Skip to main content

Beste lezer.

 

Hierbij beschreven ontvangt u mijn problematiek met KPN.

 

Sedert 1,5 jaar hebben wij KPN compleet. Van meet af aan hebben wij problemen ondervonden met onze WIFI binnenshuis. Hiervoor heeft de KPN al eens 2 zwarte WIFI versterkers opgestuurd. Deze heeft KPN later vervangen door 2 draadloze (exact hetzelfde model) witte varianten die draadloos hun werk zouden verrichten, toe te sturen. Ze werkten geen van beiden.

 

Een vriend heeft speedtesten gedaan omdat wij (ontvangen chromecast, onderdeel van het contract, na veel 5-en en 6-en) geen TV boven konden kijken en vrijwel nergens WIFI hadden. Hij suggereerde om bij een KPN winkel te vragen of double bonding mogelijk is.

 

Welnu, wij zijn 1 februari bij uw vestiging in Leidschenveen geweest en deze adviseurs hebben een ticket aangemaakt omdat wij ons een verhoging van de internetsnelheid hebben laten adviseren en daar totaal geen gebruik van hebben kunnen maken. Op de ticket staat vermeld hoe om te gaan met restitutie. Tot op heden heb ik nog niets mogen vernemen.

 

Op 5 februari komt de monteur langs, deze constateert een voldoende aanvoer in de experiabox V10 maar ziet tegelijkertijd dat er vrijwel nergens ontvangst is in huis op basis van WIFI. Boyke is een monteur van Volker Wessels en gaat ten rade bij zijn voorman, deze heeft op zijn beurt contact met de afdeling SAFE/SAVE van KPN, samen besluiten ze dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden voor het installeren van superWIFI omdat het ticket niet hiervoor akkoord is. Boyke geeft aan dat hij alle materialen in de auto heeft en ook de tijd daarvoor nog heeft. HET MAG DUS NIET. Tegelijkertijd is aangegeven door de contactpersoon van SAFE/SAVE dat ik die dag om 13.00 teruggebeld ga worden voor het maken van een afspraak. Dit gebeurt niet en daarom bel ik met de klantenservice om te vragen waarom dat niet is gebeurd. De klantenservice geeft aan dat hier 48 uur voor in acht genomen dient te worden. Ik vraag aan de medewerkster van de klantenservice wanneer deze tijd is verstreken. Dit is 7 februari om 11.00.

 

7-2 11.30 bel ik maar weer met de klantenservice want de voorgaande afspraken worden wederom niet nagekomen. 1000x excuses en veel bla bla later wordt mij toegezegd dat er op maandag 10 februari om 08.00 (ik ben de eerste aan de beurt) een WIFI monteur zal komen. Dit tijdstip omdat ik heb aangegeven dat ik wederom een extra halve dag vrij moet nemen en ik die middag voor een revalidatietraject (12.30) in den Haag moet zijn. Tevens heb ik met deze medewerkster afgesproken dat ik op dinsdag in de ochtend een evaluatiegesprek met haar zou hebben.

 

Maandag 10 februari ben ik om 09.15 maar gaan bellen waar de afgesproken monteur blijft. Gedurende dit gesprek en vaak de zin “ik begrijp dat het vervelend is” en “ik deel uw ongenoegen etcetera” belt dezelfde monteur van een week daarvoor aan, het is Boyke!!!!! Ik ben al helemaal blij want deze monteur weet van de hoed en de rand. Hij vraagt gelijk, heb je KPN aan de telefoon? Ik knik, Boyke geeft aan dat hij de medewerkster wil spreken. Boyke steekt gelijk van wal en geeft aan dat er reeds een conclusie was getrokken een week eerder en dat de afdeling SAFE/SAVE toestemming heeft gegeven om superWIFI te installeren zonder kosten voor ondergetekende. Boyke verbaasde zich over een andere werkorder als ook dat ik niet conform afspraak was gebeld een week eerder om 13.00.

 

Nu zijn er 2 gammele kastjes geplaatst, WIFI doet het redelijk doch op zolder nog immer niet voldoende om een chromecast te laten bufferen. Bovendien moest ik zelf de wachtwoorden nog eens instellen met behulp van jullie klantenservice omdat Boyke de montage al had afgemeld. Hij heeft het uitgelegd doch klopte de volgorde niet. Met andere woorden, gisteren bijna een uur met een technicus van KPN gesproken om alles goed te laten werken.

BOVENDIEN MOET IK € 45,00 BETALEN VOOR IETS WAT VANAF HET AFSLUITEN VAN HET CONTRACT HAD DIENEN TE WERKEN??????????????Ik heb ONDER PROTEST DIENEN TE TEKENEN.

 

Vandaag zou er gebeld worden door de dame (klantenservice), je raad het al, na zelf te hebben moeten bellen  belt de medewerkster om 16.50. Ze weten daar niet eens dat ik geen ADSL lijn heb maar een VDSL, ik heb moeten praten als brugman om de dame in kwestie te overtuigen van mijn voeding door KPN. Afijn, ze heeft contact gezocht met SAFE/SAVE wat de mogelijkheden zijn, hier heb ik 35 minuten voor in de wacht gestaan…..

Het voorstel, men is het eens met de 1e monteur dat uitsluitend de superWIFI uitkomst gaat bieden voor onze situatie, maar kunnen daar niets mee omdat blijkbaar deze kastjes uit China mijn eigendom zullen gaan worden. Dit wil ik niet eens, maar goed. Financieel stellen ze me voor om € 199,00 te veranderen in € 149,00. Als het inderdaad werkt wil KPN dan nog een creditering doen van nog eens € 50,00. Op mijn reclame dat ik ook nog eens voor de kabeltjes moet betalen (€ 45,00) inclusief basis WIFI-versterkers wil men ook nog over nadenken.

 

KORTOM: DE BELOFTE DAT JE OVERAL IN HUIS GOEDE WIFI KRIJGT VAN KPN IS EEN VALSE.

 

Wat kan ik nu nog behalve mijn compleet/hussel opzeggen?

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast.

Hoeveel dBm meet je?

 


Ha @richard1965, even een heel abrupt bericht van ons: ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Ik stel dan ook voor dat wij, de moderators, even niets voor je doen, zodat we geen dubbele dingen gaan doen en elkaar in de weg zitten. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega er samen met jou uit gaat komen. Wil je dat hier dan nog even laten weten? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het hier ook gerust weten. 


PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!

 

Geachte heer **** , beste Teye,

Wij zijn u zo dankbaar, dat is met geen woorden uit te drukken. Het mooiste compliment voor ons is dat u de moeite heeft genomen om onze kwestie nader uit te pluizen. Na 2x een monteur te hebben voorzien van cappuccino, heeft de derde monteur deze ook gehad maar bij oplevering voelen wij ons voorzien van echt gebak!  

Het gaat niet volledig om de financiële afwikkeling, ik hoop dat ik dat goed duidelijk heb weten te maken tijdens ons telefoongesprek. Geloofd worden (of niet voor kluns te worden aangezien) is voor personen van mijn leeftijd nog steeds ernstig belangrijk.

Boyke (de monteur van de 1e 2 bezoeken) heeft helaas niet volledig gelijk gekregen. Ook de superWIFI kon de verdieping qua Mbps wel aan doch was er geen stabiel signaal, dit is erg belangrijk heb ik mij laten uitleggen. Op dit moment hebben wij op de begane grond 1 stuk bedrade superWIFI, op de 1e etage (onze slaapkamer met chromecast) ook 1 stuk bedrade superWIFI, op de 2e etage (slaapkamer kind met chromecast) is er bij de ketel/overloop een draadloze superWIFI geplaatst. Nu is overal het signaal stabiel te noemen en dan met nadruk op zeer goed! Wat een verschil overal in huis, we halen nu overal eigenlijk 80-90 Mbps!

De monteur was net al Boyke een TOPVENT!

Ik zal mijn klachten in diverse rubrieken aanpassen zoals deze eveneens puik bedoelde mail aan u.

Als bijlage treft u de werkbon aan van de vandaag uitgevoerde werkzaamheden. Tevens treft u de reeds verzonden factuur aan ons aan welke de allereerste kosten voor het aanleggen van 2 stuk UTP-kabel en muurplaatjes/arbeidsloon weergeeft.

Blijft alleen het ticket van de KPNstore in Leidschenveen nog over. Wij hebben alle maanden extra Mbps laten leveren omdat men telefonisch (klantenservice) aangaf dat dat verbetering zou brengen. Mocht u daar niets in kunnen betekenen houd het op, die zijn betaald en doen onze portemonnaie geen pijn meer :-)

De monteur heeft de 2 KPN Experia-wifi versterkers bedraad achtergelaten omdat de verpakking niet meer intact was, wat moet ik hiermee aan (bewaren)?

Nogmaals, onze dank voor het snel oppakken van het probleem die wij ondervonden hebben. Na bijna 2 jaar hebben wij WIFI in alle hoeken en kunnen we ook  genieten van de TV’s boven. 

Met meer dan vriendelijke groet verblijf ik.

 

Admin: naam collega verborgen


Ha @richard1965, even een heel abrupt bericht van ons: ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Ik stel dan ook voor dat wij, de moderators, even niets voor je doen, zodat we geen dubbele dingen gaan doen en elkaar in de weg zitten. Ik heb er vertrouwen in dat mijn collega er samen met jou uit gaat komen. Wil je dat hier dan nog even laten weten? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het hier ook gerust weten. 

Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega. Wij zijn begrepen en zelfs wij begrijpen wat het uiteindelijke probleem was in onze woning. Fijn dat jullie/iedereen heeft willen meedenken. Helaas ging ons probleem verder dan ik kon overzien. Fijne dag!


Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte ter hoogte van de Chromecast.

Hoeveel dBm meet je?

 

Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega. Wij zijn begrepen en zelfs wij begrijpen wat het uiteindelijke probleem was in onze woning. Fijn dat jullie/iedereen heeft willen meedenken. Helaas ging ons probleem verder dan ik kon overzien. Fijne dag!

  •  

En zo kan het ook die derde  op de overloop maakt ongetwijfeld het verschil.

Netjes opgelost eerlijk is eerlijk.


Als kabels geen optie is en ik heb er vertrouwen in dat de monteur dat wel zou hebben gedaan als het mogelijk was.

Dat betwijfel ik ten sterkste. Out-of-the-box denken is voor velen lastig, maar het kan wel leiden tot verrassende oplossingen.


Inderdaad. Vaak zie je toch dat er genoeg mogelijkheden zijn: langs een verwarmingspijp (het gat zit er immers al) of, net zoals ik heb gedaan, via een soort koof achter de trap waar de mechanische ventilatie doorheen loopt. Ook ik ben destijds aan het puzzelen geweest en volg dan liever mijn eigen gedachten dan die van een monteur (no offence). Et voila...op alle verdiepingen liggen kabels.


Ik heb de kwestie mogen oplossen met jouw collega.

Dat zal niet met mijn collega geweest zijn want ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.


Wat een goed nieuws, Richard! Ik ben blij te horen dat alles naar tevredenheid is afgehandeld. Ik zal je bericht hier ook nog doorgeven aan Teye, vindt hij vast leuk om te lezen :)