou een cat6 kabel van de gewenste lengte kopen. 

• Auteur
  • Topper
  • December 8, 2023

De kleur doet denken dat het iets speciaals is, ik heb nog een paar 6a en 7 liggen, dat zou dus moeten werken

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 8, 2023

De kleur rood is niet meer dan een kleur. Waarschijnlijk gekozen omdat de ethernetpoort ook rood is. Het is gewoon een cat6 netwerkkabel.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 8, 2023

utp kabels zijn in vele kleuren te koop. sommige mensen gebruiken bepaalde kleuren voor bepaalde
toepassingen (rood voor switch naar pc, blauw voor switch naar accespoint etc). 

https://www.utp-kabel.nl