Skip to main content
Beantwoord

Bekabeld internet valt steeds weg sinds aansluiten nieuwe stroomadapter Box 12

• January 6, 2026
  • 3 reacties
  • 92 keer bekeken

Hoi iedereen,

Ik heb een zwarte KPN Box 12.

Een maand of twee geleden kreeg ik onverwacht een brief van KPN. Ze schreven dat ze weten dat bij sommige klanten het internet soms wegvalt door een probleem met de voedingsadapter van de Box 12. Daarom stuurden ze preventief een nieuwe adapter op. Ik had zelf geen klacht gemeld, maar ik vond het wel netjes dat ze dit uit zichzelf aanpakten.

Ik heb de nieuwe adapter meteen vervangen en de oude weggegooid. Een week of twee later begon precies het probleem dat in de brief stond: het internet valt regelmatig kort weg. Kortom: met de oude adapter had ik geen problemen, maar met de nieuwe wel.

Ik heb de router al meerdere keren gereset en alle kabels eruit gehaald en weer erin gedaan. Helaas helpt dat niet; het probleem komt steeds terug.

Het lijkt erop dat dit een bekend probleem is bij KPN, maar dat de vervangende adapters het bij sommige mensen juist erger maken in plaats van oplossen. Bij mij is het probleem in elk geval pas ontstaan ná het plaatsen van de nieuwe adapter.

Hoe krijg ik dit nu opgelost? Ik weet dat KPN waarschijnlijk om logs vraagt, op afstand wil inloggen of de modem weer wil resetten, maar dat lijkt me nu niet de oplossing.

Het voelt als een hardwareprobleem met de nieuwe adapter. Of het kan zijn dat er bij het wisselen (en de reboot) automatisch een firmware-update is geïnstalleerd, en dat het daaraan ligt.

Ik word er eerlijk gezegd behoorlijk gefrustreerd van, vooral tijdens online gamen. Ik overweeg nu serieus om over te stappen naar Ziggo, maar ik zit helaas nog 6 maanden vast aan mijn KPN-abonnement.

Op een andere bekabelde Windows-pc zie ik trouwens regelmatig Event ID 1014 verschijnen (DNS-clientfout). Dat kan wijzen op korte onderbrekingen in de verbinding.

Heeft iemand tips of dezelfde ervaring? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@boe_bies4Life en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik kan me voorstellen dat dit flink wat frustratie met zich meebrengt. Met name tijdens het gamen. 

Wel apart dat het twee weken goed is gegaan. 😕 Ik ben dan ook erg benieuwd waar dit hem nu in zit. 
Ik raad je daarom aan om een belafspraak met ons te maken (rechts onderin). Mijn collega kan de verbinding dan met je doormeten en direct wat zaken met je testen. 
Dat gaat telefonisch het handigst, vandaar dat ik bellen adviseer. Hopelijk is het dan snel opgelost! 

Laat je weten of het gelukt is? Ik ben benieuwd! 

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hi ​@boe_bies4Life en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, ik kan me voorstellen dat dit flink wat frustratie met zich meebrengt. Met name tijdens het gamen. 

Wel apart dat het twee weken goed is gegaan. 😕 Ik ben dan ook erg benieuwd waar dit hem nu in zit. 
Ik raad je daarom aan om een belafspraak met ons te maken (rechts onderin). Mijn collega kan de verbinding dan met je doormeten en direct wat zaken met je testen. 
Dat gaat telefonisch het handigst, vandaar dat ik bellen adviseer. Hopelijk is het dan snel opgelost! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

dit is verre van opgelost! Probleem speelt nog steeds. Ik ga echt geen moeite doen om 30min met kpn aan de lijn te blijven om dan te horen dat ik weer moet bellen als het probleem speelt. Nog 5 maanden en dan stap ik over. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je een belafspraak maakt via het linkje dat ik in mijn eerdere bericht stuurde dan word je gebeld op een moment dat jou uitkomt. 🙂 Dan sta je dus niet in de wacht en kun je het met mijn collega doornemen. 

Niet de bedoeling dat je nog zo lang frustratie van je abonnement hebt, dus ik hoop dat jullie het samen op kunnen lossen! 
Mocht het telefonisch niet lukken, laat het hier dan gerust weten. Dan kijk ik mee.Â