Skip to main content
Beantwoord

Beloftes worden niet nagekomen inzake WIFI

  • February 11, 2020
  • 34 reacties
  • 546 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

34 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 11, 2020

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast.

Hoeveel dBm meet je?

 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @richard1965, even een heel abrupt bericht van ons: ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Ik stel dan ook voor dat wij, de moderators, even niets voor je doen, zodat we geen dubbele dingen gaan doen en elkaar in de weg zitten. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega er samen met jou uit gaat komen. Wil je dat hier dan nog even laten weten? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het hier ook gerust weten. 


  • Auteur
  • February 13, 2020

PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!

 

Geachte heer **** , beste Teye,

Wij zijn u zo dankbaar, dat is met geen woorden uit te drukken. Het mooiste compliment voor ons is dat u de moeite heeft genomen om onze kwestie nader uit te pluizen. Na 2x een monteur te hebben voorzien van cappuccino, heeft de derde monteur deze ook gehad maar bij oplevering voelen wij ons voorzien van echt gebak!  

Het gaat niet volledig om de financiële afwikkeling, ik hoop dat ik dat goed duidelijk heb weten te maken tijdens ons telefoongesprek. Geloofd worden (of niet voor kluns te worden aangezien) is voor personen van mijn leeftijd nog steeds ernstig belangrijk.

Boyke (de monteur van de 1e 2 bezoeken) heeft helaas niet volledig gelijk gekregen. Ook de superWIFI kon de verdieping qua Mbps wel aan doch was er geen stabiel signaal, dit is erg belangrijk heb ik mij laten uitleggen. Op dit moment hebben wij op de begane grond 1 stuk bedrade superWIFI, op de 1e etage (onze slaapkamer met chromecast) ook 1 stuk bedrade superWIFI, op de 2e etage (slaapkamer kind met chromecast) is er bij de ketel/overloop een draadloze superWIFI geplaatst. Nu is overal het signaal stabiel te noemen en dan met nadruk op zeer goed! Wat een verschil overal in huis, we halen nu overal eigenlijk 80-90 Mbps!

De monteur was net al Boyke een TOPVENT!

Ik zal mijn klachten in diverse rubrieken aanpassen zoals deze eveneens puik bedoelde mail aan u.

Als bijlage treft u de werkbon aan van de vandaag uitgevoerde werkzaamheden. Tevens treft u de reeds verzonden factuur aan ons aan welke de allereerste kosten voor het aanleggen van 2 stuk UTP-kabel en muurplaatjes/arbeidsloon weergeeft.

Blijft alleen het ticket van de KPNstore in Leidschenveen nog over. Wij hebben alle maanden extra Mbps laten leveren omdat men telefonisch (klantenservice) aangaf dat dat verbetering zou brengen. Mocht u daar niets in kunnen betekenen houd het op, die zijn betaald en doen onze portemonnaie geen pijn meer :-)

De monteur heeft de 2 KPN Experia-wifi versterkers bedraad achtergelaten omdat de verpakking niet meer intact was, wat moet ik hiermee aan (bewaren)?

Nogmaals, onze dank voor het snel oppakken van het probleem die wij ondervonden hebben. Na bijna 2 jaar hebben wij WIFI in alle hoeken en kunnen we ook  genieten van de TV’s boven. 

Met meer dan vriendelijke groet verblijf ik.

 

Admin: naam collega verborgen


  • Auteur
  • Antwoord
  • February 13, 2020

Ha @richard1965, even een heel abrupt bericht van ons: ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Ik stel dan ook voor dat wij, de moderators, even niets voor je doen, zodat we geen dubbele dingen gaan doen en elkaar in de weg zitten. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega er samen met jou uit gaat komen. Wil je dat hier dan nog even laten weten? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het hier ook gerust weten. 

Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega. Wij zijn begrepen en zelfs wij begrijpen wat het uiteindelijke probleem was in onze woning. Fijn dat jullie/iedereen heeft willen meedenken. Helaas ging ons probleem verder dan ik kon overzien. Fijne dag!


  • Auteur
  • February 13, 2020

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast.

Hoeveel dBm meet je?

 

Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega. Wij zijn begrepen en zelfs wij begrijpen wat het uiteindelijke probleem was in onze woning. Fijn dat jullie/iedereen heeft willen meedenken. Helaas ging ons probleem verder dan ik kon overzien. Fijne dag!

  •  

  • February 13, 2020

En zo kan het ook die derde  op de overloop maakt ongetwijfeld het verschil.

Netjes opgelost eerlijk is eerlijk.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Als kabels geen optie is en ik heb er vertrouwen in dat de monteur dat wel zou hebben gedaan als het mogelijk was.

Dat betwijfel ik ten sterkste. Out-of-the-box denken is voor velen lastig, maar het kan wel leiden tot verrassende oplossingen.


Inderdaad. Vaak zie je toch dat er genoeg mogelijkheden zijn: langs een verwarmingspijp (het gat zit er immers al) of, net zoals ik heb gedaan, via een soort koof achter de trap waar de mechanische ventilatie doorheen loopt. Ook ik ben destijds aan het puzzelen geweest en volg dan liever mijn eigen gedachten dan die van een monteur (no offence). Et voila...op alle verdiepingen liggen kabels.


wjb
Wijsgeer
  • February 13, 2020

Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega.

Dat zal niet met mijn collega geweest zijn want ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 13, 2020

Wat een goed nieuws, Richard! Ik ben blij te horen dat alles naar tevredenheid is afgehandeld. Ik zal je bericht hier ook nog doorgeven aan Teye, vindt hij vast leuk om te lezen :)