Skip to main content

Twee nieuwe pc's gekocht. Wifi verbonden. Ging goed.

Maar opeens na een 'sleep’ periode viel de verbinding weg. Beide pc's hebben het probleem en zelfs “Toon” verliest zijn verbinding. Het enige wat tot nu toe hielp, was de router (KPNexperia) opnieuw opstarten. Dan gaat het weer een tijdje en dat valt hij weer weg.

In de router is niets aangepast sinds de nieuwe pc's.

Graag hulp,

Joop

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste @joopv, welkom terug! Wat vreemd om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Welke Experia Box gebruik je? En heb je al eens gecontroleerd of de bekabeling van en naar de Experia Box goed is? Werkt het internet wel als je de pc's bekabeld aansluit? Wil je naast het beantwoorden van de vragen ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 


Ik heb geen bekabeling geprobeerd. met de oude pc's hadden we nooit een probleem en daar zal het nu ook niet aan liggen. de telefoons zijn gewoon aangesloten en ook nooit een probleem.

als internet uitvalt dan verandert het wifi symbool in een (wereld) bolletje, als ik daar met de muis over heen ga dan zegt hij “onbekend netwerk” dan klik ik erop en dan komt de ssid met de boodschap “geen internet, beveiligd”

Bij de netwerk probleemoplosser komt hij uiteindelijk met de boodschap: WiFi heeft geen geldige IP configuratie.

Ik weet het niet meer.


Dan adviseer ik je om de Experia Box te resetten. Daarnaast kan je de Wifi Manager even doorlopen. Wil je me laten weten wat daar uit komt?


Dat heb ik ook al diverse keren gedaan. Wifi verbinding komt dan terug, maar na een paar uur is het weer hetzelfde. Het is dus ook maar een tijdelijke oplossing.


Wil je de Wifi Manager eens doorlopen? Het linkje vind je in mijn vorige bericht. Ik krijg de melding dat je deze nog niet doorlopen hebt en vaak krijg je hiermee wel een oplossing aangereikt. 


Het is niet gelukt om alle benodigde gegevens op te halen.

Dit is de melding die de Wifi Manager afgeeft.

Na de router vannacht opnieuw opgestart te hebben, heb ik al de hele dag geen probleem. Misschien ook vermeldingswaard. Als beide pc’s geen verbinding meer hebben dan vervalt na verloop van tijd ook de verbinding van 'Toon’ (Eneco). Na de router herstart doe deze het ook weer.


Het is niet gelukt om alle benodigde gegevens op te halen.

dit was de melding van de Wifi manager


Merk je op zo'n moment ook dat de interactieve tv-ontvangers ermee ophouden of dat je een foutmelding in beeld krijgt? Of merk je daar dan geen problemen? Vind je het goed dat ik de Experia Box nog eens een reset geef vanaf deze kant? 


De tv geeft geen probleem als de pc's ophouden met de verbinding.

Vanmorgen had 'Toon’ (Eneco) geen verbinding. Heb toen de pc meteen opgestart en die had wel even kort verbinding, maar viel toen ook uit. De Experia box opnieuw opgestart en toen had alles weer verbinding.

Je mag gerust de Experia Box een reset geven. Ben benieuwd of dat anders is dan als ik het doe.


Ik heb een reset gegeven. Het kan even duren voordat alles weer opstart. Wil je nu in ieder geval eens proberen om op een tablet of mobiele telefoon de Wifi Manager te starten? Ik ben benieuwd of deze nu wel werkt. 


Van de pc lukt het nog steeds niet. Hoe kan ik hem van de telefoon starten zonder die link?


heb gegoogled op de telefoon en gevonden. Krijg echter dezelfde boodschap:

“het is niet gelukt om alle benodigde gegevens op te halen”


Op de IPad heb ik de wifi manager wel aan het werk gekregen. Hij meld wat instellingen te hebben aangepast, maar ik kreeg de indruk dat het meer om snelheid ging dan om regelmatig uit te vallen.


Ja, het gaat in principe om de snelheid. Echter zou je dan ook een verbetering moeten merken qua wegvallen. Hoe staat het daar nu mee? Valt ‘ie nog steeds weg? Of minder/helemaal niet? Als het nog niet opgelost is, dan wil ik je toch vragen om als test tenminste één pc bekabeld aan te sluiten. We kunnen dan testen of er echt iets met je internet aan de hand is, of dat je wifi toch nog niet op orde is. 


Sind de wifi manager is bij mijn pc de verbinding niet meer uitgevallen, ik zag bij de wifi eigenschappen dat ik nu op het thuis netwerk stond, terwijl dit eerder altijd openbaar was. Bij de andere heb ik uiteindelijk ook het netwerk kunnen aanpassen naar het thuis netwerk en sindsdien is alles stabiel.

dank voor je ondersteuning.


Dat is fijn om te lezen! Mocht je in de toekomst toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. 


Dank