Skip to main content

Sinds een jaar of zo heb ik problemen om bv Pinterest, NU, Booking of Funda te bereiken via een Windows laptop. Op mijn Macbook heb ik geen enkel probleem, alle Windows laptops geven dit probleem wel. KPN Klantenservice heeft niet echt een idee, modem is reeds vervangen en ik heb zelfs een tijd geleden een nieuwe laptop gekocht omdat ik dacht dat dat de reden was (oud beestje) maar dat is ook niet zo. 

 

Heeft iemand meer dit probleem en zo ja, is het toevallig opgelost ? Wie heeft de gouden tip ? 

Wat voor foutmelding(en) kreeg/krijg je dan als je die website(s) probeerde te bereiken @Septimius en via welke browser deed je dat, toen ook andere browsers geprobeerd???

 


Wat voor foutmelding(en) kreeg/krijg je dan als je die website(s) probeerde te bereiken @Septimius en via welke browser deed je dat, toen ook andere browsers geprobeerd???

 

 

 

Ik krijg “ gewoon”  de melding dat de site niet bereikbaar is of dat de pagina er te lang over doet om te antwoorden. Pingen werkt ook niet. En yes, meerdere browsers geprobeerd, herstart modem, reset modem, herstart glasvezel, nieuwe kabels, noem de riedeltjes maar op. 

Zoals gezegd, Macbook geen enkel probleem, op de 2 Windows laptops wel dit probleem. Niet bij alle sites, maar sowieso bij bovengenoemde sites. NOS doet het wel, maar speelt dan geen video’s af… 

 

KPN aan de lijn gehad, die hebben geen idee en laten morgen een WIFI expert langskomen. Ben heel benieuwd omdat dit al de 2e keer is dat er een monteur komt. 

 


Inderdaad vreemd, ik kan al die pagina's gewoon bereiken @Septimius 

Ben benieuwd wat de oorzaak is/was, laat het s.v.p. even weten.

Succes.

 


Inderdaad vreemd, ik kan al die pagina's gewoon bereiken @Septimius 

Ben benieuwd wat de oorzaak is/was, laat het s.v.p. even weten.

Succes.

Wederom uitstekend geholpen door KPN monteur. 

Windows apparaten pakken blijkbaar “verkeerde” IP adres

via cmd

→ ipconfig /release  en ipconfig r/enew even vernieuwen en alles werkt weer als vanouds :) 

Was eigenlijk binnen 5 minuten gefixt :) 


Ik zie in het bovenste plaatje 192.168.6.1 voorbij komen. Weet u daar iets van? Achter een KPN router met default instellingen zou dat ip adres nooit kunnen / mogen bestaan. Heeft u het subnet aangepast op de KPN router? Of gebruikt u een 2de router achter de KPN router?


Reageer