Skip to main content

Na 1 jaar weer kpn genomen maar het is nog steeds slecht .

Mijn tv beeld loopt steeds vast  ,de wifi is gewoon slecht.

Jammer dacht dat het nu wel beter zou zijn .

Dat is niet zoals het hoort. Welk type modem heb je en is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ik heb de experiabox V10 en heb geen kabels door het huis ,we leven niet in het stenentijd perk meer.

Was toen al niet goed en nu nog niet wordt weer twee jaar afzien helaas.


Internet komt via een kabel in huis dus wat nou stenentijdperk. Je reactie is niet echt uitnodigend om je te helpen dus ik laat het hier bij. Succes. 


Goed bedoelde opmerking, leg een kabel, voor de vaste apparaten, even gedoe, dan geen omkijken meer naar.

heb geen kabels door het huis ,

Alle apparaten werken op batterijen dan ?  :-)

Daar mee bedoel ik, in huizen worden wel leidingen gelegd voor elektra, water (aan/afvoer) CV, gas maar niet (altijd) voor data. Al is het maar een lege buis.

we leven niet in het stenentijd perk meer.

Toen hadden ze nog geen kabels (“nodig”).

Was toen al niet goed en nu nog niet wordt weer twee jaar afzien helaas.

Gebruik je nu wifi of ( nog erger ) via het  elektriciteits  net ?


De router staat aangesloten via de kast in de hal via WiFi,en dan willen ze het liefst die wifi versterkers van 199 euro .

Het zit gewoon in de router en dat is bekent met storingen maar ik wil geen gaten in de vloer boren om met kabels te werken .


Nou ik doe nog een poging.  De v10 is een heel goed modem.  Kpn heeft geen tv ontvanger die op wifi van de v10 werkt. In een ouder topic van je zag ik dat je een dvs 1200 gebruikt. Die kan je tegenwoordig bijna niet meer gebruiken.  Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Zonder kabel geen tv ontvanger. 


Die stekkers gebruik ik ook niet meer ,maar je mag er toch wel vanuit gaan dat als er gezegd  wordt dat je een draadloos modem via kpn kastje met je tv wordt verbonden je gewoon tv kan kijken zonder vast te lopen.

En wat betreft  die discussie die je niet wil oke moet jij weten maar ik betaal  aan kpn die ik vertrouw ,dan wil ik ook goede  kwaliteit meer niet ,is gewoon een vraag van een klant meer niet .


Mijn excuses  voor misschien mijn botte reactie,maar ik raak gefrustreerd  van na 1 jaar youfone dat helemaal niks was,weer terug naar kpn en dan begin het weer geen wifi  en dan weer haperend beeld .

En dit is pas de eerste week ,dat vind ik jammer dat je via een mail wel wifi  versterkers kan kopen terwijl je verwacht voor een goede verbinding.


Jammer dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart, @Johnnie1961. Ik snap heel goed dat je graag een stabiele verbinding wilt.

Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen.

Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Mocht daaruit blijken dat SuperWifi punten nodig zijn voor een goede wifi, dan kun je deze via de Wifi Manager met korting aanschaffen. Dit is echter geen garantie, dit hangt dus af van het resultaat van de Wifi Manager. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.

Biedt dit nou niet direct de oplossing? Neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door.