Skip to main content
Ik word ongevraagd veelvuldig gebeld nu ook weer door een KPN medewerker. Als ik zeg dat ik niet gebeld wil worden maar een vraag per mail / brief wil ontvangen. Krijg ik nu een mail met dat ik mijn gegevens heb gewijzigd. Ik heb niets gewijzigd. Dit vind ik erg vervelend en een email adres geven jullie niet op. Waarom doen jullie dit. Als ik iets wil wijzigen dan kan ik dat zelf of bel of ga langs bij een KPN winkel.
Hoi @Noor96 . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat je telkens gebeld wordt. Is dat telkens door KPN? Wij zouden toch beter moeten weten.

Wat wil de medewerker precies van je? Is er iets dat ik momenteel voor je kan doen?
Vaak KPN of zoals zei zeggen ergens waar je een abonnement/contract mee hebt. Meestal gaat het dan over een speciale aanbieding omdat je klant bent of omdat ze je als klant willen hebben. Ik ben van mening dat zoiets gewoon per brief/mail kan omdat je dan rustig de tijd hebt om uit te zoeken of dit wel voor jou een voordeel/verbetering is. En dan kun je dat in je eigen tijd doen zonder dat iemand op een ongelukkig moment je belt. Bovendien was ik bang na die mail dat het ging om het verkrijgen van toegang tot je computer want als ik de wijziging wilde inzien moest ik op een link klikken. Het moet inderdaad anders heb via een chat de volgende dag al gehoord waar het over ging en wist toen ook dat het inderdaad echt een mail was van KPN. Dus voor mij opgelost.
Ik begrijp je helemaal, @Noor96 . En het is denk ik verstandig om, als je het niet vertrouwd of je het idee hebt dat je opgejaagd wordt, hier zeker niet op in te gaan.

Je kunt trouwens via je MijnKPN omgeving aangeven dat je liever niet hebt dat KPN telefonisch contact met jou zoekt. Dit kan via je profiel -> privacy instellingen.

Verder kun je ook registreren bij het bel me niet registeren. https://www.bel-me-niet.nl/

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden!
@Erwin_ Het bel me niet register heeft geen nut als je klant bent bij een bedrijf.

Dus als Noor klant is van KPN mag KPN bellen, maar als de klant dat niet wil moeten

ze dat ergens aangeven of misschien beter, gelijk de medewerker van KPN dat registeren

in het systeem met een vinkje. Je heb dan toch die klant al aan de telefoon. Dus effe

een kleine moeite om dat dan direct te verwerken voor de klant ipv doorsturen

naar "Mijn KPN".



Zie ook Bel me niet
Bedankt Erwin, zeker, al blijf ik het raar vinden dat een KPN medewerker mij moet bellen voor een verhoging van de internetsnelheid terwijl bekend is dat deze niet al te best is. Dit zou je als KPN gewoon op de achtergrond moeten doen immers iedereen zou daar blij mee zijn denk ik. Omdat ik aangaf niet gebeld te willen worden heeft hij kennelijk in de instellingen de wijziging aangebracht dat ik niet gebeld wil worden en is dus ook de internetsnelheid niet verhoogd. Vandaar de mail die ik ontving waarin stond dat ik iets gewijzigd had maar dat had deze meneer gedaan en bovendien werd er in de mail niet vermeld wat ik dan had gewijzigd. Ik blijf dit een vreemde gang van zaken vinden.
Dat snap ik! Laten we er van uit gaan dat het niet meer gebeurd en mocht je ooit iets willen weten of laten aanpassen kun je ook bij mij aankloppen (desnoods via een privébericht).