Ben ik verplicht om glasvezel te gaan gebruiken na een verlenging?
Er is een glasvezelaansluiting geplaatst maar wil het niet gebruiken. Na een jaar kpn en installatiekosten gemaakt heb ik het verlengt met 2 jaar met korting. Voor het gebruik van tv en internet wat ik nu heb. Maar als het niet geleverd wordt stopt mijn abonnement dan want anders wordt het dwingen om glasvezel te gebruiken.
Â
Â
Word verplicht om glasvezel te  nemen. Werd gezegd nee hoor. We installeren gratis en ook voor latere bewoners handig….Dit ga ik niet gebruiken.weer installatiekosten moeten maken zag ik (75 euro). Het kastje hebben ze in de woonkamer geplaatst en mijn modem zit in de meterkast. Meter en meters bekabeling over de vloer en dwars over de hal . Dit gaat niet en wil ik niet. Tv kijk ik zonder antenne maar via stopcontact. Bij aansluiting in de woonkamer zitten 2 stopcontacten die al gebruikt worden. Wil niet modem en alles inde woonkamer.
Dat ik gedwongen wordt om het te gaan gebruiken is niet het abonnement wat ik afgesloten heb (weet niet eens de kosten van de glasvezelaansluiting) wat gaat er gebeuren met mijn abonnement als jullie niet leveren wat er overeen is gekomen.
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Bladzijde 1 / 2
De glasvezelaansluiting is niets meer dan de vervanging van de koperaansluiting. U gaat niet meer betalen. Alles blijft verder hetzelfde. Waarom zou je hier iets op tegen hebben?! Een monteur kan een kabel trekken naar de meterkast. Kost ook niets.
In het contract wat je hebt afgesloten staat niets over het type aansluiting. Dus als als KPN besluit voortaan over glasvezel te leveren, dan kan dat gewoon.Â
Aha, dus als je een contract afsluit voor een bepaald product mogen ze gewoon iets anders leveren. Duidelijk. Dankuwel.
Je bent gek als je niet gewoon die glasvezel gaat gebruiken.
Ik vind het overigens wel raar dat ze de NTU/ONT niet in de meterkast geplaatst hebben.
Overigens kan je ook beter die "draadloze" verbindingsset de deur uit doen, die dingen zijn vaak een bron van storingen. Als je soms last hebt van haperingen op de televisie ... grote kans dat die "draadloze" verbindingsset de boosdoener is.
Aha, dus als je een contract afsluit voor een bepaald product mogen ze gewoon iets anders leveren. Duidelijk. Dankuwel.
Ze leveren niets anders. Je hebt een contract afgesloten voor internet. Dat leveren ze via glasvezel ook.
Ik vind het overigens wel raar dat ze de NTU/ONT niet in de meterkast geplaatst hebben.
Overigens kan je ook beter die "draadloze" verbindingsset de deur uit doen, die dingen zijn vaak een bron van storingen. Als je soms last hebt van haperingen op de televisie ... grote kans dat die "draadloze" verbindingsset de boosdoener is.
Wie heeft het over storingen. Alles werkt perfect. En ik wil geen glasvezel gebruiken.
Wie heeft het over storingen. Alles werkt perfect. En ik wil geen glasvezel gebruiken.
Dat zou ik toch maar wel gaan doen. Echt, wat mij betreft ben je gek als je niet gewoon meegaat in de vaart der volkeren en die hoogbejaarde VDSL aansluiting van zijn pensioen gaat laten genieten. Glasvezel is zoveel stabieler dan koper.
Het je vanuit de meterkast ook nog netwerkkabels naar andere delen van het huis lopen?
Zo nee dan kan je de Experia/KPN Box ook in de woonkamer plaatsen.
Als je het echt niet wil dan moet je het niet doen. Niemand dwingt je. Alleen op termijn zal je dan niets meer hebben want de oude koperaansluiting zal een keer ophouden te bestaan.
Als je het echt niet wil dan moet je het niet doen. Niemand dwingt je. Alleen op termijn zal je dan niets meer hebben want de oude koperaansluiting zal een keer ophouden te bestaan.
Eindelijk een echt antwoord. Dank.
Je krijgt 3 jaar de tijd vanaf het moment dat glasvezel aangelegd is. Dan sluit KPN koper af lees ik hier en daar.
Bij mij zit de glasvezel aansluiting in de meterkast maar mijn modem en tv kastje staan bij de tv in de woonkamer, zo’n 6m verderop. Als ik modem in de meterkast ga plaatsen zal ik meters aan kabels door mijn huis hebben lopen naar mijn tv toe.
Toen ik vorige week met KPN belde gaven ze aan dit op te kunnen lossen door een monteur langs te sturen die de kabels door de kruipkelder laat lopen richting de tv.
Echter toen ik KPN vandaag belde om een afspraak voor de monteur te maken krijg ik te horen dat ik voor deze ‘meerwerk’ kosten zelf de monteurskosten moet betalen. Ik kies niet voor glasvezel he? Wil er best gebruik van maken als KPN dat graag wilt maar ga hier toch zelf geen kosten voor maken?
Of zie ik het nu helemaal verkeerd???!
Heb jij een electriciteitsbuis die van jouw meterkast naar de woonkamer loopt en waar een netwerkkabel door getrokken zou kunnen worden? Dat zou bijvoorbeeld een buis voor een telefoon snoer kunnen zijn want die wordt dan toch niet meer gebruikt.
Het korte antwoord op de vraag is nee, dat ben je nu niet verplicht. Maar binnen een paar jaar wordt, zoals hierboven ook al opgemerkt, in gebieden met glasvezel de koperverbinding uitgeschakeld en dan moet je wel over. Of een abo bij Ziggo nemen. Hun coax is echter al bijna net zo gedateerd als jouw koper aansluiting.
Dus waarom uitstellen wat uiteindelijk toch onvermijdelijk is?Â
Het korte antwoord op de vraag is nee, dat ben je nu niet verplicht. Maar binnen een paar jaar wordt, zoals hierboven ook al opgemerkt, in gebieden met glasvezel de koperverbinding uitgeschakeld en dan moet je wel over. Of een abo bij Ziggo nemen. Hun coax is echter al bijna net zo gedateerd als jouw koper aansluiting.
Hallo Henk, bedankt voor je reactie. Het gaat me er niet om dat ik op glasvezel over moet stappen, maar om het feit dat ik op kosten wordt gejaagd om dit voor elkaar te krijgen.
Zoals ik al aangaf: op enig moment gaat de koperkabel uit en moet je overstappen op iets anders. Dus dat wordt hoe dan ook even door een zure appel heen bijten.
Kon je bij de schouw niet aangeven dat je de FT/NT in de woonkamer wilde hebben?Â
Hallo Henk, bedankt voor je reactie. Het gaat me er niet om dat ik op glasvezel over moet stappen, maar om het feit dat ik op kosten wordt gejaagd om dit voor elkaar te krijgen.
Dit Heb ik dus ook. Moet zelf de monteur betalen en meter aan snoer door mijn woonkamer en hal. En nee ze zeiden dat het niet in de meterkast kon. Teveel werk. Terwijl het via het luik voordeur en iemand in de kruipruimte…nog geen 2 Merwe is.
Â
Hoorde nu van overburen dat ze bij mensen langs zijn geweest en het als service aangelegd hebben.
2 jaar geleden kpn genomen en over de honderd euro moeten betalen voor aansluiten monteur. Bekabeling over de vloer gaat gewoon niet dus speciaal apparatuur moeten kopen om tv via stopcontact te kunnen zien.Â
Het is een ramp en keek al bij Ziggo maar die bied ook glasvezel aan.
Denk dat ik gewoon tv afschaf. Internetten kan ook anders.
De overstap op glasvezel is volledig gratis en de klantenservice heeft u niet goed geïnformeerd. @Brrrian de enige kosten die er bij kunnen komen is als u bijvoorbeeld een extra wifiversterker bij de monteur aanschaft. Maar het leggen van kabels al dan niet door een kruipruimte is kosteloos bij de overstap op glasvezel. Dit is enkel voor bestaande klanten op het kopernetwerk. Voor nieuwe klanten rekent kpn wel geld voor de aanleg van kabels.
Dus geen behoefte aan mensen die met je mee willen denken.
Prima, dan ga ik weer met andere dingen door.
Zelf kijk ik op twee tv's via wifi. Met de Chromecast Google-TV en andere met de Nokia 8000 streamingbox. Als je een smart-tv hebt van Samsung, LG of eentje met Android-TV kan het via de KPN TV app in de tv.
In de woonkamer heb ik de allernieuwste ontvanger van kpn. Die kan ook via wifi. Moet je wel over op het nieuwste abonnement.
Ik heb 'm op de internet-kabel; die lag er toch al van de vorige ontvanger. Directe kabel, zonder DVS.
Dus geen behoefte aan mensen die met je mee willen denken.
Prima, dan ga ik weer met andere dingen door.
Ja ik weet niet wat ik aan oplossing zie bij je opmerking. Je kan beter glasvezel nemen….  enz. Bij Brian zijn opmerkingen. Mij gaat het erom dat de aansluiting en modem meterkast erg ver uit elkaar liggen en de kosten om daar bekabeling heen te krijgen heel kostbaar is en lelijk. En dat zal zeker meer dan 10 meter kabel zijn…. Â
Â
De overstap op glasvezel is volledig gratis en de klantenservice heeft u niet goed geïnformeerd. @Brrrian de enige kosten die er bij kunnen komen is als u bijvoorbeeld een extra wifiversterker bij de monteur aanschaft. Maar het leggen van kabels al dan niet door een kruipruimte is kosteloos bij de overstap op glasvezel. Dit is enkel voor bestaande klanten op het kopernetwerk. Voor nieuwe klanten rekent kpn wel geld voor de aanleg van kabels.
Dus ook mij hebben ze niet goed voorgelicht!
MiekOz schreef:
Mij gaat het erom dat de aansluiting en modem meterkast erg ver uit elkaar liggen en de kosten om daar bekabeling heen te krijgen heel kostbaar is en lelijk.
En ik heb je twee vragen gesteld waar antwoorden helaas op uitblijven terwijl die twee vragen toch wel cruciaal zijn bij de bepaling van de (on)mogelijkheden.
1)Â Heb je vanuit de meterkast ook nog netwerkkabels naar andere delen van het huis lopen?
2)Â Heb jij een electriciteitsbuis die van jouw meterkast naar de woonkamer loopt en waar een netwerkkabel door getrokken zou kunnen worden?
Wjb, sorry dacht dat voor die ander was.
 *Geen bekabeling voor internet oid
*in woonkamer zit wel een oude telefoonaansluiting in de muur met bekabeling, neem aan dat die naar de meterkast gaat.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.