Skip to main content

Bepaalde Apps werken niet via Wifi

• December 25, 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hier al geruime tijd hetzelfde probleem, zoek maar eens op Google, staat veelvuldig vermeld door meerdere gebruikers. Router V10 al omgeruild met de V12B versie, maar wederom zelfde ellende. Heeft verder niets met een reset te maken, maar met het netwerk van KPN. Apps op telefoon en tv opnieuw installeren helpt ook niet en heeft geen enkele zin. KPN rolt update na update uit maar de situatie blijft onveranderd.... Kijk het nog even aan en anders na 12 jaar KPN abbo toch maar eens om me heen kijken.…

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@mkr65 . Welkom hier

Dank je wel voor je reactie en het delen van je ervaring. Ik snap je frustratie, zeker als dit al langere tijd speelt en eerdere stappen zoals het omruilen van de router geen verbetering hebben gebracht.

Om je goed te kunnen helpen wil ik graag iets beter begrijpen wat je precies bedoelt met “het netwerk van KPN” en waar het volgens jou misgaat. Je noemt bepaalde apps die niet werken? Over welke apps hebben we het?  En werken ze dan niet over je wifi? Of ook niet over je mobiele data? 

Ook hoor ik graag of dit probleem continu aanwezig is of juist op specifieke momenten optreedt. Hoe concreter we dat beeld krijgen, hoe beter we kunnen bepalen waar we moeten zoeken en wat er eventueel nog mogelijk is om dit op te lossen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Goedemiddag,

Probleem ontstaat alleen op mijn thuis WIFI bij bijvoorbeeld apps als buienradar, ING, kinomap. Bij overschakelen naar mobiel netwerk laden de apps direkt. Gebeurt tepas en ontepas en regelmatig maar niet altijd. IPv6 al uitgeschakeld in de router settings maar probleem blijft onveranderd. Zie ook Google met verwijzingen naar dit KPN forum, veel meer mensen ervaren hetzelde problerm.

Erwin van KPN
Moderator

@mkr65 .  Heb je ook een laptop of pc? Zo ja, ervaar je hier ook gekke dingen met het internet ? 

Zijn er nog andere mensen in het huishouden met een mobiele telefoon ? Hebben zij dit ook?