Skip to main content
Antwoord

Bekabeld nog geen 100 Mbit op een Gigabit verbinding

• September 23, 2025
  • 12 reacties
  • 64 keer bekeken

Hallo,

Zojuist klant geworden bij kpn en ook maar een snelheid van 91 Mbit/s dit meet ik via een bekabelde verbinding op de laptop naar mijn router van kpn
geen eigen producten alleen van kpn
op de wifi meet hij weer 700 en weet niet wat er nu verkeerd is

Admin: ‘KPN’ uit gebruikersnaam verwijderd i.v.m. de huisregels, en bericht afgesplitst naar eigen topic

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@MV2025, welkom op de KPN Community! De plek waar KPN klanten met elkaar in gesprek kunnen over hun KPN diensten.

Je haalt dus maximaal 100 Mbit/s via de bekabelde verbinding op jouw laptop. Via wifi haal je wel een hogere snelheid. Ik denk dat ​@FamvDijk nog wel eens een punt kan hebben:

Ik denk dat de  UTP aansluiting op je laptop niet meer dan 100Mbit doorgeeft!?

Ik raad je daarom aan om dit eens goed te controleren. In Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check! hebben we een aantal tips gegeven om je hierbij te helpen. Hopelijk heb je dan straks toch ook een hoge snelheid via de bekabelde verbinding!

12 reacties

• September 23, 2025

Hallo,

Zojuist klant geworden bij kpn en ook maar een snelheid van 91 Mbit/s dit meet ik via een bekabelde verbinding op de laptop naar mijn router van kpn
geen eigen producten alleen van kpn
op de wifi meet hij weer 700 en weet niet wat er nu verkeerd is

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Er zit geen switch tussen? Of iets anders? De kabel loopt echt vanaf laptop in 1 keer door naar de Experiabox of KPN Box? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

ja het loopt in 1 keer door naar de router de zwarte experia box 12 , het glasvezel is 3 dagen terug geïnstalleerd en gebruik de bijbehorende kabel met het gele aansluitpunt

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

ik heb even gekeken in de router en daar staat wel 1GBIT maar dit word niet gemeten gek genoeg

• September 23, 2025

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? En een andere laptop of pc?

Heb je een utp aansluiting op de laptop zelf? Of gebruik je een utp/ethernet naar usb adapter? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

ik heb een directe utp aansluiting op de laptop die gaat naar de router.
meerdere apparaten geprobeerd met hetzelfde resultaat
gek genoeg als ik het draadloos doe meet hij soms 500 tot 700 maar ook met het uploaden veel lager als de download
maar goed wifi is niet altijd betrouwbaar weet ik

geen andere kabel geprobeerd 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

als ik hem op de laptop meet in de werkkamer die via utp of een superwifi punt van kpn meet hij dit https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/6e741580-985c-11f0-88df-a3d8b2404f5b

• September 23, 2025

Je hebt meerdere apparaten bekabeld geprobeerd? Met verschillende utp kabels?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

nee niet bekabeld omdat dat niet mogelijk was ivm de afstand, maar heb een ps5 bekabeld en die had een meeting rond de 400 zo ook weer heel anders

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

ik zal na het werk proberen een andere computer via kabel te proberen voor de meeting

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

ik heb zojuist een speedtest op een andere kabel gedaan op de mac naar router en die had een meeting van 800+ en upload rond de 600 dus wel een stuk hoger, kan dit ook aan de laptop hebben gelegen? lijkt me niet aan de kabel van kpn te liggen die nieuw is toch?

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • September 23, 2025

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hi ​@MV2025, welkom op de KPN Community! De plek waar KPN klanten met elkaar in gesprek kunnen over hun KPN diensten.

Je haalt dus maximaal 100 Mbit/s via de bekabelde verbinding op jouw laptop. Via wifi haal je wel een hogere snelheid. Ik denk dat ​@FamvDijk nog wel eens een punt kan hebben:

Ik raad je daarom aan om dit eens goed te controleren. In Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check! hebben we een aantal tips gegeven om je hierbij te helpen. Hopelijk heb je dan straks toch ook een hoge snelheid via de bekabelde verbinding!