Skip to main content

Verleden week kreeg ik van ‘KPN’ een email dat mijn 1 Gbps Hussel NU uitgebreid werd met 1 Gbps Upload ipv 500 Mbps !
Sinds enkele dagen speedtest uitgevoerd op verschil;lende browsers en verschillende servers, bekabeld en rechtstreeks op mijn ExpBox 10A, met als resultaat: ongeveer 500 Mbps !
Vraag: waar blijft de beloofde 1 Gbps upload ??

Bij deze gebruiker werkte nogmaals een reset uiteindelijk. Ook al gedaan? 

 

 


Bij deze gebruiker werkte nogmaals een reset uiteindelijk. Ook al gedaan? 

 

 

Ongeveer twaalf keer, lijkt mij genoeg. Die gebruiker had met zijn box 12 al een upload boven +/- 500 Mbps en ik met mijn EB10A ben nooit boven de 540 Mbps uitgekomen net zoals mijn vorige abo 500/500. ‘Kenners’ houden het erop dat mijn profiel niet goed is doorgezet op de switch. Wat ‘KPN’ vind : ik zou het niet weten.


15 days and counting . . . .  het begint gênant te worden, KPN onwaardig ?


Denise_  @KPNWebcare
16 Days and counting . . .  Hoeveel tijd heeft KPN nodig om mijn profiel opnieuw in te voeren, gewoon om te kijken of het inderdaad de oorzaak is van de upload die niet hoger komt dan mijn oude KPN abo toeliet ? Oude abo was 500/500 glasvezel nieuwe KPN abo is Hussel 1 Gbps (500 upload) sinds 22/7 zou dat moeten zijn: Hussel 1 Gbps Down EN Up.


@KPNWebcare 


Ik heb zojuist reactie van mijn collega ontvangen. Mijn collega heeft de vraag binnen het project uitgezet om te kijken of er een verklaring is voor deze lagere uploadsnelheid. Zodra mijn collega meer weet, komt hij bij mij terug. Ik kan op dit moment niet meer dan een beroep doen op jouw geduld.


https://images.app.goo.gl/ZSSpWzsd9cmVCid36


Hoppa, weer een punt voor je badge met een zinnige bijdrage.


17 days and counting . . . .


Hoppa, weer een punt voor je badge met een zinnige bijdrage.

 

:joy:  Lekker gefrustreerd wezen om je luxe probleem. Ik wens je heel veel sterkte, want het is niet niks wat jij meemaakt. 


Hoppa, weer een punt voor je badge met een zinnige bijdrage.

 

:joy:  Lekker gefrustreerd wezen om je luxe probleem. Ik wens je heel veel sterkte, want het is niet niks wat jij meemaakt. 

Ik ben niet gefrustreerd door mijn luxe probleem, maar de manier waarop daar mee wordt omgegaan: ga ervan uit dat het een gebruikersfout is en de topicstarter een absolute nono ook al is hij de enige die met mogelijke oorzaken komt waarop verder onderzocht kan worden. En laat de topicstarter vooral in het ongewisse met wie er gecommuniceerd wordt en waarover. En geloof mij, je weet niet half wat ik meemaak, maar bedankt voor je goede wens op succes.


Ik heb reactie van mijn collega ontvangen dat het probleem gevonden is (verkeerde configuratie na het terugzetten van de fabrieksinstellingen) en dat deze verholpen zou moeten zijn. Zou je dit nog eens willen testen?


Ik heb de volgende routine uitgevoerd:

  • NT uitgeschakeld
  • Router uitgeschakeld en LAN aansluitingen verwijderd
  • NT ingeschakeld na 3 minuten
  • Router ingeschakeld na 3 minuten en WAN van NT aangekoppeld
  • UTP 5E op router LAN poort aangesloten en rechtstreeks aan de laptop gekoppeld
  • Ookla speedtest uitgevoerd
  • zie afbeelding . . . . . 
    resultaat na 20 dagen . . . .

     


@dries6951 @Denise_ 

Is je snelheid al op het verwachte peil Dries?


@dries6951 @Denise_ 

Is je snelheid al op het verwachte peil Dries?

Kijk eens naar mijn reply boven die van jou ? . . . .


@dries6951 @Denise_ 

Is je snelheid al op het verwachte peil Dries?

Kijk eens naar mijn reply boven die van jou ? . . . .

Nou dat is bijzonder Dries, ik dacht ik help je topic levendig houden. Ik zag alleen die 14days en counting...blijkt nog veel meer onder te zitten.


@dries6951 @Denise_ 

Is je snelheid al op het verwachte peil Dries?

Kijk eens naar mijn reply boven die van jou ? . . . .

Nou dat is bijzonder Dries, ik dacht ik help je topic levendig houden. Ik zag alleen die 14days en counting...blijkt nog veel meer onder te zitten.

Het is zowiezo bijzonder: ‘een configuratie die verkeerd is teruggezet na terugzetten van fabrieksinstellingen’ ??. configuratie van wat? niet mijn router in ieder geval, en door wie verkeerd terug gezet?, niet door mij !. De door KPN ‘gevonden oplossing’ blijkt dus niet de oorzaak te zijn, misschien toch de eerder genoemde ‘verkeerd ingeschoten profiel’ ? maar dat hoor ik ongetwijfeld wel over een paar dagen van @Denise_ ?? 


@dries6951 misschien nog even het modem factory default met de webgui. En eventueel daarna nog met een lange paperclip reset als je geen verschil met de eerste merkte ? Dan heb je alles aan jouw kant gedaan.  Volgens je telling wordt het dan je 13e reset maar dat is qua tijdslijn wel na de melding dat KPN “iets” gevonden heeft. 


@dries6951 misschien nog even het modem factory default met de webgui. En eventueel daarna nog met een lange paperclip reset als je geen verschil met de eerste merkte ? Dan heb je alles aan jouw kant gedaan.  Volgens je telling wordt het dan je 13e reset maar dat is qua tijdslijn wel na de melding dat KPN “iets” gevonden heeft. 

Geloof me, zoals eerder in dit draadje door mij geschreven: ‘ik heb ALLES aan deze kant gedaan om maar uit te sluiten dat het een gebruikersfout is’.  En het resetten ben ik (en mijn huisgenoten) zo langzamerhand inderdaad ontzettend beu :-( 


Begrijp ik volkomen, mijn laatste reactie aangaande de reset.

Je kunt technisch gezien de config wijziging van KPN nog niet “opgehaald” hebben als je het modem nog niet gereset hebt na de aanpassing. 

/small]Even los van het feit dat ik denk dat abonnements shaping/policing wordt gedaan op de POP switch porten.[/small]


Dit draadje kan als gesloten beschouwd worden. Ik spendeer geen tijd meer aan KPN problemen en de oplossing daarvan, ergo ik ga shoppen naar een andere provider.

Het heeft geen zin om hierop te reageren omdat ik dit niet meer ga lezen. Iedereen die welgemeend een reply heeft gegeven: bedankt voor de genomen moeite en tijd.


Als je KPN de kans niet eens geeft om het op te lossen, en alleen maar dagen aan het tellen bent, dan kun je maar beter overstappen ja. Zit een andere provider met jou opgescheept.

Je hebt 1000/500 afgesloten, en krijgt als bonus 1000 up, gratis, voor niks. En wanneer het niet werkt kun je geen geduld opbrengen om de oorzaak te laten achtenhalen.

Nogmaals.. luxe probleem, Er zijn ook mensen waar het helemaal plat ligt. Zullen we die eerst even helpen?

 

 


Nou @DennisA78 , Is toch geen luxe probleem wat Dries meemaakt hoor, geen geduld hebben is een enge ziekte, zeker voor iets wat wel luxe is, je zal het maar missen. Poe Poe, zou ook gaan shoppen, schijn een provider te zijn die ook die snelheid aanbied, met een beetje geluk kan die het krijgen en als die Pon krijgt zal er genoeg verstoringen komen, dit omdat hun patch beleid een rampzalige volgorde heeft.🤣🤣


Nou @DennisA78 , Is toch geen luxe probleem wat Dries meemaakt hoor, geen geduld hebben is een enge ziekte, zeker voor iets wat wel luxe is, je zal het maar missen. Poe Poe, zou ook gaan shoppen, schijn een provider te zijn die ook die snelheid aanbied, met een beetje geluk kan die het krijgen en als die Pon krijgt zal er genoeg verstoringen komen, dit omdat hun patch beleid een rampzalige volgorde heeft.🤣🤣

Haha wat een mooi roze verhaal was dat hè. Gelukkig gaan ze het wel aanpakken. Jammer dat klanten het ze moesten uitleggen 😆


Maar wanneer gaan ze het aanpakken, het is te duur werd er gezegt door de back office.