Skip to main content
Antwoord

Beheerderswachtwoord noodpakket KPN nodig

• November 14, 2025
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Juno van Tegelen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ik heb een KPN noodpakket gekregen omdat er geen glasvezel in mijn woning aanwezig schijnt te zijn. De monteur komt pas 24-11
de wifi 🛜 werkt maar voordat ik gebruik kan maken van de wifi moet ik een beheerderswachtwoord invullen en juist dat kan ik nergens vinden, ook niet onder het zwarte klepje. 

wat nu? Mijn 5g van mijn mobiel internetabonnement slurpt nu enorm snel op door al deze problemen en omdat dat de enigste bron van internet is op dit moment.

ik heb ontzettend veel spijt dat ik ben overgestapt. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Juno van Tegelen en welkom bij de KPN Community. Welkom bij KPN ook. 💚 Fijn dat het al gelukt is! 😄

Mocht je het wachtwoord later toch nog nodig hebben dan vind je deze als volgt: 

• Op de binnenkant van de achterklep vind je:
    • De netwerknaam: SSID: Kies deze netwerknaam op je mobiel/laptop/pc of tablet.
    • Het wifiwachtwoord staat onder Wifi Key:
    • Password:… Dit is het wachtwoord, Admin password, voor de App Alcatel Wifi Link.
      • Dit heb je alleen nodig als je het data verbruik wil inzien of de SMS wil lezen die je van KPN ontvangt.
  • Wifi of Admin password onbekend:
    • Verwijder de achterklep en druk voorzichtig met een paperclip op de reset knop boven de R.
    • Gebruik na het resetten de wifi gegevens die op de binnenkant van de achterklep staan.

Hopelijk werkt alles snel zodra de monteur langs is geweest. Dit is inderdaad geen ideale start van je diensten bij ons, maar ik hoop dat alles naar wens is zodra het allemaal werkt. 
Ook dat je in de tussentijd zonder problemen van het noodpakket gebruik kunt maken. Mocht er toch iets zijn, laat het gerust weten! 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 14, 2025

Hallo ​@Juno van Tegelen ,

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. De gebruikersnaam is admin en staat al ingevuld. Voer je wachtwoord in en druk op de blauwe knop om in te loggen. 
    Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box 12. 

Juno van Tegelen
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Het gaat om zn nood wifirouter (alcatel)

vraag me niet hoe maar inmiddels heb ik bereik zonder dat ww in te hoeven vullen. 

evengoed hartelijk bedankt voor je snelle reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hi ​@Juno van Tegelen en welkom bij de KPN Community. Welkom bij KPN ook. 💚 Fijn dat het al gelukt is! 😄

Mocht je het wachtwoord later toch nog nodig hebben dan vind je deze als volgt: 

• Op de binnenkant van de achterklep vind je:
    • De netwerknaam: SSID: Kies deze netwerknaam op je mobiel/laptop/pc of tablet.
    • Het wifiwachtwoord staat onder Wifi Key:
    • Password:… Dit is het wachtwoord, Admin password, voor de App Alcatel Wifi Link.
      • Dit heb je alleen nodig als je het data verbruik wil inzien of de SMS wil lezen die je van KPN ontvangt.
  • Wifi of Admin password onbekend:
    • Verwijder de achterklep en druk voorzichtig met een paperclip op de reset knop boven de R.
    • Gebruik na het resetten de wifi gegevens die op de binnenkant van de achterklep staan.

Hopelijk werkt alles snel zodra de monteur langs is geweest. Dit is inderdaad geen ideale start van je diensten bij ons, maar ik hoop dat alles naar wens is zodra het allemaal werkt. 
Ook dat je in de tussentijd zonder problemen van het noodpakket gebruik kunt maken. Mocht er toch iets zijn, laat het gerust weten!Â