Skip to main content

KPN heeft 2 superwifi punten geleverd, terwijl mijn hele huis bekabeld is. Onhandig en niet zo snel. Wat te dien? Hoe kan ik Wifi aansluiten op mijn netwerk in elke kamer?

 

Ja, dat kan prima. Ik heb de SuperWiFi's ook gewoon allemaal bekabeld aangesloten. Dat is ook het allerbeste. 


Beste Nick, dank voor jouw antwoord. Ook de Wifi van de router aangezet? Groet, Hans


Hallo @Hans89 , bij de meeste modems van KPN wordt de interne wifi uitgeschakeld als er KPN wifi-punten worden aangesloten. De reden daarvoor is dat de betreffende modems de MESH-functie van de wifi-punten niet ondersteunen.

Welk merk en type modem heb jij van KPN?

 


Bedankt, Jan D. Helder, ik experimenteer even met aan/uitzetten van het eenvoudige KPN-modem. Misscien kan ik beter naar de Frtitzbox overstappen? Maar weet niet of de super-wifi apparaten daarmee zijn te verbinden? Weet jij dat toevallig? HG Hans

 


De SuperWiFi's werken wel achter een fritzbox. Maar ze werken er niet mee samen. Je zult dus in theorie het WiFi van de fritzbox ook uit moeten zetten, of een andere naam moeten geven.

Het gaat in ieder geval niet automatisch, dat uitzetten. Je kunt het zelf instellen zoals je wilt. Toch dezelfde netwerknaam geven als de SuperWiFi's kan werken. Dat is iets wat je in de praktijk uit moet testen.